Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor om jeg følger hjerte...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her en ny natt på rommet til snuppa. 4 timers gråt og hyling har endelig stilnet og snuppa har fått ro i kroppen til åsove-dog urolig. Hun er det kjæreste jeg har og jeg elsker henne. Likevel opplever jeg meg som dårlig mor fordi jeg følger hjertet. ..bøker, hs, familie, venner og gubben mener at barn som gråter skal trøstes i egen seng og at de noen ganger må finne roen selv. Jeg har da nok en natt gått inn til gråtenee snuppe. Prøvd "si nå er det natt du må sove"varianten, gått inn hvert 5.min ig vist jeg er der, strøket, sunget, sittet uten å si noe-med samme res: mer gråt og sinne. Har igjen vært svak og valgt hjertet og tatt henne opp og roet på fanget før hun ble lagt tilbake i sengen...føler meg som en dårlig mor som ikke følger oppskrift og rett prosedyre og velger søvn og roe ned på fanget.

Dette har pågått i drøyt 2mnd. Vi er alle slitne. Sitter nå med tårer på kinn og nyter pusten til lille

Er jeg svak som ikke mestrer mitt eget barn på natten? Når pappa har nettene er gråtingen minde intens og hun roer seg fortere.

Anonymous poster hash: bcb97...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klem:

En dårlig mor er du ikke!

Det finnes ingen fasitsvar på hvordan DU skal oppdra ditt barn, men om det er lettere når far legger, hvorfor ikke la han gjøre det i en periode? Kanskje det hjelper?

Anonymous poster hash: de499...d86

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil heller at ungen min skal sovne med ro i seg og jeg med god samvittighet, enn at ungen min skal sovne urolig og lei seg og jeg med dårlig samvittighet. Så jeg tar ungen min opp når det er noe. Er det bare små gråting så går keg inn og ut på rommet ofte. Men er det utrøstelig gråting trøster jeg ordentlig....

• Liker 3
Skrevet

La henne sove sammen med deg. Legg deg ved siden av henne til hun har sovnet og roet seg, og gi henne tryggheten på at du er der. Gjør ikke noe om du sovner en time sammen med henne. Stå bare opp igjen, kos deg med ditt og legg deg ved siden av henne igjen og sov der natten igjennom. Ikke alle barn føler seg trygge på å sove alene og ønsker å ha mamma inntil seg. Det er hun som betyr noe - ikke hva alle andre måtte mene.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har to barn, men har aldri fått skikkelig dreisen på legginga. Altså hvor man bare legger barnet i senga, og barnet legger seg til å sove. Her må det bysses og koses ved skriking. Jeg lar de ikke skrike seg i søvn. Stort sett sover baby i egen seng til vår leggetid, så resten av natten i vår seng. Han våkner til samme tid hver kveld, og jeg skjønner det er fordi han opplever at atferden blir belønnet, han får kos og pupp og sove inntil mamma og pappa. Men hva så, tenker jeg, sålenge vi lever greit med det, så får det være sånn. Jeg ønsker ikke å kjøre noen hard metode på ham. Da får vi heller være en familie med slakke leggerutiner.

• Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Jeg hadde glatt latt ungen sove i sengen med meg og mannen om det var det som skulle til for at vi skulle få en grei natt.

Gjest Marmot
Skrevet

Det er en grunn til at barnegråt er vondt å høre på for oss, og det er fordi vi ikke skal overhøre den. :hug:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...