Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay nå er jeg forvirret.

Ifølge eggløsningskalkulator på nett skulle jeg hatt eggløsning ca 11 januar med en innstilling på 14 dagers luteal-fase basert på en 32-dagers syklus.

Noen ganger har den vært oppe i 36 og noen ganger 34, men aldri mindre enn 32.

Men:

For tull testet jeg eggløsning med strips for tre dager siden. Da var strek 2 tydelig, men litt svakere enn kontrollstreken.

Testet to dager etterpå, og da var det helt blankt der teststrek/strek 2 skulle vært?? Jeg tenkte jo da jeg testet for 3 dager siden at jeg var på vei opp i test-styrke/mot positiv test, ikke at jeg var forbi selve hormon-toppen og faktisk var i eggløsningsdøgnene allerede...?

Ble forvirret og nysgjerrig og sjekket for eggløsningsslim...og da var det plutselig MASSE blankt, gjennomsiktig slim som var skikkelig seigt...

Ehm hæ?

Kan jeg ha eggløsning nå selv om jeg hadde mensen 26. desember og ikke skal ha mensen før om minst tre uker??

Skrevet

Tja, si det? Jeg har det også sånn.

Jeg fikk mensen 30. desember, masse eggløsningsslim i dag... Tror nok min eggløsning ligger noen dager frem, men slimet ser alltid ut til å komme flere dager før eggløsningskalkulatorer foreslår fruktbar periode. Syklus er veldig stabil på 28 dager. Det eneste fornuftige er å hoppe i køya de nærmeste dagene!

AnonymBruker
Skrevet

Det at lutealfasen alltid er 14 dager er bare tull, i beste fall er dette gjennomsnittet. Jeg har en venninne som har eggløsning på slutten av mensen i en ca 30-dagers syklus. Dvs lutealfase på ca 3,5 uke. Selv har jeg vanligvis 12-13 dager, men har også opplevd at den har vært nede i 7 og oppe i 18 dager. Lang lutealfase er ikke noe problem, verre hvis den er for kort.

Anonymous poster hash: 5263f...51b

Skrevet

Jeg har lutelfasen på mellom 10-12 dager som skulle være vanskeligere enn de som har mellom 12 - 14, men jeg ble fort gravid :)

Lutealfasen varierer mye på fra person til person :) HVis du har ofte mellom 32 - 36 dager så kan du regne ut omtrent og hoppe i køyen den perioden annen hver dag frem til positiv EL :)

Skrevet

Den bør være på minimum 9 dager hvis man skal klare å bli gravid.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan jeg regne ut det? For de andre syklusene mine har jeg fått positive el-tester og symptomer på el på "rett tid" i forhold til hva eggløsningskalkulatoren på nett har foreslått. 14 dager før.

Men nå, i denne syklusen, kom de positive testene og symptomene en hel uke før forventet el??

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å ta en EL- test rett etter mens? Jeg fant ut ved hjelp av slike tester at jeg har forhøyet LH ( hormonet som slår ut på EL test) hele tiden, noe som gjør at jeg får positive tester uansett når jeg tester i syklusen.

Anonymous poster hash: b7bf6...ffe

Gjest Squill
Skrevet

Hvordan kan jeg regne ut det? For de andre syklusene mine har jeg fått positive el-tester og symptomer på el på "rett tid" i forhold til hva eggløsningskalkulatoren på nett har foreslått. 14 dager før.

Men nå, i denne syklusen, kom de positive testene og symptomene en hel uke før forventet el??

Du skal se du får menstruasjon én uke før du tror. Hos meg varierer syklusene veldig. Denne måneden har jeg 31 dagers syklus, måneden før var det 36 dager, og måneden før det igjen var det 28 dager.

Men det som alltid er likt, er lutealfasen på 14 dager, jeg får alltid eggløsning presis 14 dager før mensen. Det er follikelfasen som er forskjellig.

Skrevet

Du skal se du får menstruasjon én uke før du tror. Hos meg varierer syklusene veldig. Denne måneden har jeg 31 dagers syklus, måneden før var det 36 dager, og måneden før det igjen var det 28 dager.

Men det som alltid er likt, er lutealfasen på 14 dager, jeg får alltid eggløsning presis 14 dager før mensen. Det er follikelfasen som er forskjellig.

Ja jo kanskje det...

Men jeg har aldri hatt så kort syklus hele mitt liv..!

Blir spennende å se :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan regne ut slik :

F.eks du får positiv EL den dagen + dagen etterpå.

Da regner du ut fra dag 3 til en dag før mens

Man skal ikke ta med EL og MENS :) Men dagene mellom de er lutealfasen :)

Anonymous poster hash: 233bb...f24
Skrevet

Så jeg kan plutselig gå fra 34-36 dagers syklus til 28 dager ved et knips..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...