Gå til innhold

Hvordan er Loette p-pillene? Gjelder disse bivirkningene for alle typer piller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne med p-piller. Leser at Loette p-pillene er veldig bra for fet hud, noe som jeg sliter ekstremt med. Ser ut som jeg har smurt inn huden med olje enkelte ganger.

Ser at bivirkningene er: Du kan oppleve endringer i menstruasjonen eller kraftige blødninger, smertefulle perioder, sår, forstørrede bryster, og endringer i sexlysten. I tillegg er det vanlig i starten at loettebrukere også oppleve kvalme, humørsvingninger, hodepine og vektendringer.

Er disse bivirkningene bare for Loette, eller alle typer merker? Hva vil endringer i menstruasjonssyklusen si? Får man ikke regelmessig syklus med p-piller? Syklusen min er ikke helt regelmessig fra før av, og det er en av grunnene til at jeg vil begynne med p-piller.

Og hva betyr smertefulle perioder? Og får man masse sår over hele huden, eller blir man sår nedentil?

Anonymous poster hash: 5f87f...80d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og kan man hoppe over mensen med disse pillene?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint hoppe over menstruasjonen med disse pillene.

Jeg kunn eikke bruke de, tok jeg pillen litt sent (en time eller noe) fikk jeg mellomblødninger.

Anonymous poster hash: fdb20...4b3
Skrevet

De bivirkningen du har nevnt er ihvertfall jevnt over nevnt i pakningsvedlegget på andre typer p-piller også, men hvilke bivirkninger du får er svært individuelt.

En type p-piller kan fungere helt fantastisk for en jente, mens akkurat samme p-pillene kan være drepen for en annen jente på grunn av bivirkningene.

Hvis loette er en monofasepille, kan du hoppe over mensen akkurat som du vil, såfremt du ikke får mellomblødningene fra jævelhelvete som noen får uansett pillemerke.

Er det en trifasepille, er det litt mer komplisert å hoppe over mensen da du kun kan bruke de siste ti-tolv pillene på brettet til å utsette mensen med før du må ta pillefri uke.

Trifasepiller består av piller i tre forskjellige farger som inneholder forskjellig mengde hormoner og det er kun den siste fargen med høyest hormonmengde på brettet som kan brukes til å utsette mensen med et par ukers tid, i motsetning til monofasepiller som har samme mengde hormoner i alle pillene og kan taes kontinuerlig.

Så for å finne ut hvilke bivirkninger du faktisk får, må du nesten bare ta pillene og se hva som skjer.

Noen får ingen bivirkninger, noen får et par, andre får mange og noen er så "heldige" at de får hele røkla.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint hoppe over mensen. Jeg går på Loette, og fikk mye bedre hud etter å ha begynt med de. Som sagt ovenfor er det helt individuelt hvilke bivirkninger du får.

Anonymous poster hash: 693b4...b54
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint hoppe over mensen. Jeg går på Loette, og fikk mye bedre hud etter å ha begynt med de. Som sagt ovenfor er det helt individuelt hvilke bivirkninger du får.

Anonymous poster hash: 693b4...b54

Hvilke bivirkninger fikk du?

Skrevet

Eg mangla all sexlyst av loette og kvisene forsvann. Hadde sjeldan mens også

Gjest smooch
Skrevet (endret)

Loette er vel et av merkene som blir anbefalt å starte med. Men ta en prat med lege/helsesøster, så finner dere ut av det sammen i så fall

For min egen del er jeg superfornøyd med Loette! Hoppet akkurat over mensen og det har fungert knirkefritt helt uten blødninger.

Bivirkninger er jo forskjellig fra person til person. Jeg fikk egentlig mer positivt ut av pillene enn negativt. Mensen ble regelmessig og fikk mindre smerter.

Bivirkninger jeg fikk var syke humørsvinginger hvor jeg plutselig ble kjempesint på alt og alle(spesielt pappa av en eller anna grunn.. Stakkar pappa!), fikk skikkelig matlyst, fikk litt flere kviser(aldri vært plaget med det før, men vi snakker bare et par stykker av gangen) og gikk opp et par usynlige kilo. Alt gikk over etter et par måneder, så etter godt over ett år har jeg ingenting.

Så kanskje du er heldig med loette, kanskje ikke. Er rett og slett bare å forsøke for å se hvordan de virker for deg.

Edit: trykkleif

Endret av smooch
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt sinnsyke humørsvingninger med Loette. Jeg ble en hysterisk gråtedukke som ikke tålte en spøk en gang før jeg falt sammen i krampe gråt og hiksting.. men jeg tålte heller ikke andre merker, men Loette var versting! Nå har jeg droppet p-piller... noe ordentlig dritt... tar heller sjansen på å bli gravid da :(

Anonymous poster hash: 3dfa6...c88
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt bivirkninger med loette, og heller aldri merket noen bedring av min forferdelig fete hud. Jeg får store humørsvingninger like før mensen, men det fikk jeg før p-pillene også, så kan ikke si at det har endret seg.

Loette er monofasepiller (om det ikke finnes en type trifase også..) og det er veldig enkelt å hoppe over mensen. Du bare lar være å spise de hvite pillene, og starter direkte på nytt brett.

Det at mange kan oppleve mellomblødninger med denne kommer av at det er en av de p-pillene med lavest hormoninnhold. Noen må derfor skifte til p-piller med høyere hormonnivå. Men ingen hensikt å proppe i seg ekstra hormoner om en med lav mengde fungerer fint!

Anonymous poster hash: efcad...a58
AnonymBruker
Skrevet

Hører mange skrekkhistorier om Loette

Anonymous poster hash: 49bac...1ef
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt like mange skrekkhistorier med loette som jeg har med yasmin og yasminelle. Mange unge jenter som får blodpropp har gått på nettopp disse

Anonymous poster hash: efcad...a58

AnonymBruker
Skrevet

Hva er disse skrekkhistoriene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...