Gå til innhold

Har ikke trent på månedsvis, er slapp og tung - passer Pilates?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overskriften sier det meste. Jeg har kjørt 20-minutters Pilates om morgenen tidligere, i gode perioder virkelig flere måneder i strekk, men nå er det lenge siden sist, jeg har dårlig kondis, er slapp og tung og føler meg generelt fysisk og psykisk sliten.

Har begynt å gå og sykle turer, men vil gjerne inn i en lett treningsrutine igjen, helst med litt Pilates og en ti-femten minutter på stepperen i første omgang.

Går dette greit, eller er det å gå for hardt ut?

Anonymous poster hash: 22147...c38
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er for hardt eller ikke, merker du jo når du begynner.

Anonymous poster hash: 10f59...7c8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente selvsagt om det er å gå for hardt ut og om man kan få problemer eller skader i etterkant.

Om jeg orker eller ikke, merker jeg selvsagt.

Skrevet

Du sier ingenting om hvor ofte du ønsker å trene.

For øvrig kan man aldri være garantert å ikke få skader, men Pilates er relativt snill trening ettersom man bruker egen kroppsvekt. Om du lytter til kroppen og gir deg selv tid til å restituere musklene, bør det i teorien gå bra.

AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om hvor ofte du ønsker å trene.

For øvrig kan man aldri være garantert å ikke få skader, men Pilates er relativt snill trening ettersom man bruker egen kroppsvekt. Om du lytter til kroppen og gir deg selv tid til å restituere musklene, bør det i teorien gå bra.

Takk.

Før trente jeg 20 minutter 4 ganger i uken, noen ganger hver ukedag. Men nå tenkte jeg at annenhver dag får holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...