AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Vi tegner nytt kjøkken (IKEA Brobyn offwhite) og lurer på om det er veldig viktig å ha oppvaskmaskinen på høyre side av vasken når man er høyrehendt? Ser for meg at det blir enda mer "flyt" i arbeidet med å skylle av og sette i maskina, men hvis vi skal ha maskina til høyre for vasken, blir det rett ved hjørneskapet, slik at vi ikke kan ha begge deler åpent samtidig, noe som kan være upraktisk. Det skal for øvrig være bare kasseroller i hjørneskapet som uansett ikke skal i og ut av maskina, så sånn sett er det kanskje ikke så krise? Ser for meg at det er litt mer uvant og irriterende å snu seg til venstre for å sette i maskina, eller er det ikke noe big deal? Vil gjerne høre erfaringer og tanker om dette =) Anonymous poster hash: df48d...811
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Nei, man trenger ikke å ha den på høyre side av vasken om man er høyrehendt Foreldrene til eksen min hadde den på venstre side, og alle var høyrehendte, gikk fint det Og vi har den bak oss når vi står ved vasken Går fint det også Tror ikke det spiller så stor rolle hvor den er, så lenge den ikke er helt i andre enden av kjøkkenet Anonymous poster hash: a3716...357
Marikken Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Nope, ikke noe problem å ha den til venstre (vi har det og jeg har ikke tenkt over det en gang). Men hjørneskapet på innsiden av oppvaskmaskinen som jeg ikke kommer til med oppvaskmaskinen åpen derimot...det er irriterende!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Vi har den på venstre side. Har aldri tenkt over problemstillingen en gang, men et pluss med å ha den på venstre side er jo at jeg tror det er logisk å dra ut skuffene med venstre hånd, og plassere tingene inn med høyre? Blir ikke det naturlig? Så sånn sett er det "rett" side for høyrehendte. Anonymous poster hash: b4d8f...48b
Gjest Daenerys Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ville hatt den til høyre. Jeg har tidligere hatt oppvaskmaskinen til venstre, og helt ærlig syns jeg det var plagsomt. Er høyrehendt.
Ciara Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Vi har den på venstre side. Har aldri tenkt over problemstillingen en gang, men et pluss med å ha den på venstre side er jo at jeg tror det er logisk å dra ut skuffene med venstre hånd, og plassere tingene inn med høyre? Blir ikke det naturlig? Så sånn sett er det "rett" side for høyrehendte. Anonymous poster hash: b4d8f...48b Enig. Vi bygde nytt kjøkken og tok oppvaskmaskinen til venstre pga dette. Funker helt supert. Men skal sies at vi hadde oppvaskmaskinen til høyre tidligere, og det var også helt greit. Så lenge oppvaskmaskinen er i nærheten av vasken tror jeg det meste går helt fint.
Grønt blad Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Vi har hatt oppvaskmaskinen både på høyre og venstre side, og jeg har ikke tenkt over plasseringen. Begge deler går greit. 1
Gjest Naria Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Vi har oppvasknaskinen til venstre for vasken og det er helt uproblematisk.
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er venstrehendt, og i forrige leiligheten vår hadde vi oppvaskmaskinen på høyre side. Føltes unaturlig ut for meg. Nå har vi den på venstre side, og selv om den i åpen tilstand blokkerer kjøleskapet (vi har hjørnekjøleskap) synes jeg det er mye bedre enn å ha den på den andre siden.
Amys Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ville ikke plassert den slik at hjørneskapet ikke lar seg åpne, plutselig skal noen lage mat samtidig som du har maskinen åpen, også må dere vente på hverandre. Jeg er venstrehendt, og har aldri blitt plaget av å ha maskinen på høyre side. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har hatt på begge sider der jeg har bodd, og aldri tenkt over det.. Det blir en vanesak uansett tror jeg... Plasser den i nærheten av vasken og der den ellers passer best inn uten å hindre andre skap, er mitt råd... Anonymous poster hash: 0e96b...593 1
Kladd Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Liker klart best å ha den til høyre, men det er ikke verdt det når du stenger inne hjørneskap. 1
Lea2 Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Har hatt begge deler. Ingen forskjell. Bare pass på at det er lett å åpne døra til maskinen uten å flytte på ting eller å måtte lukke andre dører og skuffer. Felles for begge sider er at oppvasken aldri lærer å gå inn og ut av maskinen av seg selv.. 1
fresia Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 jeg ville hatt den til høyre. det er mest naturlig når du står og skylder tallerkner i vasken for så å putte de i oppvaskmaskina der jeg leier på stenger oppvaskmaskina for noen skuffer når den er åpen, men det er ikke noe problem.
Minya Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Jeg foretrekker å ha oppvaskmaskina til venstre for vasken på kjøkkenet, så jeg ville sagt venstre, men jeg har ikke noen bra begrunnelse på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #16 Skrevet 5. mars 2019 Drar opp en gammel tråd jeg Sliter med å bestemme meg for dette. Jeg tenker som så at når jeg skyller av tallerkner først, så holder jeg jo tallerkenen i venstre hånd, mens jeg bruker oppvaskkosten med høyre. Og så setter nedi med venstre, siden den allerede er i den hånden. Dere som tenker at det er naturlig på høyre side, hvordan tenker dere egentlig da? Kjenner jeg blir så usikker på hva jeg skal velge! Anonymkode: ff963...e2c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #17 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar opp en gammel tråd jeg Sliter med å bestemme meg for dette. Jeg tenker som så at når jeg skyller av tallerkner først, så holder jeg jo tallerkenen i venstre hånd, mens jeg bruker oppvaskkosten med høyre. Og så setter nedi med venstre, siden den allerede er i den hånden. Dere som tenker at det er naturlig på høyre side, hvordan tenker dere egentlig da? Kjenner jeg blir så usikker på hva jeg skal velge! Anonymkode: ff963...e2c .... men så slipper du oppvaskkosten og bruker høyre hånd til å åpne oppvaskmaskina og dra ut skuffen. Tenker høyre side er best for høyrehendte, jeg. Anonymkode: 5c5a6...534
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #18 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: .... men så slipper du oppvaskkosten og bruker høyre hånd til å åpne oppvaskmaskina og dra ut skuffen. Tenker høyre side er best for høyrehendte, jeg. Anonymkode: 5c5a6...534 Hm, jeg har alltid åpnet oppvaskmaskina før jeg starter med oppvasken. Skuffen drar jeg inn og ut med venstre hånd. Selv om jeg er høyrehendt. Når jeg tenker meg om så har oppvaskmaskinen vært på venstre side i fire av fem steder jeg har bodd. Kanskje jeg bare har lagt meg til uvane, og at det ville gått lettere med andre siden? Klarer ikke huske om det fløt bedre da jeg hadde på høyre side. Anonymkode: ff963...e2c
Drizzt Skrevet 5. mars 2019 #19 Skrevet 5. mars 2019 For meg er det best på høyre side fordi det passer meg best å sette inn og ut med høyre hånd. Det føles ikke naturlig for meg å sette inn og ut med venstre, prøvde det nå 😄
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #20 Skrevet 6. mars 2019 Jeg er høyre hendt, men foretrekker oppvaskmaskin på høyre side. Hadde det i forrige leilighet, nå på venstre side og synes det var bedre før. Men kan jo være vanesak. Det viktigste at oppvaskmaskin ikke er i et hjørne. Og at skapene/skuffene hvor du skal legge serviser, er rett ved og lett tilgjengelige med åpen ig dratt ut oppvaskmaskin. For det er ikke alle tenker på, merkelig nok. Anonymkode: 3f133...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå