Gå til innhold

Forelsket i mann med dame og det er gjensidig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så uheldig å møtt "mannen i mitt liv". Dessverre har karen dame og dette visste jeg ikke om før skaden hadde skjedd.
Han har innrømmet at han falt litt for en uskyldig flørt på siden og hadde ingen ønsker om at det skulle skje noe mer, men det har det altså gjort.

Vi er begge forelsket i hverandre, han har problemer med å gå fra henne pga samvittighet og problemer hjemme.. Hun vil komme svært, svært dårlig ut av situasjonen (økonomisk og psykisk).

Hvordan tolker jeg dette?
Bør jeg komme meg videre fordi han ikke klarer å bestemme seg?

Anonymous poster hash: 3285a...3b6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HOMEWRECKER!

Neida.

Anonymous poster hash: 60056...43c
Skrevet

Jeg har vært så uheldig å møtt "mannen i mitt liv". Dessverre har karen dame og dette visste jeg ikke om før skaden hadde skjedd.

Han har innrømmet at han falt litt for en uskyldig flørt på siden og hadde ingen ønsker om at det skulle skje noe mer, men det har det altså gjort.

Vi er begge forelsket i hverandre, han har problemer med å gå fra henne pga samvittighet og problemer hjemme.. Hun vil komme svært, svært dårlig ut av situasjonen (økonomisk og psykisk).

Hvordan tolker jeg dette?

Bør jeg komme meg videre fordi han ikke klarer å bestemme seg?

Anonymous poster hash: 3285a...3b6

Jeg ser på kg at veldig mange skylder på det, men hadde han virkelig vært forelsket i deg, hadde han gått fra henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare noe han sier for å opprettholde sin veldig komfortable situasjon?

Anonymous poster hash: 3cb36...447
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har problemer med å gå fra henne fordi han faktisk ikke vil miste henne, at du bare er spennende og ny en liten stund for ham, men på lang sikt er det henne som er den store kjærligheten eller noe .. Det hadde jeg tenkt hvertfall..

Anonymous poster hash: 60056...43c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syntes sånn her er utrolig kjipt å lese om. Det er direkte råttent gjort av begge to. Syntes synd på jenta som blir holdt for narr.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke han er noe forelsket i deg TS, jeg tror han sier det du vil høre.

• Liker 1
Gjest TheRighteous
Skrevet

Jeg syntes sånn her er utrolig kjipt å lese om. Det er direkte råttent gjort av begge to. Syntes synd på jenta som blir holdt for narr.

Ja, er så enig! Får helt vondt av den andre jenta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han vært forelsket i deg så hadde han gått fra kjæresten. Det er hundrevis av slike tråder her inne av forlatte kjærester/koner og bitre elskerinner som ikke får mannen di vil ha. Mennene som går fort fra tidligere partner er forelsket i elskerinnen, de som ikke vil gå fra partneren til elskerinnen er ikke forelsket i elskerinnen men søker spenning på siden av den de elsker. Psykisk knekk og økonomiske problemer for den forlatte er småtterier for hva mange menn faktisk utsetter tidligere partnere for for en ny dame, så jeg tror han bare sier det du vil høre. Forøvrig er det utrolig lite empatisk av deg (og han) å utsette denne uskyldige kvinnen for dette surret. Still ultimatum, be han gå fra damen eller så går du fra han så finner du ut av det. Å fortsette på den måten dere gjør er direkte ondskapsfullt ovenfor den uskyldige parten.

Anonymous poster hash: 009d1...467
  • Liker 1
Skrevet

Det virker ikke som om den sympatiske karen her synes du er "kvinnen i hans liv".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS

Jeg var i eksakt samme situasjon som deg for rundt to år siden. Falt for en som hadde samboer, de hadde vært sammen i rundt 5 år da. Vi startet som venner, og møttes daglig pga. jobb. Forelskelsen kom sakte men sikkert (utrolig frustrerende). Det viste seg etterhvert å være gjensidig fra hans side.

Kort fortalt så endte det med at han gikk fra samboeren og solgte leiligheten. I likhet med din situasjon var hun også den som kom dårligst ut økonomisk og følelsesmessig. Alt skjedde veldig fort, og plutselig var det oss to. Vi var sammen i ca et halvt år før det ble slutt fordi han savna henne. De ble sammen like etter, og er i dag gift med barn.

Min erfaring er at man må holde seg unna slike situasjoner. Det er vanskelig å tenke klart når forelskelsen bruser i kroppen, men for all del, hold deg unna!

Selv om han er forelsket i deg nå, så vil han også ha et stort hjerte for samboeren sin. Dersom han skulle ende opp med å gå fra henne til fordel for deg, så vil han mest sannsynlig få trøbbel med samvittigheten på et senere tidspunkt. Et samlivsbrudd bærer med seg en haug med vonde følelser for begge parter, noe som også vil prege han. Om ikke med en gang, så iallefall etterhvert. Så for din og hennes skyld bør du holde deg unna ham enn så lenge.

Jeg var knust da det ble slutt mellom oss. Han hadde overbevist med om at det var dette han ville, vi hadde planlagt fremtiden osv.osv.. Jeg følte meg rett og slett brukt. Og følte det akkurat slik flere har beskrevet tidligere, nemlig at han kjeda seg i forholdet, søkte spenning, fant meg, skjønte etterhvert at gresset ikke var grønnere på den andre siden, og gikk tilbake til henne.

Poenget mitt er at han sitter i en såkalt win-win situajson hvor både du og samboeren risikerer å bli såra, han er den som kommer best ut av situasjonen uansett. Så tenk deg om før du utsetter både deg og samboeren hans for dette. Ønsker han f.eks. gå fra henne uahvengig av den gjensidige forelskelsen mellom dere? Eller er det kun situasjonen som trigger det? (altså at det er du som er guleroten her). Tenk på det. Dersom det er det sistnevnte, så dropp det. Dersom det er det førstnevnte, så la det iallefall gå lang tid før dere blir seriøse om du ønsker å satse på ham, slik at han får tenkt seg om, og får tid til å bli ferdig med de vonde følelsene etter bruddet. Da slipper du iallefall å føle deg brukt dersom han skulle angre, for så å gå tilbake til henne. Jeg tror også at det da vil være lettere for deg å slå deg til ro med ham i etterkant, ettersom du vet at han har hatt litt alenetid hvor han har fått gjort seg ferdig med tanker og evt. "savn" etter henne.

På nåværende tidspunkt er rådet mitt å glemme ham, og gå videre. Han har fortsatt en samboer, ikke vent på at han skal gjøre det slutt. Om dere skal ha noe å bygge så må hans avgjørelse være uavhengig av deg, altså at det er en konklusjon han ville kommet til før eller senere uansett. Hvis ikke kan det slå tilbake på et senere tidspunkt, da han mest sannsynlig ikke er helt ferdig med nåværende forhold. Hold hodet kaldt. Det er mitt råd.

Anonymous poster hash: 84e51...51f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...