Gjest koid19 Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 På søndag dro min elskede i militæret. Det var hjerteskjærende og jeg har grått en del de siste dagene. Jeg vet vi klarer dette, forholdet vårt er så sterkt. Det jeg misliker er at det skal være maaange uker mellom hver gang vi ser hverandre. Noen andre som har det slik som jeg? Forreste, vet noen hvordan det funker med juleferier og antall dager permisjon under høytider? Hilsen frustrert og litt trist TS
Aib96 Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Jeg kjenner meg sinnsykt igjen i det du skriver. Kjæresten min dro også i militæret på søndag, og jeg har grått mye. Forholdet våres er også veldig sterkt, men savnet kommer til å bli enormt stort. Det var gøy å lese at jeg ikke er den eneste som føler på savnet! Men jeg prøver å trøste meg selv med at tiden går fort, og at det skal bli utrolig herlig å få han hjem igjen etter en lang tid borte fra hverandre! 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Min reiser i mars.. Det jeg vet er at de får 11 dager påskeferie i april og at han mest sannsynlig får komme på helgeperm etter 2 uker, verste er 4 uker, men da får vi jo over en uke sammen der han er hjemme Kom deres på rom med noen jenter? Hva gjør de på osv? Anonymous poster hash: bfa08...825
Aib96 Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Mens de er på rekruttskolen får de også perm i helgene, og min skal ha 3 uker på og 2 uker av etter rekrutten! De 3 ukene kommer til å bli laaange, men 2 uker sammen med han etterpå gjør forhåpentligvis opp for hvor lenge han har vært borte Han kom ikke på rom med noen jenter så vidt jeg vet.. Tror disse første dagene har vært veldig travle, så jeg har nesten ikke snakket med han i det hele tatt! Men det jeg vet er at han har trent en del (han trente ALDRI før han reiste), og at system og orden på romma er veldig viktig. Han har også blitt kjent med mange nye, som også er en positiv ting! :D
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Mens de er på rekruttskolen får de også perm i helgene, og min skal ha 3 uker på og 2 uker av etter rekrutten! De 3 ukene kommer til å bli laaange, men 2 uker sammen med han etterpå gjør forhåpentligvis opp for hvor lenge han har vært borte Han kom ikke på rom med noen jenter så vidt jeg vet.. Tror disse første dagene har vært veldig travle, så jeg har nesten ikke snakket med han i det hele tatt! Men det jeg vet er at han har trent en del (han trente ALDRI før han reiste), og at system og orden på romma er veldig viktig. Han har også blitt kjent med mange nye, som også er en positiv ting! :D Så gøy :-) var det han som bestemte den ordninga? Hvor ofte har dere snakket?Anonymous poster hash: bfa08...825
Aib96 Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Så gøy :-) var det han som bestemte den ordninga? Hvor ofte har dere snakket?Anonymous poster hash: bfa08...825 Nei, men jeg tror det er den ordninga de som oftest pleier å bruke i sjøforsvaret med tanken på at han er på båt da! Første dagen snakket vi litt på meldinger med tanken på at det var så mye venting, mens de andre dagene har vi ikke snakket sammen. Snakket Litt med han på skype i går kveld eneste får også noen snapchatter inn i blandt!
FalconPunch Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Min også skal i sjøforsvaret :-) hvilken båt er din på? jeg gruer meg så sykt til å gå flere dager uten å snakke med han :/ er det ikke mulighet til å snakke hver dag?Anonymous poster hash: bfa08...825
Aib96 Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Min også skal i sjøforsvaret :-) hvilken båt er din på? jeg gruer meg så sykt til å gå flere dager uten å snakke med han :/ er det ikke mulighet til å snakke hver dag?Anonymous poster hash: bfa08...825 Jeg tror ikke han vet hvilken båt han skal på enda, med tanken på at han bare er på rekruttskolen nå! Hvis man går inn for det så tror jeg det er mulig å snakke hver dag. jeg har snakket med min hver dag, men veldig lite. Han sier at det er veldig stressende med alt som skjer, og det skjer noe hele tiden. Men viss han virkelig vil så klarer han å få inn tid til det!
Kardashian Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 På søndag dro min elskede i militæret. Det var hjerteskjærende og jeg har grått en del de siste dagene. Jeg vet vi klarer dette, forholdet vårt er så sterkt. Det jeg misliker er at det skal være maaange uker mellom hver gang vi ser hverandre. Noen andre som har det slik som jeg? Forreste, vet noen hvordan det funker med juleferier og antall dager permisjon under høytider? Hilsen frustrert og litt trist TS Ble nesten litt glad når jeg leste dette. Kjærsten min dro også i militæret forrige søndag, og har følt meg patetisk siden. Dagene har vært tunge med mye gråting. Jeg er ikke alene! : ) Jeg vet ikke helt hvordan høytidene funker enda, men det vet nok kjæresten din. Klem fra en i samme situasjon
allice Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Min var i militæret i fjor, utrolig vanskelig når han drog, kjørte hjem i tårer.. (U)heldigvis, fikk han en ryggskade, og måtte hjem etter en mnd, ble overlykkelig da! Vi har og et sterkt forhold, men det var hardt når han var vekk. Vet jeg hadde takklet det bedre nå Jeg fikk minst en sms av han iløpet av dagen mens han var i rekrutten, rett før sengetid. Lykke til 1
Gjest koid19 Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Min reiser i mars.. Det jeg vet er at de får 11 dager påskeferie i april og at han mest sannsynlig får komme på helgeperm etter 2 uker, verste er 4 uker, men da får vi jo over en uke sammen der han er hjemme Kom deres på rom med noen jenter? Hva gjør de på osv? Anonymous poster hash: bfa08...825 Min reiser i mars.. Det jeg vet er at de får 11 dager påskeferie i april og at han mest sannsynlig får komme på helgeperm etter 2 uker, verste er 4 uker, men da får vi jo over en uke sammen der han er hjemme Kom deres på rom med noen jenter? Hva gjør de på osv? Anonymous poster hash: bfa08...825 Kjæresten min er på Madla rekruttskole. Der har de ikke lov til å ha noe særlig kontakt med det motsatte kjønn, HVERTFALL ikke være på rom med de. Det er selvsagt litt beroligende selv om jeg vet at han ikke interesserer seg for andre jenter. Glad for å høre at de får påskeferie, da kan jeg planlegge litt. Det er noe jeg hater med militæret- at det er umulig å planlegge noe særlig. Hadde tenk å overraske med spatur til krakow i bursdagsgave, men dette ser ut til å bli litt vanskelig :-(
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Kjæresten min er på Madla rekruttskole. Der har de ikke lov til å ha noe særlig kontakt med det motsatte kjønn, HVERTFALL ikke være på rom med de. Det er selvsagt litt beroligende selv om jeg vet at han ikke interesserer seg for andre jenter. Glad for å høre at de får påskeferie, da kan jeg planlegge litt. Det er noe jeg hater med militæret- at det er umulig å planlegge noe særlig. Hadde tenk å overraske med spatur til krakow i bursdagsgave, men dette ser ut til å bli litt vanskelig :-( Åå jeg har vært så redd han kan komme på rom med andre jenter! Men jeg har igså hørt de kan bli plassert i telt med jenter på øvelser og sånn :o Jaa sykt vanskelig å planlegge når det er sånn! Utrolig kjipt Anonymous poster hash: bfa08...825
Gjest koid19 Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Åå jeg har vært så redd han kan komme på rom med andre jenter! Men jeg har igså hørt de kan bli plassert i telt med jenter på øvelser og sånn :o Jaa sykt vanskelig å planlegge når det er sånn! Utrolig kjipt Anonymous poster hash: bfa08...825 Du skal se at det ordner seg! I ukedagene ringes vi ca 5 minutter på kveldene og kanskje noen få meldinger på dagtid. I helgen hadde han en del fri og i går kveld snakket vi i en helt time. Det var så vidunderlig pg det var så mye å fortelle, prate om og le av. Ta vare på kjærligheten <3
Juss-jenta Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Min kjæreste var 1 år i Nord-Norge i førstegangstjenesten, og 2 år på østlandet hvor han jobbet som yrkessoldat. Det var 3 lange år, men det gikk helt fint Når han var i førstegangstjenesten varierte det litt når han kom hjem. Tror det var ca. 2 måneder i mellom hver gang. Mitt tips er å sende brev (det er veldig koselig å se tilbake på), og å engasjere seg litt i det han driver med. Min erfaring er at det blir mye militærsnakk, noe som er naturlig siden det er det dagene deres handler om. Det hjelper derfor veldig om du viser litt interesse for det han driver med
Fashiondiva Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har selv vert på Madla på rekruttskole, og videre tjeneste på båt. Jeg var i Fregattvåpenet og hadde hovedbase ved Haakosvern i Bergen. Hvis det er noe dere lurer på angående dette, så er det bare å spørre!
Jolene Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Åå jeg har vært så redd han kan komme på rom med andre jenter! Men jeg har igså hørt de kan bli plassert i telt med jenter på øvelser og sånn :o Jaa sykt vanskelig å planlegge når det er sånn! Utrolig kjipt Anonymous poster hash: bfa08...825 Ja, sånn er militæret. Skal man liksom dele helt inn etter kjønn og ikke etter oppgaver?! De som skal utføre samme oppgaver sover i samme telt, helt uavhengig kjønn. Da må du nok bare roe ned sjalusien før du kveler hele forholdet 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Ja, sånn er militæret. Skal man liksom dele helt inn etter kjønn og ikke etter oppgaver?! De som skal utføre samme oppgaver sover i samme telt, helt uavhengig kjønn. Da må du nok bare roe ned sjalusien før du kveler hele forholdet Ja.. Jeg syns bare det er veldig kjipt :-)Anonymous poster hash: bfa08...825
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har selv vert på Madla på rekruttskole, og videre tjeneste på båt. Jeg var i Fregattvåpenet og hadde hovedbase ved Haakosvern i Bergen. Hvis det er noe dere lurer på angående dette, så er det bare å spørre! Hadde du en turnusordning eller hvordan jobbet du?:-)Anonymous poster hash: bfa08...825
Fashiondiva Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Hadde du en turnusordning eller hvordan jobbet du?:-)Anonymous poster hash: bfa08...825 Vil ikke kalle det en turnus, men var 11 dager på og 3 dager av. Det vil si annen hver helg hadde jeg fri Men jeg var plassert på en ikke-opperativ båt, så vi var ikke ute å seilte. De andre opperative båtene så kommer det an på hvor lang tid di er på oppdrag, di som var i Somalia nå var 2 månder ute i gangen. Kystvakten har en derimot en turnus på 6 uker på og 3 uker av som regel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå