Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør man dette? Har søkt opp, men finner ikke helt nøyaktig ut hvordan man betaler det jevnlig.

Har nettopp begynt å leie ut egen bolig nemlig, og vet at jeg skal skatte 30% (er umøblert).

Skal jeg logge inn et sted? Overføre til et visst kontonummer?

Vil ikke vente på en kjemperegning i juni.

Anonymous poster hash: abf82...518
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør man dette? Har søkt opp, men finner ikke helt nøyaktig ut hvordan man betaler det jevnlig.

Har nettopp begynt å leie ut egen bolig nemlig, og vet at jeg skal skatte 30% (er umøblert).

Skal jeg logge inn et sted? Overføre til et visst kontonummer?

Vil ikke vente på en kjemperegning i juni.

Jeg tror du må satse på stor regning. Du får bare være flink å sette av penger.

Anonymous poster hash: f7517...23a

Skrevet

Trodde man betalte inn skatt hver 3. måned? Hør med Skattekontoret ell hva de heter, går sikkert an å ringe de :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke 30 men 28% Jeg er forresten imot denne type beskatning. Det er penger en ikke ser, for det er dyrt å ha 2-3 hus selv. Hva skjer om en ikke skatter av huset da? Hvordan kan de sjekke det?

Anonymous poster hash: 26cb1...1f5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan enten sette av 28% av summen i mnd, eller justere opp skattetrekket ditt på jobb, så får du mindre i tilbake på skatten, evt. litt restskatt.

Anonymous poster hash: c0152...84c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal dette gjøres? Lurer på det samme. Urettferdig at man får det skattefritt når man bor i boligen og leier ut, men ikke hvis en ikke bor der.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal dette gjøres? Lurer på det samme. Urettferdig at man får det skattefritt når man bor i boligen og leier ut, men ikke hvis en ikke bor der.

Vi bor i huset selv, men betaler skatt av leieinntekter.

Leier man ut mer enn 50% av husets boligareal må man betale skatt (eller noe sånt...)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke 30 men 28% Jeg er forresten imot denne type beskatning. Det er penger en ikke ser, for det er dyrt å ha 2-3 hus selv. Hva skjer om en ikke skatter av huset da? Hvordan kan de sjekke det?

Hvis du har 2-3 hus og leier ut så synes jeg det er helt på sin plass at dette er noe man skal skatte av. Faktisk så synes jeg at man ikke skal få fratrekk for renter på lån for hus 2-3-4 etc. Ikke noe synes på noen som har råd til å kjøpe seg flere hus/leiligheter for så å leie ut. Er heller ikke du som betaler ned lånet og da er det ikke riktig med skattefradrag heller!

Anonymous poster hash: c0f49...5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan enten sette av 28% av summen i mnd, eller justere opp skattetrekket ditt på jobb, så får du mindre i tilbake på skatten, evt. litt restskatt.

Er student og jobber ikke, derfor jeg ikke har særlig erfaring med skatt :)

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvis jeg får meg en jobb her (bor i utlandet), hvordan vet jeg hvor mye jeg skal skatte av den inntekten? Skal jeg skatte normalt av det selv om jeg også skatter av leieinntekten?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beregner 30% for å ha margin og heller få litt tilbake.

Jeg er også imot det - er eneste inntekten jeg har (får ikke stipend siden jeg eier leiligheten) og skatten dreper meg. Eier forøvrig ikke flere boliger, bor i utland og leier her.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvis jeg får meg en jobb her (bor i utlandet), hvordan vet jeg hvor mye jeg skal skatte av den inntekten? Skal jeg skatte normalt av det selv om jeg også skatter av leieinntekten?

Jeg vet ikke hvordan det er i utlandet, men hvis du setter av penger til å skatte av leieinntekten, skatter du "normalt" av arbeidsinntekt (prosent- eller tabelltrekk)

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man betalte inn skatt hver 3. måned? Hør med Skattekontoret ell hva de heter, går sikkert an å ringe de :)

Gikk inn på Oslo Kemnerkontor og der står kontonummer for personlige skatteytere og måtte velge forskuddsskatt.

Man kan få sitt eget KID nummer der som bl.a. består av fødselsnummer. Så da bare regner jeg med at jeg setter inn der av og til med min KID og så blir det registrert? :)

Skrevet

Gikk inn på Oslo Kemnerkontor og der står kontonummer for personlige skatteytere og måtte velge forskuddsskatt.

Man kan få sitt eget KID nummer der som bl.a. består av fødselsnummer. Så da bare regner jeg med at jeg setter inn der av og til med min KID og så blir det registrert? :)

Trur jeg ville dobbeltsjekka for å være sikker... Bare vet at det går an å betale mer enn en gang i året sånn som #2 sa ikke gikk an :)

AnonymBruker
Skrevet

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Restskatt/Betaling-og-kidnummer/Lag-KID-nummer/

Det er nesten riktig. Hvis du skal betale skatt for utleie i 2013 velger du personlig, tilleggsforskudd og år 2013. Da får du riktig kidnr. Skatter du til Oslo kommune?

Anonymous poster hash: cce75...dd4

AnonymBruker
Skrevet

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Restskatt/Betaling-og-kidnummer/Lag-KID-nummer/

Det er nesten riktig. Hvis du skal betale skatt for utleie i 2013 velger du personlig, tilleggsforskudd og år 2013. Da får du riktig kidnr. Skatter du til Oslo kommune?

Anonymous poster hash: cce75...dd4

Ja, jeg er fra Oslo og boligen er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...