Snehvit Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har vurdert å handle fra et britisk nettsted, men er litt usikker på hvordan fortollingen foregår når varene blir sendt til Norge. Hvor mye må jeg regne med i tollavgift når varene koster £55 (+ £8 i fraktkostnader)? Blir det bare moms på 24%, eller kommer andre avgifter i tillegg?
Gjest TomKrus Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har vurdert å handle fra et britisk nettsted' date=' men er litt usikker på hvordan fortollingen foregår når varene blir sendt til Norge. Hvor mye må jeg regne med i tollavgift når varene koster £55 (+ £8 i fraktkostnader)? Blir det bare moms på 24%, eller kommer andre avgifter i tillegg?[/quote'] Posten vil nok kreve en "fortollingsgebyr". Fortoller du varen selv, enten via internett (sjekk toll.no) eller ved personlig oppmøte, er denne gebyren på 70 kroner. Hvis posten fortoller for deg så er denne gebyren på 150 kroner. Er det snakk om bøker du har bestilt så er dette tollfritt.
Snehvit Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2004 Er det snakk om bøker du har bestilt så er dette tollfritt. Det er treningsprodukter, så da slipper jeg vel ikke unna fortolling.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Det er treningsprodukter, så da slipper jeg vel ikke unna fortolling. Det er veldig mye som er untatt fra tollavgift - så sannsynligvis slipper du den, men det må uansett gjennom tollen ettersom du må betale moms. Sannsynligvis blir det moms + gebyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå