AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Kjæresten min skal i førstegangstjeneste etter sommeren. Han har ikke funnet ut hvor han ønsker å bli utplassert enda. Jeg har en stor frykt for at han skal være utro mot meg mens han er der. Tidligere så jeg ikke på dette som en utfordring i det hele tatt, fordi jeg følte at en slik avstand styrker forholdet. Dette forandret seg derimot etter han gjorde ting med en annen jente i sommer når jeg var borte på ferie. Han fortalte meg det ikke med engang og jeg fikk heller ikke hele historien med det første. De hadde ikke samleie, men gjorde mye annet som jeg absolutt anser som utroskap. Etter mye jobb og tenking bestemte jeg meg for å gi forholdet en sjanse til. Nå derimot vet jeg ikke helt hvordan det skal gå når han er i militæret. Er det noen som har lignende erfaringer som kan fortelle meg hvordan det gikk med forholdet deres når den ene parten var i førstegangstjeneste? Setter veldig pris på svar Anonymous poster hash: f2612...040
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Min pulte vaskehjelpa på et kott. Anonymous poster hash: d72a8...d78 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Eksen min var utro i militæret. Men jeg hadde ikke klart å stole på noen som hadde vært utro før, slik som din! Anonymous poster hash: 4d61b...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har vært både i førstegangstjeneste og i Afghanistan, og jeg har flere år i Forsvaret. Jeg hadde kjæreste store deler av tiden. Jeg har aldri opplevd at det har vært noen kultur med aksept for utroskap der. Samtidig har jeg jo hørt om at folk der har vært utro, akkurat som i det sivile livet, antagelig akkurat de samme som de som er utro på ferieturer. Tror rett og slett ikke det er noen forskjell på førstegangstjenesten og andre tider borte. Hørte egentlig omtrent like ofte om at damene hjemme hadde vært utro mens gutta var borte, det skjedde blant annet med min beste venn der inne. Selv har jeg aldri vært utro, jeg er ikke en mann som er utro, og derfor var jeg heller ikke utro da jeg var i Forsvaret. Utro folk er utro ved anledning, og for de færreste (men for noen) er det en engangsforeteelse. Dessverre. Men etter flere år i militæret har jeg altså ikke noe inntrykk av at det var verre der enn andre steder, det er bare deprimerende utbredt overalt. Anonymous poster hash: c3470...c8e 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har vært både i førstegangstjeneste og i Afghanistan, og jeg har flere år i Forsvaret. Jeg hadde kjæreste store deler av tiden. Jeg har aldri opplevd at det har vært noen kultur med aksept for utroskap der. Samtidig har jeg jo hørt om at folk der har vært utro, akkurat som i det sivile livet, antagelig akkurat de samme som de som er utro på ferieturer. Tror rett og slett ikke det er noen forskjell på førstegangstjenesten og andre tider borte. Hørte egentlig omtrent like ofte om at damene hjemme hadde vært utro mens gutta var borte, det skjedde blant annet med min beste venn der inne. Selv har jeg aldri vært utro, jeg er ikke en mann som er utro, og derfor var jeg heller ikke utro da jeg var i Forsvaret. Utro folk er utro ved anledning, og for de færreste (men for noen) er det en engangsforeteelse. Dessverre. Men etter flere år i militæret har jeg altså ikke noe inntrykk av at det var verre der enn andre steder, det er bare deprimerende utbredt overalt. Anonymous poster hash: c3470...c8e Tusen takk for svar! Du har så rett, utroskap er alt for utbredt. Godt å høre at det ikke virker som utroskap i militæret skiller seg ut fra utroskap i dagliglivet hvert fall. Anonymous poster hash: f2612...040
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Du har så rett, utroskap er alt for utbredt. Godt å høre at det ikke virker som utroskap i militæret skiller seg ut fra utroskap i dagliglivet hvert fall. Anonymous poster hash: f2612...040 Bare hyggelig Nei, jeg merket som sagt ikke noen kultur for det. Nå er nok jeg ekstra kjip mot folk som er utro, fordi jeg har blitt bedratt av (nå eks-)damer to ganger i slutten av tenårene. Det er derfor mulig at de merket holdningen min og at jeg derfor ikke fikk høre om alt. Samtidig gjelder jo akkurat det samme også utenfor militæret, jeg har nulltoleranse for det blant venner til daglig også. Det blir som andre ganger man er langt borte: Noen forstår hvor bra det de har hjemme er og blir bare om mulig enda tryggere på at de aldri ville funnet på noe sånt, mens noen er opportunistiske og hopper på det første de ser straks kjæresten er ute av syne. Jeg tror nok at vi militærgutta har fått et litt ufortjent dårlig rykte på den fronten, antagelig fordi det er et røft og maskulint miljø og man da tenker at det er en "gi faen"-holdning til alt som har med følelser og romantiske forpliktelser å gjøre. Det er nok først og fremst en myte, i hvert fall etter det jeg har erfart. Og jeg sitter her og skriver anonymt på nettet, så jeg har ikke akkurat noe motiv for å bløffe. Så du må nesten bare forholde deg til det som om han skulle studere utenlands eller noe sånt, det blir egentlig samme saken. Vi er overhodet ikke en haug med uniformerte halvaper som står og heier frem utroskap, selv om utroskap jo forekommer blant vernepliktige slik det forekommer i de fleste andre miljøer. Anonymous poster hash: c3470...c8e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Bare hyggelig Nei, jeg merket som sagt ikke noen kultur for det. Nå er nok jeg ekstra kjip mot folk som er utro, fordi jeg har blitt bedratt av (nå eks-)damer to ganger i slutten av tenårene. Det er derfor mulig at de merket holdningen min og at jeg derfor ikke fikk høre om alt. Samtidig gjelder jo akkurat det samme også utenfor militæret, jeg har nulltoleranse for det blant venner til daglig også. Det blir som andre ganger man er langt borte: Noen forstår hvor bra det de har hjemme er og blir bare om mulig enda tryggere på at de aldri ville funnet på noe sånt, mens noen er opportunistiske og hopper på det første de ser straks kjæresten er ute av syne. Jeg tror nok at vi militærgutta har fått et litt ufortjent dårlig rykte på den fronten, antagelig fordi det er et røft og maskulint miljø og man da tenker at det er en "gi faen"-holdning til alt som har med følelser og romantiske forpliktelser å gjøre. Det er nok først og fremst en myte, i hvert fall etter det jeg har erfart. Og jeg sitter her og skriver anonymt på nettet, så jeg har ikke akkurat noe motiv for å bløffe. Så du må nesten bare forholde deg til det som om han skulle studere utenlands eller noe sånt, det blir egentlig samme saken. Vi er overhodet ikke en haug med uniformerte halvaper som står og heier frem utroskap, selv om utroskap jo forekommer blant vernepliktige slik det forekommer i de fleste andre miljøer. Anonymous poster hash: c3470...c8e Ja, du har nok helt rett. Tviler ikke på at det i like mange tilfeller er den hjemmeværende parten som er utro. Selv kunne jeg aldri gått den veien, men han har dessverre bevist at han er i stand til det. Får bare stole på at han ikke gjentar samme feilen igjen. Setter pris på at du tok deg tid til å svare meg Anonymous poster hash: f2612...040
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har ingen kjæreste i militæret, men jeg har kontakt med eksen min, og han er i militæret nå (mye av grunnen til at det ble slutt, ingen orket avstandsforhold). Han forteller det at man ikke har mye tid eller overskudd til overs for å gjøre "ting", eller finne på noe tull. Nå er han av typen som tar dette seriøst, og er klar over at sex på leiren kan få konsekvenser dersom det blir oppdaget. Nå kan det hende at kjæresten din kommer til å benytte seg av helgepermene for å dra inn til nærmeste by, og der kan jo litt av hvert skje, men jeg synes likevel ikke du skal ta sorgene på forskudd. Det er DEG han er sammen med. Militæret er ikke en feriekoloni. Det er nærmest en jobb, hvor man holder på fra 6 om morgenen til langt utpå ettermiddagen, noen ganger til og med på kvelden. Vet ikke hvordan det er med deres kjærester, men da min kom hjem fra en tilsvarende arbeidsdag, var det egentlig bare mat, TV, kos og søvn som stod på menyen. Det kan kanskje ikke sammenliknes, men det er noe å tenke på. Anonymous poster hash: 6dcdb...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Skal jeg være ærlig, uten å ønske å gjøre deg urolig, så var mange av mine medsoldater utro da jeg var i førstegangstjeneste. Faktisk vil jeg si det virket nesten litt vel enkelt å "få seg noe" under den tiden. Jeg husker f.eks. en lokal jente på et tettsted der jeg var utplassert i noen uker. Hun var fysisk en fin ung dame, men ikke helt min type. Uansett, hun hadde nye menn rundt seg hele tiden, men fant ut en kveld på den lokale puben at hun skulle bort til meg i mitt stille hjørnet, der jeg hadde for vane å tilbringe kvelden. Jeg måtte nok høflig påpeke at jeg ikke var ute etter noe annet selskap enn en hyggelig prat. En annen gang, på samme stedet, husker jeg at en av befalet var noe ille berørt over at en i troppen min (som var "opptatt") hadde blitt med hjem til befalets lillesøster.... En tredje person ble ertet fordi han hadde latt seg smigre av ei som ettersigende ikke var spesielt attraktiv. En av mine nærmeste venner avsluttet et forhold med "hun hjemme" for å fortsette forhold med en kvinnelig medsoldat. Ja, uff, det er for mange historier som kommer tilbake. Du må velge å stole på han, eller ikke. Men på generelt grunnlag vil jeg si at å ta for gitt at et forhold blir sterkere av litt avstand er ikke noe jeg vil tilråde. Anonymous poster hash: 06e0f...8d6
