Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er så lei og egentlig litt skremt. Min sambo og jeg har vært sammen i 7 år. Og nå begynner jeg å lurer på om det er 7 års krisen som trer inn av full kraft. :roll:

Vi er i slutten av 30 årene, og har det stort sett veldig bra sammen. Men seksuallivet har virkelig kommet inn i en vond sirkel. Vi har mindre og mindre sex. Og dette har utviklet seg over lang tid. De første 4-5 årene var det veldig bra, i begnnelsen som kaniner som alle nyforelskede, så mer stabilt 3-4 ganger i uken. For så å bli 1-2 ganger i uken. Og nå de siste måndene kanskje en gang i uken. Ja de siste 2-3 ukene har vi knapt hatt sex. Jeg føler at han proriterer sex lite, dvs han kan finne på å ta insiativet hvis han har morrabrød en skjelden gang, men da er ikke jeg på "høyden" når det gjelder lyst, men imøtekommer han av og til alikevel. Mens ellers tar han aldri insiativet og det fører til at jeg føler at han egentlig ikke tenner på meg lenger, og da mister også jeg lysten til å ha sex med han. Så egentlig føler jeg at ingen av oss har noe særlig lyst lenger. Og det blir jeg skremt av, for på sikt tror jeg dette kan føre til utroskap og mye skummelt for forholdet vårt. Noen som har vært i lignende situasjon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i tidligere forhold. Det gikk dukken da vi ikke pratet sammen..

MEN: Det som er viktig for dere nå er kommunikasjon! Snakk med hverandre. Det er utrolig viktig.

Etter 3 samboerskap har jeg lært at det er det viktigste i et forhold.

Kanskje han er like fortvilet som deg? Og tenker slik som deg? Redd for at du ikke tenner på han mer etc!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet
Noen som har vært i lignende situasjon ?

Spør heller hvem som IKKE har vært i denne situasjonen. Det er mer normalt enn unormalt, at lysten og tenningen på partneren forsvinner, eller blir mindre, etter noen år.

Det ER veldig vanskelig, eller så og si umulig, å finne tilbake til det man hadde den første tiden. Veldig mange velger å leve sammen til tross for manglende lyst, pga barn, økonomi osv. Men noen velger å bryte, for så å oppleve at det samme inntreffer etterhvert også med en annen partner.

Å prøve å gjøre det "mer levende" med ytre stimuli, variasjon osv, kan ofte bli litt komisk, eller med kortsiktig effekt.

Det du beskriver, er vel et pars største problem, før eller siden. Det virker ikke som vi er skapt til et eneste langt parforhold, og flere og flere innser at livet består av flere lange forhold.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tok skjeen i egen hånd i går....

I går var vi endelig helt alene i huset etter jobben.

Vi spiste og etter det forkynte jeg at vi skulle gå å legge oss i sengen for

å sove middag. Soving ble det, etter masse kos og deilig sex.... :sjarmor:

Så nå er jeg fornøyd for en liten stund i hvertfall. Og som min kjære sa i går: Sex synes han er best på morningen eller ettermiddagen, da han er så trøtt og sliten på kvelden.

Så da får vi møtes på halv-veien, et deilig nummer på ettermiddagen er ikke å forakte.... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...