AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er en jente på 17 år. Venninna mi lurer på om jeg kan sove hos henne til helgen, og sannheten er at jeg skal ingenting. Men jeg vil helst være alene, se på noen serier, lese teori til teoriprøven jeg skal ha snart og fått gjort litt skolearbeid. Vi går i samme klasse, så vi ser jo hverandre hver dag. Sannheten er at jeg er ganske lei av henne, og jeg tror egentlig ikke vi passer så godt som venner. I juleferien ville hun også finne på noe. Jeg sa ja, selv om jeg bare ville slappe av. Så det er ikke så lenge siden vi har vært sammen på fritiden.Hun er veldig utadvendt, og vil være omringet av mennesker hele tiden. Jeg liker meg best alene. Det skal også sies at jeg er sosial noen helger jeg også. Jeg liker å dra på fest, mens venninna mi ikke gjør det, siden hun ikke drikker. Hun vil bare være hjemme hos hverandre å se film, eventuelt dra på shopping. Er det unormalt å ville være alene i helgen? Bør jeg si ja til å sove hos henne i helgen selv om jeg ikke vil? Anonymous poster hash: 2c994...968
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Beklager hvis jeg formulerte meg litt rart - jeg mente å si at sannheten er at jeg skal ingenting i helgen, men vil finne på en unnskyldning for å ikke komme. Anonymous poster hash: 2c994...968
Gjest Linn Cathrin Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var veldig glad i å være alene i helgene da jeg gikk på skolen, så tror ikke det er unormalt? Og jeg synes heller ikke du burde sove hos henne/være med henne utenfor skolen hvis du faktisk ikke har lyst.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Tror det er litt vanlig egentlig å ønske å være alene. Liker det best også. Om du vil finne på en unnskyldning, så kan du si at du skal i bursdag til en av besteforeldrene dine feks. Eller bare si at du er syk/ikke føler deg bra. Anonymous poster hash: ef0c8...317 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Var akkuratt slik som deg på din alder, og er slik fortsatt. Det er ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: 6f0f8...c2e
Gjest BettyBoop Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er en jente på 17 år. Venninna mi lurer på om jeg kan sove hos henne til helgen, og sannheten er at jeg skal ingenting. Men jeg vil helst være alene, se på noen serier, lese teori til teoriprøven jeg skal ha snart og fått gjort litt skolearbeid. Vi går i samme klasse, så vi ser jo hverandre hver dag. Sannheten er at jeg er ganske lei av henne, og jeg tror egentlig ikke vi passer så godt som venner. I juleferien ville hun også finne på noe. Jeg sa ja, selv om jeg bare ville slappe av. Så det er ikke så lenge siden vi har vært sammen på fritiden.Hun er veldig utadvendt, og vil være omringet av mennesker hele tiden. Jeg liker meg best alene. Det skal også sies at jeg er sosial noen helger jeg også. Jeg liker å dra på fest, mens venninna mi ikke gjør det, siden hun ikke drikker. Hun vil bare være hjemme hos hverandre å se film, eventuelt dra på shopping. Er det unormalt å ville være alene i helgen? Bør jeg si ja til å sove hos henne i helgen selv om jeg ikke vil? Anonymous poster hash: 2c994...968 Det går jo an å si det da at av og til har du litt behov for alenetid og at akkurat nå trenger du å lese til teoriprøven.. Er kanskje greit å ha pause for ikke å bli lei av hverandre. Er jo trist at et helt vennskap skal ende pga dette. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Jeg var/er sånn som deg, og jeg liker best å være alene i helgene. Den ene veninna mi ble skikkelig sur når jeg sa jeg ville være alene og forstod ikke hva som var galt.. Anonymous poster hash: 21611...e6f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Ikke dikt opp grunner, det slår bare tilbake på deg selv, og du må dikte opp stadig nye. Det holder i massevis å si at du ikke føler deg så sosial, og i tillegg må lese til teoriprøven. Anonymous poster hash: f6cd0...842 3
FalconPunch Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hvilken følelse satt du igjen med etter sist gang du var med henne når du på forhånd følte at du ikke ville være med henne/finne på noe? Selv trenger jeg å være en del alene. Jeg tror mange av oss trenger det. Det beste er nok å fortelle til henne at du trenger å være litt alene. Ærlighet varer lengst. Om du MÅ ha en unnskyldning (som da er halvveis løgn) ville jeg sagt at du skal lese teori til teoriprøven så sant du faktisk skal gjøre det da. Ikke si ja til å overnatte hos henne om du ikke ønsker det. Det lønner seg som oftest å følge magefølelsen sin. Endret 8. januar 2014 av Mrs. Random Nick
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Så si du vil være alene Det er verken galt eller unormalt og ville være alene. Det som er unormalt er folk som ikke er i stand til og være alene. Endret 8. januar 2014 av Corto Maltese
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Tror det er litt vanlig egentlig å ønske å være alene. Liker det best også. Om du vil finne på en unnskyldning, så kan du si at du skal i bursdag til en av besteforeldrene dine feks. Eller bare si at du er syk/ikke føler deg bra. Anonymous poster hash: ef0c8...317 Hvorfor ikke bare si sannheten? Liker ikke folk som lyver... Si at hun heller trenger tid alene, og at hun føler at de har blitt litt forskjellige. Anonymous poster hash: d0375...c5a
happiest Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Kanskje du kan foreslå at dere treffes flere? Feks. går ut å spiser, kino? Må jo ikke på fester for å være flere.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Bare si at du er opptatt med å gjøre ikkenoe i helgen, at du trenger å slappe av litt med egentid. Anonymous poster hash: f763d...718
Meridian Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Si at du har en del ting å gjøre i helgen, og fortell gjerne hva det er, og fortell at du er sliten, så du vet ikke om du orker å være sosial. Det beste er å være ærlig, uten å såre.
Gjest Ozelot Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Tja, husker de gangene jeg skulle prøve å være helt dønn ærlig og si at jeg ikke følte for å være sosial og at jeg hadde mest lyst til å bare være hjemme og slappe av. Det ble ikke tatt godt imot av venninna mi for å si det slik. Hun spurte meg på kvelden og dagen etterpå var hun sur og ville ikke snakke med meg engang .... Så ikke alle liker å høre sannheten .... etter det hadde jeg ikke noe annet valg enn å finne på løgner som f. eks at vi skulle få besøk av bestemor/tante/onkel. Eller at vi var bedt på middag hos dem. Det godtok hun heldigvis. Ville jo helst slippet å lyve for henne, men i og med at hun tok det så forferdelig at jeg ikke ville tilbringe tid med henne, så måtte jeg jo finne på andre ting for å slippe å se at hun var sur på meg.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Jeg er en jente på 17 år. Venninna mi lurer på om jeg kan sove hos henne til helgen, og sannheten er at jeg skal ingenting. Men jeg vil helst være alene, se på noen serier, lese teori til teoriprøven jeg skal ha snart og fått gjort litt skolearbeid. Vi går i samme klasse, så vi ser jo hverandre hver dag. Sannheten er at jeg er ganske lei av henne, og jeg tror egentlig ikke vi passer så godt som venner. Anonymous poster hash: 2c994...968 Du har jo noe du skal gjøre. Bruk det som forklaring. Anonymous poster hash: c065d...b3c
Erazor Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Introverte lader batteriene sine når de er alene, og blir sliten av å være sosiale (selv om de godt kan kose seg sammen med andre). Ekstroverte får sin energi fra å være med andre. Kan virke som om du og venninnen din er på hver sin side her. Synes det er helt greit å ha lyst til å være alene, og jeg synes du bare skal si det som du er - at du ikke orker å finne på noe, men har lyst å ha en helt rolig helg med tid til å lekser og lesing til teorien. Du sier for øvrig at du er lei venninnen din. Det kan godt være at dere har personligheter som ikke passer så godt sammen, men jeg ville ikke ha sagt til henne at du er lei henne med mindre du vil risikere å såre henne. Kanskje venninnen din føler at dere har et veldig fint forhold. Mulig dere kan ta en liten prat der dere kan få luftet litt tanker og følelser, det vil gjerne hjelpe på forståelsen og vennskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå