Gå til innhold

bukett - er det jeg som er rar..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes de brudebuketter er så sinnsykt dyre og er ikke veldig opptatt av blomster i utgangspunktet. Kjolen min er veldig enkel - rett langt skjørt og topp med tyll-detaljer nederst på toppen og skjørtet, litt kremfarget. Jeg lurte på om jeg rett og slett skulle kjøpe noen calla liljer og snurre silkebånd rundt i stedet for en voldsom bukett - hva synes dere? Går det an?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Selvsagt går det an. Det er en veldig veldig vanlig variant.

Har sett kun eføy som brudebukett også, en lang ranke som hang helt ned til kjolekanten. Veldig effektfullt!

Skrevet

Alt du vil går ann.. Man blir faktisk gift helt uten bukett også.. ;)

Skrevet

Ja

-Liljer er veldig fint det!

Skrevet

Blomster er nydelig, men jeg er enig med deg. Utrooolig dyrt. Men vet det er mye jobb med enkelte buketter også. Selv skal jeg ha en enkel bukett, som jeg vet koster ca. 1500,-

Skrevet

Klart det går an!

Men du kan jo forhøre deg litt rundt omkring også? Jeg skal ha en veldig avansert (etter mine begreper, da....) bukett - et vevd sølvgitter med innvevde eføy og calaer som rekker meg ca. til knærne - og betaler 1500 kr for den. Et annet sted skulle de ha 2800 kr for den samme buketten. Så det er veldig store prisforskjeller!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

lager selv jeg... av markblomster. vil prøve å matche blomstene jeg skal ha i håret..

billig å nydelig bukett..

Skrevet

Det er viktig å sjekke mange steder, for prisene varierer utrolig.

Ellers så kan du jo gå ut i skogen og plukke en bukett med markblomster. Det synes jeg er so inderlig rent og vakkert. Også koster det jo ingenting og du får en skogstur med på kjøpet. :ler:

Hilsen Humla

Skrevet
Ellers så kan du jo gå ut i skogen og plukke en bukett med markblomster. Det synes jeg er so inderlig rent og vakkert. Også koster det jo ingenting og du får en skogstur med på kjøpet. :ler:

Hilsen Humla

Det hadde jeg kjempelyst til, men problemet er at jeg gifter meg 28 aug, og da er det jo ikke så mange markblomster igjen....

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du gjør som du vil, for det er jo tross alt du som skal bære blomstene. :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Ikke si det er til bryllup!

Kjenner en som gjorde det slik du vil, gikk så fint som bare det. En annen sa det skulle være til bryllup og det ble over dobbelt så dyrt.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kjenner en som gjorde det slik du vil, gikk så fint som bare det. En annen sa det skulle være til bryllup og det ble over dobbelt så dyrt.

Merkelig det der, at blomsterforretningene skal tyne mest mulig ut av brudeparet.

Skrevet

Jeg skal selv ha callaliljer i min bukett (5 stk) med hjerteranker og litt grønt. Prisen ble 800,- og det er jo ikke så dum pris med tanke på at calla er en dyr blomst.

Skrevet
Jeg skal selv ha callaliljer i min bukett (5 stk) med hjerteranker og litt grønt. Prisen ble 800' date='- og det er jo ikke så dum pris med tanke på at calla er en dyr blomst.[/quote']

Det var KJEMPE billig med tanke på at jeg fikk opplyst at EN calla koster 120 kroner. (men dette var i juni-juli-august) Så da har du kommet godt i fra det!! :-)

Skrevet

Ja, jeg tror jeg har kommet godt i fra det. Jeg skal også ha buketten i slutten av juni, men da jeg bestilte fikk jeg beskjed om at det var en selvfølge at jeg skulle ha prisen som gjelder nå og ikke i juni. Det skal sies at jeg har bestilt i en butikk som ikke er medlem av de store kjedene, og kanskje derfor jeg slipper billig unna.

Skrevet

Hehe, godt tips tror jeg. Jeg skal lage bordpynten selv, så jeg gikk å spurte hva Callaliljer kostet... Dama visste at jeg skulle gifte meg, så det umiddelbare svaret var:"Det kommer jo an på hva du skal bruke det til... Er det til bryllupet"?

Ehh, ja, men det er jo ikke sikkert jeg trenger dyrere blomster av den grunn :ler:

Skrevet

Det ser ut som om noen tar seg vel godt betalt for calla'er... Min nærmeste nabo er også blomsterdekoratøren min og hun mente også at calla'er var dyre blomster....hun nevnte på opp mot 40 kroner stykket! I forhold til de prisene dere nevner her er jo ikke det så verst! Og i forhold til sesong, som Glossy skrev noe om, så er vår dato i juli ja...De høye prisene er nok et resultat av at akkurat disse blomstene er veldig i vinden for bryllup for tiden. Urettferdig, og det bør være mulig å prute. Lykke til!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tilbud og etterspørsel, vettu.

Ikke noe problem å få solgt dem til den prisen de forlanger på auksjonen i Holland. Umulig å prute på auksjon så lenge det er andre som vil ha, og det er det om sommeren når det er høysesong for bryllup.

Skrevet

Brudebuketter er håndarbeid som tar 2 -3-4 timer å lage.......skal vere fint og perfekt den store dagen....

Du kan bestille en vanlig bukett med stilker (jukse-brudebukett), men si at det er til brullup. så lager vi blomsterdekoratører den finere med mer blomster i enn hvis du skal bare ha den på bordet.Derfor koster den litt mer enn vanlig.

Skal en ha det billigt kan en bare ha ei lang rose til 50 kroner i hånda-billigt og enkelt.

Bare husk at det er kun 1 gang en gifter seg (går en ut i fra) og da skal dagen vere perfekt for deg og din kjære og dere skal ha minnene resten av livet.Bruk penger på det som er viktigt for dere.

Jeg betalte glatt 2500.-hos frisøren for fantastisk håroppsett og fin sminke,for det betydde mye for meg å ha fint oppsett den dagen, betalte glatt 12000.- for en fantastisk kjole, betalte glatt xxxfor lokale-mat-toastmaster-bartender-drikkevarer osv,for at vår dag skulle vere perfekt for meg og min kjære, og så syter bruder over håndarbeidsprisen til oss blomsterdekoratører.

Min jobb er bare å få lov yil å vere med på å gjøre brullupsdagen perfekt, med å lage en brudebukett som passer brudens kjole, form, farge og personlighet.

Jeg kan selge deg alt fra en rose til brudebukett til mange tusen.Det som betyr noe for meg er at bruden blir fornøyd.Så ver så snill og si hva du skal bruke blomstene til.

Over til calla-priser: Store kan koste fra 40-50 til 250,- pr stk.Avhengig av tilgang og etterspørselø.

Skal det vere til brullup så er det 1 klasses sortering som blir brukt. Skal du ha hjemme i vasen kan en helt annen sotering brukes-som også er billigere.

Igjenn! Vi blomsterdekoratører anbefaler de flotteste varene som er uten feil til brullup- bestiller som brudevare og varen blir forsiktigt behandlet helt fra Holland og fram til blomsterbutikken.

Skrevet

en av mine venninner skal ikke ha blomster i det hele tatt, til tross for at de gifter seg i en helt vanlig kirke og etter helt vanlige "normer og regler".

hun snakker om sand og sjell.... tror faktisk de skal ha sand på gulvet der hun skrider frem!!!! (gleder meg til å se dette!!!) :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...