Gå til innhold

fotografering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår fotograf kjører 10 mil for å ta bryllupsbilder.Hun har ikke studio her.Jeg krysser fingre og tær for pent vær:)

Hva i all verden gjør vi hvis det er pissregn og utrivelig???Her er liksom ingen alternative steder og ta disse bildene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med inne i den bygningen hvor vielsen finner sted?

Skrevet

Akkurat sånn har vi det også! Broren til kjæresten min skal ta våre bilder, og vi skal gifte oss i en annen by enn der vi bor. Så vi har heller ikke noen lokaler som egner seg for fotografering og fotografen har ikke med seg sterke lamper...

Vi har sett oss litt rundt når vi har vært der, etter fine broer, store, tette trær eller andre steder vi kan stå tørt.

Kommer til å sørge for at vi har flere stor paraplyer tilgjengelig på dagen. Det kan jo bli fine bilder ut av det!

Det som bekymrer meg mer er at hvis det regner vi må gå rundt i søla og bli møkkete og fæle mens vi leter etter et fint sted å ta bilde..

Ellers så kommer det helt sikkert til å bli ett eller flere bilder fra dagen som blir såpass fine at de kan brukes i takkekortet og forstørres opp, hvis vi ikke får tatt noen "offisielle"

Skrevet

Vi har det også sånn. Fotografen vår kommer til stedet vi skal ha festen for å ta bilder. Det er kjempe fint ut der, nede ved vannet. Men hva hvis det regner?! Aner ikke...Vi har sett litt på å ta bilder inne på et av utleierommet evt. selskapslokalet, men jeg vet at jeg ikke blir fornøyd med det!! Men vi krysser alt som går an, for at det ikke regner!

SuperC-jeg fikk beskjed om å ha med meg andre sko og det tror jeg kan være greit!! Ikke noe gøy å få skitnet til sko og kjole..

Skrevet

Vår fotograf har holdt av studioet sitt i tilfelle regnvær, men det blir jo litt nedtur å ta bilder innendørs da...

Skrevet
SuperC-jeg fikk beskjed om å ha med meg andre sko og det tror jeg kan være greit!! Ikke noe gøy å få skitnet til sko og kjole..

Lurt! Det må jeg huske på!

*skriver ned i huske-boka*

Skrevet

Lurt! Det må jeg huske på!

*skriver ned i huske-boka*

Fotografen vår sa at ho har eit par kvite støvlar som er berre til brurene - fordi ein skal få teke utebilde utan å øydelegge sko og alt sjølv om det er regnvèr... Skoa viser jo sjeldan under kjolen likevel...

Skrevet

Fotografer skal jo være profesjonelle og finne andre løsninger når det regner. Fotografen vår viste oss bilder som var tatt i regnvær, og det var helt umulig å se at det regnet.

Selvfølgelig er det jo best med strålende sol, men akkurat når det gjelder bildene har jeg ingen værbekymringer :P

Skrevet

Vi håper også på fint vær. Forloveren til sambo skal ta bildene av oss ute. Han sier at det faktisk er best hvis det er litt overskyet. Direkte sol er ikke alltid det beste altså.

Hvis det blir stygt vær, vet jeg ikke helt hva vi skal finne på. Vi får ta det som det kommer...... :-?

Skrevet

Blir det skikkelig stygt vær gjemmer vi oss inni kriker og kroker i Erkebispegården :wink:

Skrevet

Du får vel håpe på at det ikke bøtter ned!

Jeg har samme problemet, men det er mange hulrom og underganger på akershus festning! :-)

Skrevet

Samme problemet her og, men fotografen sa at han ikke EN gang hadde hatt problemer med å ta bilder i regn vær. En fant alltid lørninger. OG jeg bor i BERGEN!!! Så det går nok sikkert bra for alle. Vi får håpe på fint vær, men det er jo lykke å få regn i sløret :wink:

Skrevet
Selvfølgelig er det jo best med strålende sol, men akkurat når det gjelder bildene har jeg ingen værbekymringer

Ikke for å ødelegge for noen, men strålende sol er faktisk ikke det beste sånn rent fototeknisk. I strålende sol så blir det store kontraster mellom skygge og lys, kjolen kan fort se ut som en stor hvit flate uten nyanser og folk myser eller er rødlette. Lett overskyet er faktisk bedre, så bruker en god fotograf lamper og blitz for å balansere lyset istedet. Mye lettere å kontrollere resultatet da.

Men skjønner jo problemet da, med øsende regn og ikke noe studio tilgjengelig! Men som regel finnes en fin tømmer- eller murvegg i nærheten, som kan bli en riktig flott bakgrunn brukt på rett måte. F.eks. i inngangspartiet til kirken? Så får man ihvertfall noen bilder fra den store dagen!

Skrevet

EVentuellt kan man skaffe seg slike blå plastikksokker til å ha utenpå skoene, det skal jeg gjøre. Mindre å dra på.... :wink:

Skrevet
Samme problemet her og' date=' men fotografen sa at han ikke EN gang hadde hatt problemer med å ta bilder i regn vær. En fant alltid lørninger. OG jeg bor i BERGEN!!! Så det går nok sikkert bra for alle. Vi får håpe på fint vær, men det er jo lykke å få regn i sløret :wink:[/quote']

Kan jeg spøøre hvilken fotograf dere skal bruke?

Jeg er så usikker på hvem jeg kunne tenke meg å ha skjønner du...

Jeg vil aller helst ha bilder ut, så jeg håper også på fint vær...

Skrevet

Kan jeg spøøre hvilken fotograf dere skal bruke?

Jeg er så usikker på hvem jeg kunne tenke meg å ha skjønner du...

Jeg vil aller helst ha bilder ut, så jeg håper også på fint vær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...