Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har meldt flytting noen ganger nå ettersom jeg har hatt flere adresser i London.

Leste at noen skrev her at man kan melde flytting via Altinn. Jeg finner likevel ikke linken og lurer på om dette kun gjelder flytting innenlands?

Hadde håpet på en enklere løsning ettersom det er et helvetes styr å endre utenlandsadresse - det er en drøss dokumenter de skal ha hver gang (til tross for å ha fått de samme før) og de bruker lang tid på å behandler og oppdatere i Folkeregisteret.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre, men jeg skulle likt å vite det selv.

Anonymous poster hash: 3b5de...fac
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette

Anonymous poster hash: 73f39...449

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde utenlands (7-8 år siden) så fikk jeg til svar at de egentlig ikke brydde seg så mye om at jeg flyttet utenlands... Dvs flyttingen ut av Norge var viktig og evt tilbakekomst, men innad i det nye landet var ikke så viktig... Da meldte jeg jo flytting i landet jeg holdt til.

Men om dette ennå stemmer, si det, ring og snakk med de.

Anonymous poster hash: b7b61...642

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde utenlands (7-8 år siden) så fikk jeg til svar at de egentlig ikke brydde seg så mye om at jeg flyttet utenlands... Dvs flyttingen ut av Norge var viktig og evt tilbakekomst, men innad i det nye landet var ikke så viktig... Da meldte jeg jo flytting i landet jeg holdt til.

Men om dette ennå stemmer, si det, ring og snakk med de.

Anonymous poster hash: b7b61...642

Nei innad landet spiller det selvsagt ingen rolle. Det er jo i Folkeregisterert jeg skal registrere det og det er det som er viktig.

Anonymous poster hash: f0d12...0dd

Skrevet

Flytting innenlands kan man gjøre på nettet ja, men utenlands må man møte opp personlig på ett skattekontor eller lignende.

Det var flere som fortalte meg at man kunne ordne det på nettet, men de hadde jo ikke satt seg ordentlig inn i det selv, nettopp fordi de ikke hadde flyttet utenlands! Jeg flyttet tilbake til Norge fra utlandet for kort tid tilbake, måtte også da møte i person på ett skattekontor i en av de store byene her til lands. Da var jeg glad for å ha møtt opp før åpningstid, hadde blitt advart om evig lange køer, og før de åpnet kontorene stod det allerede minst 50 andre der. Skulle vært sånn at man kunne fikse det på nettet ja.

Skrevet

Sorry, leste litt for fort.

Flytting innenlands i utlandet vet jeg ingenting om. Men flytting via Altinn er som jeg skrev innenfor Norges grenser :)

AnonymBruker
Skrevet

Flytting innenlands kan man gjøre på nettet ja, men utenlands må man møte opp personlig på ett skattekontor eller lignende.

Det var flere som fortalte meg at man kunne ordne det på nettet, men de hadde jo ikke satt seg ordentlig inn i det selv, nettopp fordi de ikke hadde flyttet utenlands! Jeg flyttet tilbake til Norge fra utlandet for kort tid tilbake, måtte også da møte i person på ett skattekontor i en av de store byene her til lands. Da var jeg glad for å ha møtt opp før åpningstid, hadde blitt advart om evig lange køer, og før de åpnet kontorene stod det allerede minst 50 andre der. Skulle vært sånn at man kunne fikse det på nettet ja.

Møte opp personlig må man ikke. Det holder å sende skjema med kopi av kontrakter, legitimasjon osv. i posten. Jeg har gjort det før.

Spørsmålet var bare om det kunne gjøres over nett som ved innenlandsflytting.

AnonymBruker
Skrevet

"Flytte innenlands i utlandet" er det samme. Det er for Folkeregisteret det skal registreres. Man bruker samme skjema som ved flytte fra Norge til utland.

Spørsmålet var om det kan gjøres på nett.

Skrevet

Møte opp personlig må man ikke. Det holder å sende skjema med kopi av kontrakter, legitimasjon osv. i posten. Jeg har gjort det før.

I så fall beklager jeg. Jeg oppfattet det ihvertfall sånn at man skulle møte opp personlig, så det var det jeg gjorde. Men dette er jo urelevant i forhold til TS sitt spørsmål og det oppdaget jeg først etter at jeg hadde postet første innlegget.

AnonymBruker
Skrevet

I så fall beklager jeg. Jeg oppfattet det ihvertfall sånn at man skulle møte opp personlig, så det var det jeg gjorde. Men dette er jo urelevant i forhold til TS sitt spørsmål og det oppdaget jeg først etter at jeg hadde postet første innlegget.

Jeg er TS :)

Bare poengterte det, fordi jeg har sendt skjema før da jeg først flyttet. Ligger på skatteetatens sider.

Skrevet

Haha sorry vet ikke hvorfor jeg står som anonym - var automatisk krysset av.

Skrevet

Du må på ID-kontroll jo.

http://www.skatteetaten.no/Person/Folkeregister/Flytte/Dette-ma-tas-med-pa-ID-kontroll/Dette-ma-nordiske-borgere-ha-med-seg-pa-ID-kontroll/

Jeg har forhørt meg nå, og slipper ikke unna dette. Ikke relevant til TS spm, men har irritert meg litt over "alle" som forteller at det kan gjøres på nett når de ikke har peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...