AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Noen som har tips til hvordan jeg kan slippe at hunden klikker når den møter andre? Det må nesten være ting som er enkle å gjøre uten medhjelper for når hunden merker at det er noen jeg kjenner for eksempel gjør hun ikke noe... Kan både slippe henne løs og ha henne i bånd med hvem som helst hund som jeg kjenner eieren til og det går bra - Er det ukjente oppfører hun seg som om hun har lyst til å spise andre og det er FLAUT! Jeg gjør ikke noe annerledes selv når vi møter ukjente hunder annet enn at jeg holder godt i henne, så har ikke noe med at jeg er nervøs eller ikke... Jeg vet at jeg klarer å holde henne uansett Anonymous poster hash: 81413...7fe
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Seriøst? Ingen? Anonymous poster hash: 81413...7fe
Raquelle Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Hvor langt unna er dere før hun utagerer? Ikke stam båndet, det fører til at hun føler at noe er på gang. Hold godt i båndet, men ikke stram det. Tren kontakt, kontakt og mer kontakt. Det må du gjøre på en sånn avstande at det hender før hun utagerer. Å holde avstand, og ikke la den andre hunden komme for nærme. Gå litt av veien, inn på en side vei eller andre siden av veien. Få henne i sitt, eller til å stå med hode mot deg, og til å holde øyekontakt med deg mens den andre hunden kommer nærmere. Hold en godbit hun elsker synlig forran deg, sånn at hun vet at hun får den etterpå. Dette funket godt på min hund...
Dolly-Duck Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=226 fantastisk øvelse. Jeg har brukt den til så masse. Har ei venninne som overtok en hund som var svært aggressiv mot andre hunder. Hun begynte å gjøre øvelsen 100 meter borte fra andre hunder, gikk nærmere og nærmere etterhvert. Hunden bryr seg ingenting om andre hunder lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Ikke møt på andre hunder? Hunder trenger ikke å hilse. De blir stresset og kan smitte hverandre. Anonymous poster hash: 0a863...65c
Raquelle Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=226 fantastisk øvelse. Jeg har brukt den til så masse. Har ei venninne som overtok en hund som var svært aggressiv mot andre hunder. Hun begynte å gjøre øvelsen 100 meter borte fra andre hunder, gikk nærmere og nærmere etterhvert. Hunden bryr seg ingenting om andre hunder lengre. Denne er kjempe bra Min lille fjott var av en eller annen grunn livredd klikkeren, men brukte ordet bra i stede. Å det fungerte like bra Å få den perfekte avstanden kunne være vanskelig siden det er hunder overalt her. Kan ikke gå ut døren uten å møte minst 2. Men det fungerte for det, bare tok litt mer tid
kokkeliko Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Ikke møt på andre hunder? Hunder trenger ikke å hilse. De blir stresset og kan smitte hverandre.Anonymous poster hash: 0a863...65c I all verdens navn og rike? Hunder er sosiale dyr og trenger å kommunisere og omgåes artsfrender for psykens del. Hvis hunden blir "stresset" i møte med andre hunder er det pga mangel på sosialisering og trening. Så lenge hunden har fått sine vaksiner er det også ekstremt usannsynlig å sille bli smittet av noe farlig av en annen hund. håper ikke du har hund
Gjest bustyvel Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=226 fantastisk øvelse. Jeg har brukt den til så masse. Har ei venninne som overtok en hund som var svært aggressiv mot andre hunder. Hun begynte å gjøre øvelsen 100 meter borte fra andre hunder, gikk nærmere og nærmere etterhvert. Hunden bryr seg ingenting om andre hunder lengre. Oh, den der skal vi teste ut på vår lille knott!! Han er skrekkelig gira på andre bikkjer (ikke sint eller noe, bare VELDIG nysgjerrig og "på"), noe som er veldig slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå