Gå til innhold

Lage nøttemiks til yoghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt med den uvanen at jeg spiser en God morgen-yoghurt i pausen på jobb fordi jeg liker det søte, det er enkelt og tar kort tid. Før noen maser om at dette er for lite som lunsj, så får jeg i meg noe før jeg drar på jobb, har 5-timers vakter og spiser lunsj når jeg kommer hjem. Vi har bare et "5-minutt" - ikke 30 minutter pause, derfor trenger jeg noe kjapt.

God morgen-yoghurt inneholder for mye sukker og dritt, så jeg vil bytte ut dette med noe lignende. Har kjøpt inn yoghurt naturell (skulle ha gresk, men butikken hadde det ikke inne) og små bokser for å ta det med på jobb. En boks med yoghurt og en boks med nøttemiks slik at jeg kan blande det når jeg skal spise. Har kuttet opp noen hasselnøtter, noen mandler, litt linfrø og kokosflak. Hva mer ville dere hatt oppi? Noe som er litt "søtt" uten at det inneholder for mye sukker? Jeg tåler ikke korn/gluten.

Vurderer cacao-nibs, gojibær, frysetørkede bær.. Hva liker dere? Bestiller gjerne på iHerb o.l. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du hadde mange gode ideer!

Jeg bruker å hakke mandler, valnøtter og hasselnøtter. Har neóen ganger rosiner/kuttet tørket frukt i. Og så pleier jeg å ta litt honning i for smakens skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Whalenuts er godt!

Anonymous poster hash: b217a...376
Skrevet

Takk for tips!

Jeg er dessverre ikke noe glad i verken valnøtter, honning eller "vanlig" tørket frukt som bananer og fersken (eller hva det nå enn er, de som ofte er å finne på butikkene). Skulle kanskje nevnt det.. :klaske:

Gjest Inggolf
Skrevet

Cashewnøtter! (Liker du den brune go`morgen yoghurten aller, aller best du også??)

Pistasjenøtter?

Havegryn, sesamfrø og kruskakli?

Solsikkekjerner?

AnonymBruker
Skrevet

Ta med musli.

Anonymous poster hash: 351ab...241
Skrevet

Jeg ville gått for frokostblanding. Eventuelt lage egen granola hvis du vil ha noe spesialtilpasset søtt og sprøtt. Her hos oss er tørket tranebær alltid en slager i frokosten i tillegg.

Skrevet

Cashewnøtter! (Liker du den brune go`morgen yoghurten aller, aller best du også??)

Pistasjenøtter?

Havegryn, sesamfrø og kruskakli?

Solsikkekjerner?

Ja, det er den brune jeg spiser oftest. :)

Gode forslag, skal teste med en ny blanding i morgen!

Ta med musli.

Anonymous poster hash: 351ab...241

Som tidligere skrevet, jeg tåler ikke korn/gluten og har ikke sett noen ferdige müsliblandinger uten korn/sukker i butikken. Har du et spesifikt forslag? :)

Skrevet

Liker du cashewnøtter, kan kanskje chashewnøttsmør være noe for deg? Fås på helsekost. Du kan feks ha et glass stående på jobben, trenger ikke kjøling.

Gjest Superwoman!
Skrevet (endret)

Helsekosten skal ha glutenfri musliblanding. Hvis ikke så kan du jo ha soyaflak blandet med honning. :)

Endret av Superwoman!
Skrevet

Du kan få glutenfrie havregryn, de vil jo sikkert mette litt. Ellers er jeg og glad i pistasjenøtter i yoghurt.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips, skal teste de fleste! :)

Jeg reagerer som regel på havregryn/glutenfritt også, men ikke like mye som andre kornsorter, så jeg er litt skeptisk til havregryn og annet korn, dessverre. Det blir krise om jeg reagerer sterk mens jeg er på jobb, da jeg får sinnsyke smerter av det. Har testet for glutenallergi (?) og cøliaki +++, men testene er negative - enn så lenge tester jeg ut hva som kan fungere for meg på egen hånd.

Skrevet

Jeg liker tørkede tranebær og tørkede blåbær, solsikkekjerner, linfrø og kruskakli. Litt knuste valnøtter er også godt.

Skrevet

Jeg kom på en ting til...

Synes bær er godt oppi. Tin bærene over natten og ha oppi yoghurten :)

Skrevet

Jeg har begynt med den uvanen at jeg spiser en God morgen-yoghurt i pausen på jobb fordi jeg liker det søte, det er enkelt og tar kort tid. Før noen maser om at dette er for lite som lunsj, så får jeg i meg noe før jeg drar på jobb, har 5-timers vakter og spiser lunsj når jeg kommer hjem. Vi har bare et "5-minutt" - ikke 30 minutter pause, derfor trenger jeg noe kjapt.

God morgen-yoghurt inneholder for mye sukker og dritt, så jeg vil bytte ut dette med noe lignende. Har kjøpt inn yoghurt naturell (skulle ha gresk, men butikken hadde det ikke inne) og små bokser for å ta det med på jobb. En boks med yoghurt og en boks med nøttemiks slik at jeg kan blande det når jeg skal spise. Har kuttet opp noen hasselnøtter, noen mandler, litt linfrø og kokosflak. Hva mer ville dere hatt oppi? Noe som er litt "søtt" uten at det inneholder for mye sukker? Jeg tåler ikke korn/gluten.

Vurderer cacao-nibs, gojibær, frysetørkede bær.. Hva liker dere? Bestiller gjerne på iHerb o.l. :)

Hva med stevia dråper med smak fra iherb?

Anonymous poster hash: ee6e2...84c

Skrevet

Vil du lage musliblanding selv har "fotballfrue" oppskrift på en god blanding som er både gluten og sukkerfri. Bruker sukrin som søtning i stedet.

Spiser muslien selv som topping på naturell youghurt og usøtet syltetøy.

Skrevet

Hva med stevia dråper med smak fra iherb?

Anonymous poster hash: ee6e2...84c

Ja, godt tips - det har jeg faktisk i skapet! Skal prøve det. :)

Vil du lage musliblanding selv har "fotballfrue" oppskrift på en god blanding som er både gluten og sukkerfri. Bruker sukrin som søtning i stedet.

Spiser muslien selv som topping på naturell youghurt og usøtet syltetøy.

Tusen takk, har sett oppskriften, skal lage en batch i helga for å se om den faller i smak - har alle ingrediensen i hus fra før av. :)

Skrevet

Jeg laget min egen musli på oppskrift fra Trines matblogg. Stekes i ovn så får god smak. Har gresk yoghurt, en boks med hjemmelaget musli og honning eller bær stående på jobben. Lager til rask frokost på jobben hver morgen. Nam;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...