Gå til innhold

Blomster i kirken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen forslag (og evt. bilder) på en enkel måte å pynte i kirken.

Det eneste jeg vet er at jeg skal bruke champagne-fargede roser.

Ellers er jeg åpen for gode og enkle ideer.

Og det begynner å haste litt... :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig forskjellig fra kirke til kirke da! Hvordan den bør pyntes penest!

Hør med den nærmeste blomsterbutikken til kirken du skal gifte deg i..De har sikkert ideèr eller bilde av den ferdige pyntet kirken du skal gifte deg i! De utfører sikkert selve pyntingen også :-)

Skrevet
Det er jo veldig forskjellig fra kirke til kirke da! Hvordan den bør pyntes penest!

Hør med den nærmeste blomsterbutikken til kirken du skal gifte deg i..De har sikkert ideèr eller bilde av den ferdige pyntet kirken du skal gifte deg i! De utfører sikkert selve pyntingen også :-)

Enig!

Skrevet

I bryllupet til søsteren min hadde vi pyntet kirken kjempeflott med bjørkekvister med blomster på. Og så var presten allergisk... det ble litt krise der og dah...

Kan være greitt å undersøke slikt på forhånd..

Skrevet

Me gjorde det ganske enkelt i kyrkja, som er mellomstor men veldig fin i seg sjølv...

Me la nokre eføyblad på golvet ved sida av annakvar benkerad på begge sider (altså langs midtgongen), og la så ei rose (klipt av) oppå der. Det var veldig fint!

Ellers så hadde me to bukettar framme i trappa, og ein liten oppsats framme på alteret (gjorde alt sjølv - de blir fort dyrt ellers. Og viss de vil ha det enkelt, går det fint å ordne sjølv)...

Skrevet

Vi skal bare ha eføy hengt rundt hver andre benkerad helt foran og helt bak, midt i kirken trenger det ikke være noe syns jeg. Der er det jo mennesker i pene klær som pynter opp... :wink:

Eføyen tenkte jeg å binde sammen med en pent bånd i satin eller organza.

Kommer jo også an på kirken selvfølgelig. I vår kirke er feks alteret så langt fremme at en alterdekorasjon er det nesten ingen som kommer til se... :roll:

Ellers syns jeg igrunnen endel oppsatser kan se ganske begravelse ut, særlig i kun hvitt og grønt, så det er jeg veldig klar på å styre unna.

Skrevet

Ofte er kirkene så flotte i seg selv at det er synd å overpynte den. Det er mer enn nok med et par buketter synes jeg da. vi fikk faktisk beskjed fra presten om at det ikke var ønskelig med for mye pynt i kirken fordi kirken er så spesiell i seg selv at det kunne bli litt "mye".

Skrevet

I vår kirke holder kirken selv to alterbuketter og vi hadde ikke tenkt å pynte den mer enn som så. Det kan bli i meste laget med all denne pyntingen også... Mulig det blir en sinkbøtte på trappen med ett eller annet oppi.

Skrevet

Vi kommer ikke til å pynte kirken med blomster, den er så nydelig i seg selv...dette om jeg klarer å stagge den påtrengende moren fra bryllupet etter oss.. :wink:

Skrevet

Mamma og svigermor hadde med noen urner med blomster som stod på trappa, og på alteret var det noen buketter som etterpå ble fraktet til lokalet og brukt som pynt på bordet der.

Skrevet

Ett spørsmål til dere som har noen som skal gifte seg før og etter dere..

Hvordan gjør dere det med blomsteroppsatser i kirka?

Skrevet

Om jeg skulle giftet meg samtidig med noen andre, hadde jeg nok forsøkt å spleise på kirkepynten. Blomstene blir da stående, dersom man ikke er sist ut.

Det har enda ikke vist seg at noen gifter seg samme dag som oss (gifter oss 30 oktober). Vi skal ha 4 store buketter oppe "v/podiet". 2 litt fremme, og 2 der vi kneler. Annenhver rad i kirken blir også pyntet. Allt skal gå i samme stil som min brudebukett. Champagne, hvitt, kobber, rødbrunt og brunt. Gleder meg virkelig til å se kirken ferdig pyntet. Tviler vel kanskje på at jeg legger merke til det på selve dagen, men videomannen får det vel med seg :ler:

Blomstene tas med av foreldrene våre, og brukes til pynt i lokalene.

V/ inngangen, på kakebordet.

Benkeblomstene legges rundt på fruktfatene, og på gavebordet eller noe slikt. Veldig viktig at jeg noterer ned slike ting til foreldrene våre, slik at jeg slipper "å bekymre" meg for slike ting selve dagen. Slike detaljer er nemlig UTROLIG viktig for meg :wink:

Skrevet

Vi er 2 par som skal gifte oss kl.14 og kl.16, så vi møttes i en blomsterbutikk for å se om vi likte det samme, og det gjorde vi. Blir 4 oppsatser, i 2 og 2 ulike høyder på vasene. Så tar vi med oss 2 hver, etter den siste vielsen. Hvis vi skal ha noe langs radene, gjør vi dette selv. P.S. Det rareste, var at når vi så hverandre, hadde vi jobbet sammen for mange år tilbake :ler:

Gjest Muslingen
Skrevet

Vi får låne blomster av blomsterbutikken til å pynte i kirka (vi valgte bare to alterbuketter). Ute på trappa skal vi ha to store krukker med bjørkekvister og litt sånt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...