AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Kjøpte ny pc for et par uker siden, og allerede etter noen dager begynte den å bråke. Dvs det er ikke bråk, men en sånn lav regelmessig skrapelyd med cirka lik hyppighet som hjerterytmen. Høres altså ikke ut som viften, men et eller annet annet inni der. Et annet problem er at tastene er forferdelig treige. Jeg må gjøre om annethvert ord jeg skriver, og det måtte jeg aldri på de fire forrige pc'ene mine. Jeg har oppjustert tastehastigheten, men synes jeg må trykke dem for hardt for at de skal respondere. Finner ingen justeringsknap for det. Skal det være sånn, og hva kan eventuelt gjøres? Anonymous poster hash: adbbb...980
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Skrapelyden kan være harddisken din, det kan være en feil, men det kan også være en "billig" harddisk som bare gjør slik. Problemet med tastene dine skyldes sikkert at det er et nytt tastatur for deg. Det blir alltid litt tilvenning, litt som når du kjører en ny bil. Tar litt tid før alt sitter 100%. Er det en billig laptop du har kjøpt deg? eller noe litt dyrere. Du får som oftest det du betaler for. Anonymous poster hash: 352a5...27b
Erazor Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Regner med at dette er en laptop, og da er det selvsagt mer tricky å skifte ut deler. Litt av problemet med laptops er at man nesten må teste tastaturene på forhånd for å få en følelse av hvordan tastene kjennes. Å ta en laptop utestet er ikke alltid det lureste. Dersom du bruker laptopen din mest hjemme, så er en enkel løsning å kjøpe et eksternt tastatur. Dette fungerer ikke like godt om du flytter den mye rundt. Det er mulig å bytte ut tastaturer på laptops, men vanligvis må man da kjøpe tastatur fra produsenten, og da ender man gjerne opp med et tastatur som blir likt som det du allerede har. Så dersom et eksternt tastatur ikke vil være aktuelt, må du mest sannsynlig bare lære deg å leve med det du har, så lenge dette ikke skyldes en produksjonsfeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå