Gå til innhold

Noe i samboerens fortid plager meg - God grunn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg har vært et par i snart 2 år. Vi har det fint. Han er nå 28 år, og jeg er 21.

For å gjøre dette kort. (Fikk vite dette av en felles venn.)

Rett før vi møttes, hadde han et forhold til en dame på over 40 år, da han var rundt 26 år gammel. De var ikke kjærester, men var knullevenner. Og dette foregikk lenge, og ofte. Oftere enn vi hygger oss..

Av en eller annen grunn, klarer jeg ikke å legge dette bort. Jeg føler meg plutselig ikke bra nok, god nok(spesielt i senga) og så videre. Denne kvinna hadde sikkert masse med erfaring, var selvsikkert og så videre. Alt det jeg ikke har. Jeg skjønner at jeg overreagerer, men tankene er vanskelige å få bort. Jeg er flau, og kommer ikke til å lufte disse tankene andre steder. Er ikke av den sjalue typen, men dette satt en støkk i meg. Selvtilliten min er som så.

Er dette vanlig blant unge gutter? Det hadde roet meg noe. Dette er noe jeg aldri har møtt på i virkeligheten iallefall.

Anonymous poster hash: 51741...382
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde syntes det var vêr m han hadde holdt på med en 16-åring. Ikke bry deg så mye om dette, han hadde sikkert bare lyst å utforske litt og nå har han jo gjort det og er sikkert ferdig med det ;)

Anonymous poster hash: dcf3a...d0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var verre skulle det stå...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde syntes det var vêr m han hadde holdt på med en 16-åring. Ikke bry deg så mye om dette, han hadde sikkert bare lyst å utforske litt og nå har han jo gjort det og er sikkert ferdig med det ;)

Men dette pågikk en god stund. Det var ikke et engangstilfelle.

Anonymous poster hash: 51741...382

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen min var sammen i ti år, han er 28 år og jeg er 25. Jeg tror eksen min har mer erfaring ang sex enn typen din som har hatt en knullevenn. Om du skjønner hva jeg prøver å si?

Dette er første gangen jeg hører noen bekymre seg over en tidligere knullevenn. Hvis du er så usikker på deg selv, skal du være glad han ikke har et langt forhold bak seg med god sex. Men det kunne det ha vært, ts.. Så jobb med selvbildet! :) Det er en klar beskjed :)

Anonymous poster hash: 5527f...7bf
  • Liker 5
Skrevet

Hvem fortalte deg dette?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du reagert om han hadde hatt noe på gang med en jevnaldrende eller en på din egen alder?

Det at han har vært sammen med en som er en del eldre for så å bli sammen med deg, tyder på at alder ikke er så viktig for han. Det er du som er aldersdiskriminerende her.

Og det er ikke sikkert at alle 40-åringer er selvsikre og har erfaring osv.

Nei, jeg skjønner ikke helt hva det er som plager deg. Alle har en fortid.

Anonymous poster hash: eb27c...f61
  • Liker 2
Skrevet

Jeg og eksen min var sammen i ti år, han er 28 år og jeg er 25. Jeg tror eksen min har mer erfaring ang sex enn typen din som har hatt en knullevenn. Om du skjønner hva jeg prøver å si?

Dette er første gangen jeg hører noen bekymre seg over en tidligere knullevenn. Hvis du er så usikker på deg selv, skal du være glad han ikke har et langt forhold bak seg med god sex. Men det kunne det ha vært, ts.. Så jobb med selvbildet! :) Det er en klar beskjed :)

Jeg forstår at TS bekymrer seg jeg, og det tror jeg faktiks de fleste hadde gjort hvis de var 21 år og fikk vite at typens siste seksuelle opplevelse før en selv, var en dame som hadde 20 år mer erfaring og hvor de hadde sex oftere enn det de selv har. Jeg synes du tok litt lett på dette og skyver bekymringen vekk med dårlig selvbildet.. Ja selvfølgelig har selvildet og selvtillit mye å si her, men den automatiske reaksjonen til TS er helt forståelig spør du meg..

Det jeg ville gjort TS det var å tatt en prat med han. Fortalt han at du har fått høre dette og at det bekymrer deg at dere ikke har like mye sex som han og hun hadde.. hør med han om det er noe han ønsker at du skal lære deg, eller om han har noen fantasier han ikke lever ut med deg f.eks. Vis han at du ønsker å ha et godt sexliv og at du ikke er flau over det og vil ta litt ansvar. Da ser han på deg som en selvsikker kvinne også.. ;)

• Liker 3
Skrevet

Hadde du reagert om han hadde hatt noe på gang med en jevnaldrende eller en på din egen alder?

Det at han har vært sammen med en som er en del eldre for så å bli sammen med deg, tyder på at alder ikke er så viktig for han. Det er du som er aldersdiskriminerende her.

Og det er ikke sikkert at alle 40-åringer er selvsikre og har erfaring osv.

Nei, jeg skjønner ikke helt hva det er som plager deg. Alle har en fortid.

Anonymous poster hash: eb27c...f61

Nei det er ikke alle som er det, men veldig mange er faktisk nettopp det.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke takler jenter på min egen alder.

M23

Anonymous poster hash: 40c30...b66
  • Liker 5
Skrevet

M23

Fordi du har et bedre sexliv med de som er eldre, eller fordi du ikke takler noe som helst usikkerhet hos et annet menneske??

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du har et bedre sexliv med de som er eldre, eller fordi du ikke takler noe som helst usikkerhet hos et annet menneske??

Jeg hadde nettopp forelesning om kommunikasjon, så skyt meg om jeg tar feil. Men har du enda ikke lært deg om voldelig kommunikasjon? Å putte spekulasjoner i munnen på motparten og konkludere motpartens meninger til to egne alternativer?

Min uttalelse sier verken at jeg ikke takler alternativ en eller to. Jeg synes bare at jenter på egen alder alltid har noe drama med seg. Det er naturlig når man er ung. Når jeg blir 30, er vel jenter på egen alder mer et tema. Take it og leave it.

• Liker 6
Skrevet

Hvordan vet du at dette skjedde ofte?

Skrevet

Ikke heng deg opp i at de hadde sex oftere enn dere har, så lenge informasjonen er annenhånds så er den ikke pålitelig, deres felles venn kan ikke med sikkerhet vite hvor ofte de møttes for sex.

Ikke plag deg selv med dette. Han valgte å gå inn i et forhold med deg, ikke med henne. Og han valgte å bli i et forhold med deg. Uansett hvordan din selvtillit er, husk at han ser ikke deg med dine øyne, han ser deg med sine øyne.

Istedenfor å pine deg med spekulasjoner i hvordan hans tidligere sexliv var, vær heller bevisst på hvordan deres sexliv er. Det virket som "hvor ofte" var et svakt punkt, føler du at du ofte ender opp med å avvise han eller at du generelt tar lite initiativ? Du trenger ikke svare på det, men altså kanskje noe å gjøre noe med. Om du hadde erfaring eller ikke da du møtte han - så lenge sexlivet ikke har stått på stedet hvil i to år, men at dere har utviklet noe sammen, det er det som betyr noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS sier ingenting om at sexen ikke var god....

For meg så høres det ut som at knullevennen og mannen hadde sex ofte og over lang tid.

Jeg hadde ikke giddet å ha sex med en mann over tid hvis den ikke var god, så jeg regner med at sexen var ganske bra.

Anonymous poster hash: f4790...295

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

M23

Så du hadde ikke brydd deg om kjæresten din hadde hatt et knulleforhold med en førti år gammel mann?

Anonymous poster hash: 085d5...eb8

• Liker 1
Skrevet

Fatter ikke hvorfor den der felles vennen ikke kunne holde kjeft om det der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nettopp forelesning om kommunikasjon, så skyt meg om jeg tar feil. Men har du enda ikke lært deg om voldelig kommunikasjon? Å putte spekulasjoner i munnen på motparten og konkludere motpartens meninger til to egne alternativer?

Min uttalelse sier verken at jeg ikke takler alternativ en eller to. Jeg synes bare at jenter på egen alder alltid har noe drama med seg. Det er naturlig når man er ung. Når jeg blir 30, er vel jenter på egen alder mer et tema. Take it og leave it.

Nei du jeg har nok aldri lært meg om voldelig kommunikasjon. Men jeg har lært meg at man ikke skal putte spekulasjoner i munnen på motparten, derfor stilte jeg deg to spørsmål for å få en bedre forståelse for hvorfor du har den tanken som du har. Negativ tankegang har jeg også lært meg en del om når det kommer til kommunikasjon så jeg velger å ikke tro at alle spørsmål stilles med verste mening men egentlig bare av ren nysgjerrighet! Kanskje et lite tips du kan ta med deg også!

Og når du svarer det du svarer, så synes jeg faktisk mine alternativer var litt mer relatert til denne tråden enn grunnen du gir. For dette er da ikke noe drama, det er usikkerhet bassert på informasjon man får om noe man selv kanskje føler mangler i eget forhold. Men dette vil du kanskje forstå bedre når du har blitt voksen og fått deg noen erfaringer og ikke tror du vet alt bare fordi du tenker ditt om noe.

• Liker 1
Skrevet

Fatter ikke hvorfor den der felles vennen ikke kunne holde kjeft om det der.

Nettopp.. det er jo personen som kom med denne informasjonen som skaper drama og ikke TS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje vært litt bekymret. Selv hadde jeg sex med en som var ti år yngre periodevis i tre år, nå fem år etter så marer han fremdeles innimellom om å gjenta det selv om han har finne seg en lekker ung sak på 23 som er mye flottere å se på enn jeg noensinne har vært. Jeg sier selvfølgelig nei, menn med samboere er uten interesse for meg.

Anonymous poster hash: ea859...d4b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...