Gå til innhold

Dyreeiere som ikke drar til veterinær ved sykdom/skade.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over en artikkel på nett, gammel, men regner med at det er like aktuelt i dag.

http://touch.moss-avis.no/nyheter/hundeeier-raser-mot-jeloy-dyreklinikk-1.7510215

Forventet å lese om en grov feil fra veterinær, men slik jeg ser det her så er det kun en person å legge skylden på og det er hundeeier. Hvem i all verden sitter å ser på at hunden er syk i 3 dager før den dør av utmattelse når den endelig kommer til veterinær?! Merker jeg ble skikkelig provosert at den artikkelen og hvordan hun forsøker å fremstille seg som et offer!

Har man ikke økonomi til behandling av dyret man har anskaffet seg så bør man overveie hundeholdet. Det er så mange som tror det er en menneskerett å eie dyr.

Hvordan er deres synspunkt på dette? Er det ok å skaffe seg et dyr uten å forsikre det eller ha råd til veterinær dersom uhellet er ute?

Anonymous poster hash: 1704c...8d5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anser meningen din som en konklusjon via guessing. Litt sånn "har man tatt ansvaret på seg, kan man bare skylde på seg selv".

Jeg hadde gjort akkurat det samme som hundeeier. Vært med hunden min i tre døgn, så langt det hadde tatt for å få dyret mitt til veterinær. Hva annet skulle jeg gjøre?

Alvorlige og akutte skal få nødvendig behandling. Det er dyret det går ut over.

Anonymous poster hash: 55f6f...cf9
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at veterinærklinikken som avviste hundeeier tok feil i følge loven.

Skrevet

Det stod jo at det begynte på kvelden og morgenen etter kjørte hun til en annen klinikk? Tolket det som at det tok tre dager fra start til slutt, altså at de to siste døgnene ble tilbragt på klinikken.

Gjest Kasøblå
Skrevet (endret)
På 8.1.2014 den 7.08, AnonymBruker skrev:

Hvordan er deres synspunkt på dette? Er det ok å skaffe seg et dyr uten å forsikre det eller ha råd til veterinær dersom uhellet er ute?

Anonymous poster hash: 1704c...8d5

Det er umulig å være uenig i noen slike spørsmål som dette, ts. Alle sammen vet. So?

Endret av Kasøblå
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet også at det ikke er lurt å sitte foran pc skjermen for lenge, eller sitte i det hele tatt. Men jeg jobber på et kontor.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, har du lest artikkelen i det hele tatt?

Det står, faktisk veldig tydelig, at hun ringte veterinær på kvelden samme dag (!) når hunden ble synlig dårlig, men at de nektet å ta imot henne. Morgenen etter fikk hun tak i veterinær(er) som derimot gjorde det. Hun satt ikke og glodde i tre dager uten å gjøre noen ting.

Forøvrig er det ingen av veterinærene her i området som aksepterer faktura som vanlig praksis (for tannstell, konsultasjoner, vaksiner etc.) men når det er akutt syke dyr ville ingen av de nølt med å ta imot dyret uansett.

Anonymous poster hash: 52274...bd7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt penger til en høy vetrinærregning, derfor har jeg en veldig god forsikring på hunden min. Jeg er sikkert i overkant glad i ham for om det hadde stått mellom mat og ham, så hadde jeg ikke stusset et sekund på å betale det det kostet for å gjøre ham frisk

Det er noe man skriver under på når man får dyr (syntes jeg)

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Kjære TS, har du lest artikkelen i det hele tatt?

Det står, faktisk veldig tydelig, at hun ringte veterinær på kvelden samme dag (!) når hunden ble synlig dårlig, men at de nektet å ta imot henne. Morgenen etter fikk hun tak i veterinær(er) som derimot gjorde det. Hun satt ikke og glodde i tre dager uten å gjøre noen ting.

Forøvrig er det ingen av veterinærene her i området som aksepterer faktura som vanlig praksis (for tannstell, konsultasjoner, vaksiner etc.) men når det er akutt syke dyr ville ingen av de nølt med å ta imot dyret uansett.

Anonymous poster hash: 52274...bd7

Min veterinær sender ikke ut regning. Derfor er det mitt ansvar som hundeeiger å alltid ha nok penger til å dekke eventuelle skader/sykdommer som kan ramme min hund. Jeg hadde også reist til veterinæren med en gang hunden min ble angrepet, om den virket frisk eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

de fleste vetrinærer er greie når det kommer til betaling om dyret holder på å dø av sykdom. hvertfall her, de er jo mennesker de også. å her hvor jeg bor kjenner vi hver enkelt vetrinær, så vi veit hvem vi skal snakke med når det er noe vi trenger ;) å hvem som helst aldri skulle tatt på et dyr :)

Anonymous poster hash: be2f0...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...