Betasuppe Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Du kan se på militæret som en jobbreise. Ting kan skje. Enten stoler du på han, eller så gjør du det ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Det er vel ikke den mest optimale plassen å være utro? Få jenter og null privatliv. Anonymous poster hash: 9088b...284
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Det er vel ikke den mest optimale plassen å være utro? Få jenter og null privatliv. Anonymous poster hash: 9088b...284 Uenig. Dette koker i bunn og grunn ned til ikke hvorvidt man kan være utro i militæret (endeløse muligheter) men hvorvidt mannen TS skriver om kan være utro eller ikke (uavhengig av omstendigheter rundt). Hvis han har det i seg å være utro, så vil han få nok av muligheter til å leve det ut. Hvis han ikke kan være utro basert på personlig egenskaper så er jo saken grei. Anonymous poster hash: 06e0f...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Om kjæresten min sier han aldri kunne vært utro. At han ikke har samvittighet til å gjøre det osvosv. Og han ser på militæret som en mulighet til videre jobb (han skal inn i militæret snart). Er det noe å frykte da? Har vært sammen i litt over 3år, er samboere og snakker om barn etter militærtiden.. Han sier han ikke skal oppsøke andre jenter utenom pålagt tjeneste (selvfølgleig). Han er veldig trofast ut ifra hvordan jeg kjenner han. Kommer godt overens med "svigerfamilien" også. Han har jo alt å miste ved å være utro. Er dette noe jeg bør frykte? Anonymous poster hash: 1220d...117
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Dette forandret seg derimot etter han gjorde ting med en annen jente i sommer når jeg var borte på ferie. Han fortalte meg det ikke med engang og jeg fikk heller ikke hele historien med det første. De hadde ikke samleie, men gjorde mye annet som jeg absolutt anser som utroskap. Anonymous poster hash: f2612...040 Jeg hører ofte jenter si dette, og jeg stusser på en ting.. Hvordan vet du at de ikke hadde samleie, fordi han sier det? Hvis det er en som innrømmer det uoppfordret kan jeg skjønne at du stoler på han, men ikke hvis det er en man må dra sannheten utifra.. Anonymous poster hash: 1c2c0...8df
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Om kjæresten min sier han aldri kunne vært utro. At han ikke har samvittighet til å gjøre det osvosv. Og han ser på militæret som en mulighet til videre jobb (han skal inn i militæret snart). Er det noe å frykte da? Har vært sammen i litt over 3år, er samboere og snakker om barn etter militærtiden.. Han sier han ikke skal oppsøke andre jenter utenom pålagt tjeneste (selvfølgleig). Han er veldig trofast ut ifra hvordan jeg kjenner han. Kommer godt overens med "svigerfamilien" også. Han har jo alt å miste ved å være utro. Er dette noe jeg bør frykte? Anonymous poster hash: 1220d...117 Hvis han er veldig trofast slik du har opplevd han, er jo det et veldig godt tegn! Men alle sier jo at de aldri kunne vært utro, og noen sier det jo bare.. Men syns du burde stole på han, det går sikkert fint! Anonymous poster hash: 4d61b...aeb
Naomi Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg hører ofte jenter si dette, og jeg stusser på en ting.. Hvordan vet du at de ikke hadde samleie, fordi han sier det? Hvis det er en som innrømmer det uoppfordret kan jeg skjønne at du stoler på han, men ikke hvis det er en man må dra sannheten utifra.. Anonymous poster hash: 1c2c0...8df Endret 9. januar 2014 av Naomi
Naomi Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Når jeg opplevde noe lignende fikk jeg høre hele historien fra jenta han var involvert med.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tror også at det kan ligge noe i dette. Jeg hører ofte jenter si dette, og jeg stusser på en ting.. Hvordan vet du at de ikke hadde samleie, fordi han sier det? Hvis det er en som innrømmer det uoppfordret kan jeg skjønne at du stoler på han, men ikke hvis det er en man må dra sannheten utifra.. Anonymous poster hash: 1c2c0...8df Anonymous poster hash: 0bb5d...c3a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hører ofte jenter si dette, og jeg stusser på en ting.. Hvordan vet du at de ikke hadde samleie, fordi han sier det? Hvis det er en som innrømmer det uoppfordret kan jeg skjønne at du stoler på han, men ikke hvis det er en man må dra sannheten utifra.. Anonymous poster hash: 1c2c0...8df Jeg fikk hele historien bekreftet av en sikker kilde, en annen enn kjæresten min altså. Anonymous poster hash: f2612...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå