Gå til innhold

Sliter mer angst og depresjoner. Mannen min er lei. What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min har vært sammen i underkant av 7 år.
Jeg har mistet jobben og sliter med psykiske problemer og en stolthet som gjør at jeg ikke søker hjelp. Jeg mistenker at mannen min har funnet seg en ny dame og er lei av meg. Vi krangler hver eneste dag og har ikke hatt sex på nesten ett halvt år.
Han går konstant med tlf i lomma og sjekker den hele tiden, noe han aldri har gjort før.

Kommer vi til å finne tilbake til hverandre, eller er det en lost case?

Anonymous poster hash: 5a908...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må gjøre er å sette deg ned å prate med ham om dette. Jeg kan ikke si hvordan forholdet deres kommer til å utvikle seg, men det er et skritt i riktig retning å snakke med hverandre.

Det andre du må gjøre er å tørre å søke hjelp. Uten det, så vil nok mannen din bli både lei og fortvilet. Ta ham med deg på en samtale med fastlegen din og se hvilke muligheter du har for å søke hjelp for deg selv.

Når du har kommet i gang med å hjelpe deg selv, kan dere jo prøve parterapi? Involver han mest mulig. Det er nok tungt for ham å stå utenfor uten å kunne gjøre noe. Kanskje ting blir bedre om han får mer forståelse for hva som faktisk foregår :)

Lykke til :klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hallo

Vil sende deg en klem og fortelle at det ikke er skam å søke hjelp av og til trenger man det. Det kan virke vanskelig, men ofte må det til. En psykolog vil hjelpe deg videre om det er sammen med din kjæreste eller ikke.

Anonymous poster hash: d6e0d...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første du må gjøre er å sette deg ned å prate med ham om dette. Jeg kan ikke si hvordan forholdet deres kommer til å utvikle seg, men det er et skritt i riktig retning å snakke med hverandre.

Det andre du må gjøre er å tørre å søke hjelp. Uten det, så vil nok mannen din bli både lei og fortvilet. Ta ham med deg på en samtale med fastlegen din og se hvilke muligheter du har for å søke hjelp for deg selv.

Når du har kommet i gang med å hjelpe deg selv, kan dere jo prøve parterapi? Involver han mest mulig. Det er nok tungt for ham å stå utenfor uten å kunne gjøre noe. Kanskje ting blir bedre om han får mer forståelse for hva som faktisk foregår :)

Lykke til :klemmer:

Takk for gode løsningssvar. Jeg tror han er forelsket i jenta han treffer. Er det bedre av meg å la han gå å slippe mine problemer? Han har ikke de samme følelsene for meg og det merkes.

Skrevet

Takk for gode løsningssvar. Jeg tror han er forelsket i jenta han treffer. Er det bedre av meg å la han gå å slippe mine problemer? Han har ikke de samme følelsene for meg og det merkes.

Jeg syntes ikke at du skal gi opp. Kanskje han er sliten av at du er deprimert, og når man er langt nede, så virker alt sort. Hva er best for DEG? Hva ønsker DU? Det er faktisk det viktigste :)

Vet han at du vet? Snakk om det? Du vil bare grave deg lenger og lenger ned om du går rundt i uvisshet?

Er du hundre prosent sikker på at han møter en annen?

AnonymBruker
Skrevet

Depresjoner og angst er veldig hardt for pårørende. Når partneren da i tillegg ikke vil oppsøke hjelp for det er det drepen for forholdet.

Anonymous poster hash: 32e4d...d8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke at du skal gi opp. Kanskje han er sliten av at du er deprimert, og når man er langt nede, så virker alt sort. Hva er best for DEG? Hva ønsker DU? Det er faktisk det viktigste :)

Vet han at du vet? Snakk om det? Du vil bare grave deg lenger og lenger ned om du går rundt i uvisshet?

Er du hundre prosent sikker på at han møter en annen?

Jeg burde vell forsåvidt tenke sånn, men det er vanskelig.

Jeg har prøvd å snakke med han om det, men han nekter. Jeg har lest igjennom meldingene hans uten at han vet om det, og der var det ganske følelsesladede mld.

"Du er den vakreste jeg vet om"

"Aldri hatt det sånn med noen før.."

"Orker ikke denne kranglingen og masingen hjemme lenger"

-meldinger som dette var å finne.

Burde kanskje ikke gjort dette, men paranoiaen tok overhånd.

Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg burde vell forsåvidt tenke sånn, men det er vanskelig.Jeg har prøvd å snakke med han om det, men han nekter. Jeg har lest igjennom meldingene hans uten at han vet om det, og der var det ganske følelsesladede mld."Du er den vakreste jeg vet om""Aldri hatt det sånn med noen før..""Orker ikke denne kranglingen og masingen hjemme lenger"-meldinger som dette var å finne.Burde kanskje ikke gjort dette, men paranoiaen tok overhånd. Anonymous poster hash: 5a908...580

Hei!

Trist at du er havnet i en slik situasjon.

Med tanke på meldingene kommer det jo tydelig frem at han har truffet noen andre :(

Men, du er nødt til å ta tak i problemene dine! Du er ansvarlig for din egen helse.

Jeg kan godt tenke meg at mannen din er sliten grunnet din situasjon.

Regner med at det er enda mer belastende at du nekter å søke hjelp!

Ta kontakt med fastlegen din. Han kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg.

Sender deg en klem og ønsker deg alt godt :)

Skrevet

Tenk på deg selv først og fremst. Det er vanskelig å vite hva du skal gjøre med mannen din. Om du sier du har lest på telefonen hans, så kan det gjøre alt verre denn det allerede er.

Det er ingen skam å be om hjelp. Det krever mye mer styrke å be om hjelp enn å sitte hjemme og ikke gjøre noe.

Jeg har slitt og sliter selv nå, men jeg vet at ingenting blir bedre før man innser at man ikke kan gjøre det alene. Dette må du innse, for først da vil du forstå at du er nødt til å søke hjelp.

Jeg heier på deg, og føler med deg. :klem:

Jeg håper av hele mitt hjerte at dette vil ordne seg :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...