Gjest Vinglepetra Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg veier meg hver 10. dag eller to ganger i måneden. Har inntrykk av at folk veier seg veldig ofte og gjerne 2-3 ganger i uka. Hva er grunnen til det? Jeg synes det er veldig demotiverende å veie seg så ofte. Vekten endrer seg sjeldent fra uke til uke, eller gjør den?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Veier meg hver morgen. Er bare en vane. Og vekten endrer seg mye fra dag til dag. Anonymous poster hash: 4154e...e40 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Veier meg hver morgen. Er bare en vane. Og vekten endrer seg mye fra dag til dag.Anonymous poster hash: 4154e...e40 Er det snakk om noen få gram eller kilo? Bare nysgjerrig, siden jeg ofte veier det samme fra uke til uke.
Pringle Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 (endret) For tiden veier jeg meg hver morgen, mest av uvane, men også av nysgjerrighet. Tendensen peker nedover, som den skal, men det svinger vilt, vekta kan holde seg på nøyaktig samme punkt i mange dager på rad, for så å jumpe ganske mye opp eller ned og så tilbake til det den har vært, evt litt over, og så fortsette videre ned i samme ujevne "mønster". Blir ikke helt klok på dette, men skjønner at det er mange systemer som jobber sammen og mot hverandre samtidig. Edit: Variasjonene er på opptil 0,6 kilo fra dag til dag. Endret 7. januar 2014 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg veier meg hver 10. dag eller to ganger i måneden. Har inntrykk av at folk veier seg veldig ofte og gjerne 2-3 ganger i uka. Hva er grunnen til det? Jeg synes det er veldig demotiverende å veie seg så ofte. Vekten endrer seg sjeldent fra uke til uke, eller gjør den? Vekten varierer fort med en 2-3 kilo fra dag eller mer. Så ved å veie seg hver morgen får man ett bedre inntrykk av hva man egentlig veier. Feks gikk jeg på vekten for første gang på et halvår andre juledag etter en heftig frokost (mann) og veide 89,8 kilo. Fikk helt fuckings sjokk, men veide meg igjen nå på nyttårsaften og veide da 81,2 kilo. (Som er mer riktig) Grunnen til at jeg veide så ekstremt mye første juledag er. 1. Stor julemiddag, masse salt. 2. Masse salt, som gjør at kroppen holder på mer vann enn normalt. 3. Full mage etter frokosten. 4. Ikke vert på do i mellomtiden. Anonymous poster hash: 4647c...222
Hecubaa Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har ikke vekt så jeg veier meg fire-fem ganger i året når jeg er hjemme hos mamma og pappa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg går på vekta når jeg kommer på det - og blir nysgjerrig, noe som er ca hvert 2 år eller så Anonymous poster hash: 52172...c13 2
Tabris Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Jeg veier meg hver morgen. Dette fordi jeg skal ned i vekt og vil ha kontroll på hvordan jeg ligger an. Hvis jeg f.eks går opp jevnt og trutt så er det på tide og stramme inn et sted. Da tar jeg selvsagt høyde for naturlige variasjoner, som for meg kan variere med så mye som 0,8 kilo på det meste. (Men er som regel litt jevnere enn det).
Haribo24 Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner ikke hvorfor alle kvinner skal veie seg så ofte..det er vel bedre å se hvordan man ser ut i et speil, enn å la et tall avgjøre hvor tykk/tynn man er. 3
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg pleide også å veie meg oftere tidligere, men gikk over til maks 2 ganger i måneden grunnet ingen resultater. Jeg veier meg som sagt hver 10.-15. Dag og da har vekten min endret seg 1 kilo, altså at jeg i beste fall går ned 1 kilo i løpet av to uker. Heldige dere er som går ned så mye fra dag til dag
Tabris Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner ikke hvorfor alle kvinner skal veie seg så ofte..det er vel bedre å se hvordan man ser ut i et speil, enn å la et tall avgjøre hvor tykk/tynn man er. Hvor har du det fra at alle kvinner veier seg ofte? Spesielt ikke med tanke på at flere i tråden her har svart at de veier seg sjelden. Jeg er såpass overvektig at jeg kan ikke se det i et speil enda. Vekta er for meg en motivator - går den opp så legger jeg inn et ekstra gir, går den ned så er det supermotiverende for meg til å "hold frem som du stevner".
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hver dag! Om jeg spiser godteri går det to eller tre dager Det er en del av morgenrutinene Endret 7. januar 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Hvor har du det fra at alle kvinner veier seg ofte? Spesielt ikke med tanke på at flere i tråden her har svart at de veier seg sjelden. Jeg er såpass overvektig at jeg kan ikke se det i et speil enda. Vekta er for meg en motivator - går den opp så legger jeg inn et ekstra gir, går den ned så er det supermotiverende for meg til å "hold frem som du stevner". Vel, ikke sunt å veie seg for mye, mener jeg. Så lenge man spiser sundt og er aktiv, kan man bare kaste vekta. Gjør mye motivasjonen å få høre av andre at man ser bra ut Anonymous poster hash: e6a04...500 1
calio Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har fått en fryktelig dårlig uvane med å veie meg mange, mange ganger i løpet av dagen. Det verste er at jeg ikke overdriver en gang når jeg sier at jeg fort kan veie meg så mye som 50 ganger i løpet av døgnet. Kan gjerne stå opp flere ganger om natta til og med for å veie meg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har fått en fryktelig dårlig uvane med å veie meg mange, mange ganger i løpet av dagen. Det verste er at jeg ikke overdriver en gang når jeg sier at jeg fort kan veie meg så mye som 50 ganger i løpet av døgnet. Kan gjerne stå opp flere ganger om natta til og med for å veie meg. Yes, da har du et usunt forhold til vekta! Bare kast den Anonymous poster hash: e6a04...500 3
Tabris Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Vel, ikke sunt å veie seg for mye, mener jeg. Så lenge man spiser sundt og er aktiv, kan man bare kaste vekta. Gjør mye motivasjonen å få høre av andre at man ser bra ut Anonymous poster hash: e6a04...500 Folk har forskjellige ting som motiverer dem.
Pringle Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Vel, ikke sunt å veie seg for mye, mener jeg. Så lenge man spiser sundt og er aktiv, kan man bare kaste vekta. Gjør mye motivasjonen å få høre av andre at man ser bra ut Jeg vet at jeg går ned i vekt på mitt mat- og mosjonsregime, så jeg hadde forsåvidt ikke trengt vekta nå. Men ikke en kjeft har kommentert at jeg har mistet vekt. Det kan selvfølgelig komme av at jeg bare har gått ned en tredel av det jeg skal ned ennå, og fremdeles er ganske kvapsete
Elanore Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Er det snakk om noen få gram eller kilo? Bare nysgjerrig, siden jeg ofte veier det samme fra uke til uke. Jeg har en variabel som er 2-4 kg på én dag. Jeg veier meg morgen og kveld nå som jeg skal aktivt ned i vekt. Synes det er artig at folk føler på stor variasjon med 1 kg i døgnet, mest fordi jeg svinger så voldsomt selv.
Mariell007 Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Litt skummelt å tråkke på den vekta, redd for at jeg er tynnere en forrje gang… Men jeg gjør det en gang i blandt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Jeg veier meg nesten hver morgen selv om jeg vet jeg ikke burde:P Mye av motivasjonen min ligger dessverre i å se grammene forsvinne, selv om jeg kanskje ikke mister hver dag. Men veier meg ikke ellers, det er helt bortkasta for meg:P Anonymous poster hash: c3cd1...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå