Gå til innhold

Er katten din lydig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns min er ganske snill, hun vet hun ikke får gå på kjøkkenbenken eller klatre på meg. Men jeg vet hun klatrer på kjøkkenskapet når jeg ikke er hjemme, og klorer på sofaen. Har lagt tepper over sofaen, men hun er smart nok til å gå under de og klore. Hun kommer også med en gang jeg roper på henne.

Hvordan er deres katter?

Anonymous poster hash: 7b5cd...6ff
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at katter ikke er hunder. Katten din eier deg i dens øyne, ikke motsatt ;)

Anonymous poster hash: 38fe0...cea
  • Liker 3
Skrevet

Hun er lydig. Til og med sitter på kommando:) Hvem sa at man ikke kan trene opp en katt?

(sukk, jeg har visst alt for mye fritid.....)

• Liker 1
Skrevet

Syns min er ganske snill, hun vet hun ikke får gå på kjøkkenbenken eller klatre på meg. Men jeg vet hun klatrer på kjøkkenskapet når jeg ikke er hjemme, og klorer på sofaen. Har lagt tepper over sofaen, men hun er smart nok til å gå under de og klore. Hun kommer også med en gang jeg roper på henne. Hvordan er deres katter? Anonymous poster hash: 7b5cd...6ff

Er katten din inne katt eller også ute?

Min var innekatt, så klippet klørne hans litt.

Han var fæl til å bruke potene da han koset, og det gjorde så vondt pga klørne.

Katten jeg hadde var veldig lydig, og utrolig snill.

Han prøvde en eneste gang å klore på en spisestolpute, løftet han ned og sa nei. Å han gjorde det aldri mer. Kom alltid løpende til døren da jeg kom hjem, og elsket å kose.

Han var galg etter vann, og kom gjerne inn i dusjen mens jeg dusjet.

Kom å sa i fra da han mente det var på tide å legge seg for natten, og ga seg ikke før jeg kom. Han skulle nemlig ligge med hode på armen min å kose.

Måtte desverre omplassere han da jeg måtte flytte pga av jobb, og fikk så liten leilighet.

Brukte 3mnd på å finne rett hjem.

Men han har det spuert på landey med ei puse venninne, og en hund som han elsker å leke med :)

Skrevet (endret)

Pus kan være lydig. Han er en snill katt som kan både sitt, kom, dekk, gi labb og high-five - og han vet alt han ikke får lov til og kan være eksemplarisk. Når det er sagt, han vet hva som ikke er lov altfor godt... og det bruker han når han vil ha mat, kos eller oppmerksomhet... Å ja, da skal man både klore på sofaen, bite på skinnstolen, gå på bordet og være ramp - gjerne alt på en gang :fnise:

Endret av ninuska_
Gjest Daenerys
Skrevet

Hun kommer når jeg roper (stort sett :P), vet at kjøkkenbenken er off limits, men tror hun av og til går der når vi ikke er hjemme. Hun har aldri ødelagt noe i alle fall :) Klorer på lekene sine.

Skrevet

Gamlepus gjør ikke sånne ting som "alle andre" katter gjør. Hun hopper ikke opp i sofaen hvis du sitter der før hun har bedt om lov med et helt spesielt blikk, hun hopper aldri opp på kjøkkenbenken eller kjøkkenbordet om hun er nysgjerrig på hva som skjer, hun ber heller om å bli løftet for å få et overblikk over rommet.

Hun kommer når jeg roper og er igrunnen en svært veloppdragen pus. Ikke aner jeg hvor hun har det fra, hun var sånn da jeg fikk henne. :fnise:

Minsten derimot er i verste tenåringsalder, så han tester absolutt alle grenser som fins. Men han kommer når jeg roper når jeg kaller ham inn når han er ute, så jeg får være fornøyd sålangt. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er lydig ja, går aldri der han ikke får lov. Men det er stort sett det eneste jeg forventer/krever av en katt så kanskje han ikke er spesielt lydig allikevel.

Anonymous poster hash: 3bce8...1d8
AnonymBruker
Skrevet

Pusemadammen min vet veldig godt hva hun har lov til og ikke. Hun har ikke lov til å sove i senga. Dette har jeg vært streng med (sier tydelig og strengt nei og løfter henne ned) helt siden hun var liten. Hvis jeg overasker henne når hun sover i senga mi, så løper hun ut med en gang :) Har mange flere eksempler. Så lenge matmor ikke er til stede, kan jeg gjøre det jeg vil, tror jeg pusen tenker ;)

Anonymous poster hash: c1cc5...ebc
Skrevet

Vi har to. De vet veldig godt hva som ikke er lov, men de er sabla utspekulerte! Vanskelig å ta dem på fersken fordi hunkatten sitter og holder vakt mens hankatten finner på rampestreker og hvis vi kommer så piler de avgårde begge to. Hunnkatten er en skikkelig skravlebøtte. Særlig på morgenen eller hvis vi har vært borte hele dagen og de har vært alene og så er de super kosete og skal helst bare ligge på fanget å kose.

Skrevet

Han lyder kun to ting. Når jeg roper (fordi det betyr mat) og gi labb (fordi det betyr godteri).

Ellers gjør han akkurat som han vil :sprettoy:

• Liker 2
Skrevet

Litt som Ninuska sin (bortsett fra det med triksene, for jeg har ikke lært henne noe). Men hun vet utmerket godt hva som er lov og ikke, og bruker det tidvis til å oppnå goder.. M.a.o hun er lydig hvis hun er i godlune og synes jeg har har gjort meg fortjent til lydighet, ellers så kan hun finne på å bruke det som pressmiddel..

F.eks når hun skal inn til natten: Jeg roper navnet hennes og venter, gjentatte ganger. Hun er som oftest liiike i nærheten og vet hun skal inn. Jeg vurderer om jeg skal gidde å ta på meg sko og gå ut og se etter henne, men kommer til at det orker jeg ikke. Så jeg roper- venter- roper.. Til slutt kapitulerer jeg og roper "FIIISK!" og da kommer hun sprettende fram på sekundet fra en busk 2 meter unna meg... Og både hun og jeg vet at nå er det ingen vei tilbake. Fisk blir det om så klokka er 01 om natten.. :dry:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er katten din inne katt eller også ute?

Min var innekatt, så klippet klørne hans litt.

Han var fæl til å bruke potene da han koset, og det gjorde så vondt pga klørne.

Katten jeg hadde var veldig lydig, og utrolig snill.

Han prøvde en eneste gang å klore på en spisestolpute, løftet han ned og sa nei. Å han gjorde det aldri mer. Kom alltid løpende til døren da jeg kom hjem, og elsket å kose.

Han var galg etter vann, og kom gjerne inn i dusjen mens jeg dusjet.

Kom å sa i fra da han mente det var på tide å legge seg for natten, og ga seg ikke før jeg kom. Han skulle nemlig ligge med hode på armen min å kose.

Måtte desverre omplassere han da jeg måtte flytte pga av jobb, og fikk så liten leilighet.

Brukte 3mnd på å finne rett hjem.

Men han har det spuert på landey med ei puse venninne, og en hund som han elsker å leke med :)

Min katt får lov å gå ut når hun vil, men hun er ikke glad i regn og kulde så om vinteren er hun mye inne :) Da ligger hun parkert oppå meg.

Skrevet

Min katt får lov å gå ut når hun vil, men hun er ikke glad i regn og kulde så om vinteren er hun mye inne :) Da ligger hun parkert oppå meg.

Da ville jeg nok ikke klippet klør med tanke på å kunne forsvare seg ute.

Høres ut som katten vi hadde hos mamma :)

Skrevet

Min katt finnes ikke lydig. Det eneste hun reagerer på er om jeg kaller på henne. For da er det mat.

Det er vel en viss sannhet i uttrykket: "Som å dressere en katt"...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt... hun får egentlig lov til alt hun gjør. :P Hun ødelegger ingenting, hun har aldri gått på kjøkkenbenken, og hun har aldri likt menneskemat. Når jeg var på utveksling bodde jeg i samme hus som en katt som slikket på maten din om du snudde deg vekk litt for lenge! :( Det var ikke populært.

Jeg tror kanskje det er fordi min katt er veldig sær. Hun liker bare det beste av kattemat, og det kan hun bare få i skålen sin. Hun klartrer ikke på andre, fordi hun liker ikke mennesker. Hun liker bare meg, min bror, og min far. Jeg tror hun liker min mor sånn halvveis, men hun har aldri vært en katteperson, så pus nærmer seg ikke henne så mye. Min lille niese får lov til å klappe henne nå, men det var en god stund vi måtte holde prinsessen unna henne. Pus er ikke slem, men hun blir redd når folk som hun ikke kjenner nærmer seg.

Anonymous poster hash: ea094...239
Gjest snoopy_93
Skrevet

En venn av kjæresten har lært katten å gi labb! :)

Mine to katter kan sitte på kommando og den ene ligger også på "kommando" "legge seg fin gutt" :)

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt matt over hvor mye katteelskere menneskeliggjør kattene sine. Det er noe spesielt med kattemennesker der altså. Hundemennesker er ikke like ille. Kanskje en grunn til at det heter crazy cat lady og ikke crazy dog lady...

Anonymous poster hash: 0aece...8cf
  • Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Min er veldig lydig.

Den andre er kattekatt

Skrevet

Lydig og lydig. Har lært henne et par triks dog, men herlighet katter er harde i nøtta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...