AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 En dame ca 300 meter unna oss har en haug med katter og det virker som de bruker plena vår som dass. De driter MIDT på plena. De går også i sandkassen på lekeplassen så der skal vi få ordnet nett, men finnes det noen råd for å holde de unna huset?Anonymous poster hash: f5127...71b
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Når du har valgt å bo nær andre mennesker må du nok bare finne deg i det, ellers har du jo valget og kan flytte på landet.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Takk for hjelpsomt svar. Da begynner vi å pakke.Anonymous poster hash: f5127...71b 2
Vasa Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Dette lurer jeg også på. Nabokatter bruker hagen vår som do.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 om jeg ikke husker feil så er det vel slik at katter som regel ikke går på do rundt sitt eget hjem? Det er derfor de vanligvis går på do hos naboer. Om jeg tar feil, så må noen gjerne rette på meg Anonymous poster hash: 087ff...21f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Men finnes det noe man kan legge ut for å få de til å holde seg unna? Ikke gift selvsagt selv om tanken slo meg da jeg kjørte over kattedrit med gressklipperen i sommer...Anonymous poster hash: f5127...71b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Vi hadde samme problemet, i tillegg ble de 2 kattene vi hadde "trakassert" og jagd av de andre kattene. Løsningen ble å få seg en guttepus. De første 2 årene så det ikke ut til å virke (han var jo kattunge), da han bare ble banket opp (måtte til dyrlege 2 ganger med han).. Men nå er problemet forsvunnet. Han er gjennomsnittelig stor, men får godt med mat, noe jeg tror er avgjørende mot de andre hankattene. Få deg hankatt hvis du har problemer med andre katter. Har du problemer med rotter/mus så er hunkatter beste alternativ.Anonymous poster hash: 4a9cc...dce
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Når du har valgt å bo nær andre mennesker må du nok bare finne deg i det, ellers har du jo valget og kan flytte på landet. Ikke fortell meg at du liker å tråkke i kattedritt, for det liker ingen, ikke engang katteeiere! Jeg liker katter, men er dritt lei de katteeierne som ikke viser forståelse for at deres katter kan være til ulempe for andre. Til trådstarter: "Luktstoff mot katter" har vært effektivt for oss. Det kan kjøpes på plantasjen, jernia og muligens også på felleskjøpet. For at det skal ha god funksjon må det behandles regelmessig i en periode til kattenes vaner er endret, men det er verd det. Anonymous poster hash: 796cd...13f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Var ei gal katte-kjerring i gata som lot kattene drite i hagen min. Jeg gikk bort i hagen hennes og dreit ei laaaang kabel rett foran trynet hennes. Hun slapp ikke ut flere katter da. Gjorde det flere ganger faktisk men blei anmeldt. Makan så teit oppførsel og annmelde meg for en slik practical joke. Anonymous poster hash: 30919...d68
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Pepper og sitron er lukter kattene ikke liker. Så bruk litt tid nå på å legge ut sitron hist og her, og dryss pepper rundt om også. Det vil forhåpentligvis begrense kattebesøkene.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Ikke fortell meg at du liker å tråkke i kattedritt, for det liker ingen, ikke engang katteeiere! Jeg liker katter, men er dritt lei de katteeierne som ikke viser forståelse for at deres katter kan være til ulempe for andre. Til trådstarter: "Luktstoff mot katter" har vært effektivt for oss. Det kan kjøpes på plantasjen, jernia og muligens også på felleskjøpet. For at det skal ha god funksjon må det behandles regelmessig i en periode til kattenes vaner er endret, men det er verd det. Anonymous poster hash: 796cd...13f Var ei gal katte-kjerring i gata som lot kattene drite i hagen min. Jeg gikk bort i hagen hennes og dreit ei laaaang kabel rett foran trynet hennes. Hun slapp ikke ut flere katter da. Gjorde det flere ganger faktisk men blei anmeldt. Makan så teit oppførsel og annmelde meg for en slik practical joke. Anonymous poster hash: 30919...d68 Det er vel strengt tatt ikke eiernes feil at kattene går på do hvor de vil? Man kan ikke akkurat følge etter kattene overalt når de er ute. Anonymous poster hash: 087ff...21f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Var ei gal katte-kjerring i gata som lot kattene drite i hagen min. Jeg gikk bort i hagen hennes og dreit ei laaaang kabel rett foran trynet hennes. Hun slapp ikke ut flere katter da. Gjorde det flere ganger faktisk men blei anmeldt. Makan så teit oppførsel og annmelde meg for en slik practical joke. Anonymous poster hash: 30919...d68 Og jeg skjønner foresten godt at du ble anmeldt for å drite i hagen hennes. Anonymous poster hash: 087ff...21f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Det er vel strengt tatt ikke eiernes feil at kattene går på do hvor de vil? Man kan ikke akkurat følge etter kattene overalt når de er ute. Anonymous poster hash: 087ff...21f Nei, men eierne kan vise forståelse for at det kan være et problem, og bidra til å finne en løsning, framfor å si "Vi kan ikke følge etter kattene hele tiden, og passe på at de ikke driter i hagen deres. Tåler dere det ikke, får dere heller flytte". Anonymous poster hash: 796cd...13f
altflyter Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Har du prøvd get off spray? Den skal visst funke ganske greit. Evt få deg hund... eller hagle.....
Marsipan Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Pepper og sitron er lukter kattene ikke liker. Så bruk litt tid nå på å legge ut sitron hist og her, og dryss pepper rundt om også. Det vil forhåpentligvis begrense kattebesøkene. Kaffegrut er også effektivt! Og appelsinskall
altflyter Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Jeg syntes forresten at det er veldig paradoksalt at jeg som har hund, jeg plukker selvfølgelig opp etter den, mens de som har katter, de trenger ikke bry seg med det. Det er båndtvang på hunder. Hvorfor skal det ikke være det samme på katter?
altflyter Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Var ei gal katte-kjerring i gata som lot kattene drite i hagen min. Jeg gikk bort i hagen hennes og dreit ei laaaang kabel rett foran trynet hennes. Hun slapp ikke ut flere katter da. Gjorde det flere ganger faktisk men blei anmeldt. Makan så teit oppførsel og annmelde meg for en slik practical joke. Anonymous poster hash: 30919...d68 Fantastisk!
altflyter Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 Det er vel strengt tatt ikke eiernes feil at kattene går på do hvor de vil? Man kan ikke akkurat følge etter kattene overalt når de er ute. Anonymous poster hash: 087ff...21f Hvorfor er det da så utrolig mye verre med hundeeiere som ikke plukker opp driten? Kan jeg bare droppe å plukke opp? Nabokatten minn driter på terassen min. Jeg syntes det er urettferdig og latterlig. Folk flyr i taket om du ikke plukker opp etter hunden
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Hvorfor er det da så utrolig mye verre med hundeeiere som ikke plukker opp driten? Kan jeg bare droppe å plukke opp? Nabokatten minn driter på terassen min. Jeg syntes det er urettferdig og latterlig. Folk flyr i taket om du ikke plukker opp etter hunden jeg har ikke sagt at det er verre at hundeeiere ikke plukker opp driten. for æ være helt ærlig, så bryr jeg meg ikke om det, jeg klarer å legge merke til slike ting på bakken. Om jeg ser en hundebæsj, så går jeg rundt den. Verre er det ikke. Ikke har jeg hatt problemer med nabokatter som driter på verandaen heller, for de har alltid gått på do på en plass, og gravd den ned etterpå. Anonymous poster hash: 087ff...21f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Salmiakk og annet illeluktende saker funker. Anonymous poster hash: c0ac2...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå