Gå til innhold

hva er etnisk norsk?

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
Skrevet

er det de som er født i norge eller de som er helnorske?

prøver å finne et godt svar på dette om noen vil hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg blir vel etnisk norsk de som har forfedre med trekk som tilsvarer majoriteten historisk sett innenfor tilhørende geografisk lokasjon.

Er man født i norge så er man jo norsk uansett.

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

For meg blir vel etnisk norsk de som har forfedre med trekk som tilsvarer majoriteten historisk sett innenfor tilhørende geografisk lokasjon.

Er man født i norge så er man jo norsk uansett.

ja for jeg diskuterer med ei om denne her

http://www.tv2.no/2014/01/08/nyheter/5208431#.Us2HCZ55NV9

for meg blir det der rasistisk, men hu mener at neeeida det er ikke rasistisk fordi det betyr jo ikke at de må være helhvite, men det er jo heller ikke det rasisme går på hele tiden

Skrevet

ja for jeg diskuterer med ei om denne her

http://www.tv2.no/2014/01/08/nyheter/5208431#.Us2HCZ55NV9

for meg blir det der rasistisk, men hu mener at neeeida det er ikke rasistisk fordi det betyr jo ikke at de må være helhvite, men det er jo heller ikke det rasisme går på hele tiden

Vært borti mye av det der i forbindelse med firmaet jeg jobbet i. Var ikke overalt hvem som helst fikk lov til å jobbe innen industri og slikt. Da venta de heller til en de kjente var ledig.

Skrevet (endret)

Jeg synes dog ikke det er rasistisk.

På OSO fabrikken jobbet det også kun norske når jeg var på besøk der. Handler om industrispionasje blandt annet.

Om oppdragsgiver krever at det kun skal være etnisk norske et sted så handler det om økonomiske interesser og ikke diskriminering av et individ.

Endret av JamesHardy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...