Gjest Summers Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hei, holder på å bli kjent med en medstudent. Truffet hveranedre på noen fester og hun er egentlig ganske kul. Vi tar de samme fagene, men så er greia, må man da jobbe med henne med studiene? Vi er egentlig ganske forskjellig og jeg føler at det er jeg som må dra henne opp. Hun sliter med fagene og forstår veldig lite av fagene, ender med å spørre meg mange spørsmål som er veldig grunnleggende for fagene og som ofte har ganske lange svar. I tillegg til at hun er ganske amisiøs med tanke på hvor mye hun jobber med dem. Jeg er ikke interessert i å bruke kveldene mine på å være hennes hjelpelærer, men det virker som det er det hun vil. Noen som har vært i en samme situasjon, blitt sammen med en, men hatt en forsåelse av at skoleprat unngår man? Edit: Foreløpig har jeg ikke sagt noe og hjulpet henne med studiene. Endret 8. januar 2014 av Summers
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har to i klassen som er samboere. De sitter på hvert sitt rom om kvelden og jobber, diskuterer aldri fag ifølge dem. Men alle er vel forskjellig. P.s. Med kul, så mener du pen, sant?Anonymous poster hash: b853b...29a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 *Ambisiøs Selvsagt må du ikke jobbe med fag med henne, men da bør du ta det tidlig opp med henne om dere blir kjærester. Forklar dine forventninger for forholdet deres tydelig. Om hun ikke har noen klisterhjerne så er det fullt forståelig at hun må bruke lengre tid enn deg på å forstå innholdet i de ulike fagene. Det hjelper jo ikke å "bare" kunne teksten og oppgaver utenat, man må jo også forstå poenget med dem, og sammenhengen i en helhet. Det er ikke bare-bare for oss som ikke er noen toppstudenter. Anonymous poster hash: bdc0c...aa8 2
Gjest Summers Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har to i klassen som er samboere. De sitter på hvert sitt rom om kvelden og jobber, diskuterer aldri fag ifølge dem. Men alle er vel forskjellig. P.s. Med kul, så mener du pen, sant?Anonymous poster hash: b853b...29a Takk, ja det er samme ordning som klassevennene dine jeg ønsker. Ja, mente pen:-) *Ambisiøs Selvsagt må du ikke jobbe med fag med henne, men da bør du ta det tidlig opp med henne om dere blir kjærester. Forklar dine forventninger for forholdet deres tydelig. Om hun ikke har noen klisterhjerne så er det fullt forståelig at hun må bruke lengre tid enn deg på å forstå innholdet i de ulike fagene. Det hjelper jo ikke å "bare" kunne teksten og oppgaver utenat, man må jo også forstå poenget med dem, og sammenhengen i en helhet. Det er ikke bare-bare for oss som ikke er noen toppstudenter. Anonymous poster hash: bdc0c...aa8 Er ikke det at hun ikke har klisterhjerne, hun virker mindre intelligent om jeg skal være helt ærlig.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 P.s. Med kul, så mener du pen, sant?Anonymous poster hash: b853b...29a :hoho: SKulle til å si det, ja! Anonymous poster hash: 19133...5d2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ble sammen med en i klassen på studiet! Vi ble enige om å være "fra hverandre" på skolen, altså bare fortsette å jobbe sammen med dem vi jobbet med før vi ble sammen, henge hovedsaklig med egne venner osv, det fungerer supert For noen fungerer det jo å være sammen både på skolen og i fritiden, men dere må nesten snakke sammen og finne ut hva som fungerer for dere! Anonymous poster hash: 2c014...3bc
Limah Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Hvorfor ønsker du å inngå et fohold med noen du ser på som mindre intelligent? 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ble sammen med en medstudent, men vi unngikk ikke skoleprat av den grunn. Jeg gikk året over han da, så jeg hjalp han både med en del store oppgaver og enkelte praktiske ting (et ganske praktisk studie). Syns det bare var kjekt jeg, hadde ingenting i mot å sitte mange timer sammen med ham og skrive oppgaven, det betydde jo masse tid sammen og selv om det var faglig så var det mye flørting og tulling samtidig. Og så hjalp han meg seinere med et fag som jeg sleit selv med å fullføre, så det gikk jo begge veier. Nå er vi ferdig med studiene, og dette er en tid jeg ser tilbake på med glede Anonymous poster hash: e946e...5d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Er ikke det at hun ikke har klisterhjerne, hun virker mindre intelligent om jeg skal være helt ærlig. Husk at her er det noe du må skille på: Spør hun deg om fag fordi hun ikke forstår dem, eller gjør hun seg dummere enn hun egentlig er? Jeg datet en eldre student en gang, og spurte han mye om helt elementær patofys og biokjemi jeg egentlig hadde veldig god greie på, men jeg var så in luv med han at jeg ble dum og smånervøs når jeg var sammen med han, og så visste jeg ikke hva annet jeg skulle snakke om. Det gikk over etter hvert, og jeg brukte han aldri som hjelpelærer. Hvis hun faktisk er dum: Er det noe du gidder å leve med? Jeg trenger en partner som er like kjapp i hodet som meg. Anonymous poster hash: 19133...5d2 1
Gjest Summers Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Hvorfor ønsker du å inngå et fohold med noen du ser på som mindre intelligent? selvsagt fint om kjæresten er oppegående, men det er jo ikke det eneste som teller. Ble kjent med henne på et par fester med mye alkohol så der merket jeg selvsagt ikke noe "galt". Og er ikke bare jeg som synes hun er mindre intelligent tror alle ser på henne som blond. Og blondiner har jo både venner og kjærester som alle andre så er nok ikke veldig spesielt å være sammen med en man ser på som mindre intelligent.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Du må ikke undervise henne, spesielt ikke hvis dere knapt kjenner hverandre. Hvis dere hadde vært i et langvarig, seriøst forhold ville jeg nok si det hadde vært naturlig om du faktisk ønsket å hjelpe henne. Anonymous poster hash: 51ab1...e0d
Ferny Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 selvsagt fint om kjæresten er oppegående, men det er jo ikke det eneste som teller. Ble kjent med henne på et par fester med mye alkohol så der merket jeg selvsagt ikke noe "galt". Og er ikke bare jeg som synes hun er mindre intelligent tror alle ser på henne som blond. Og blondiner har jo både venner og kjærester som alle andre så er nok ikke veldig spesielt å være sammen med en man ser på som mindre intelligent. Tror ikke hun forventer privat undervisning dersom hun ønsker å date deg. Det virker jo mildt sagt veldig rart. Men er vel naturlig at det blir litt snakk om fag siden det sikkert interesserer dere begge to.... men oppgaveskriving og pugging drar ikke normale mennesker med seg på en date liksom (eller hjem til typen for den saks skyld). Jeg vil tro det går bra! Men det forutsetter jo at du liker andre sider av henne enn utseendet.
Limah Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 selvsagt fint om kjæresten er oppegående, men det er jo ikke det eneste som teller. Ble kjent med henne på et par fester med mye alkohol så der merket jeg selvsagt ikke noe "galt". Og er ikke bare jeg som synes hun er mindre intelligent tror alle ser på henne som blond. Og blondiner har jo både venner og kjærester som alle andre så er nok ikke veldig spesielt å være sammen med en man ser på som mindre intelligent. Ja det er klart, men cluet er vel kanskje å finne noen man er på bølgelengde med om man ønsker at det skal vare. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 men oppgaveskriving og pugging drar ikke normale mennesker med seg på en date liksom (eller hjem til typen for den saks skyld). Ganske vanlig hvis man studerer det samme... Anonymous poster hash: 19133...5d2
Masterstudent90 Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Er det bare jeg som ikke skjønte hvorfor han skulle mene pen med kul? Det er ikke som om summers pleier å uttale seg vagt og utydelig. Og uansett, hva sÅ Kvinner har en helt annen, eller manglende, begrepsforståelse i forhold til menn. De gangene kvinner bruker begrepet kul om en mann, er det alltid for å beskrive snill, lyttende, og forståelsesfull oppførsel, altså alt annet enn hva det ordet egentlig representerer.
OppNedPåAlt Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Tror ikke jeg hadde orker å undervise min kjæreste. For hvis dere allerede henger sammen på studiet, så kommer dere nok til å fortsette å henge sammen, det er iallefall min erfaring. Er ikke bare bare å plutselig skifte gjeng.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Hei, holder på å bli kjent med en medstudent. Truffet hveranedre på noen fester og hun er egentlig ganske kul. Vi tar de samme fagene, men så er greia, må man da jobbe med henne med studiene? Vi er egentlig ganske forskjellig og jeg føler at det er jeg som må dra henne opp. Hun sliter med fagene og forstår veldig lite av fagene, ender med å spørre meg mange spørsmål som er veldig grunnleggende for fagene og som ofte har ganske lange svar. I tillegg til at hun er ganske amisiøs med tanke på hvor mye hun jobber med dem. Jeg er ikke interessert i å bruke kveldene mine på å være hennes hjelpelærer, men det virker som det er det hun vil. Noen som har vært i en samme situasjon, blitt sammen med en, men hatt en forsåelse av at skoleprat unngår man? Edit: Foreløpig har jeg ikke sagt noe og hjulpet henne med studiene. Vil du bli sammen med henne nå? Du sa jo akkurat at dere ikke hadde noe til felles, og at hun behandlet deg som en jentevenninne . LOL. Anonymous poster hash: 8278a...bdb
Gjest Summers Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Vil du bli sammen med henne nå? Du sa jo akkurat at dere ikke hadde noe til felles, og at hun behandlet deg som en jentevenninne . LOL. Anonymous poster hash: 8278a...bdb Det er to forskjellige jenter.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Se ikke bort fra at hun er glupere enn hun gir uttrykk for og du tror.Anonymous poster hash: 51ab1...e0d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå