AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg ser ofte på neglene mine og ser etter forandringer, og synes nå at jeg har sett litt forandringer blant annet på tommelneglene. Lunulaene der er litt abnormale. Det virker som, fordi jeg har noen dype riller der, at lunulaene på en måte blir "dratt" ut. På venstre tommel ser det ut som lunulaen har blitt mindre og, i tillegg som det nesten ser ut til at en liten del begynner å bli "avskåret" fra resten. Jeg klarer ikke å finne noe omtrent som ligner på nett, det beste må være noe lignende den på høyre side i bildet her: http://i828.photobucket.com/albums/zz207/bonaboots/IMG_1225.jpg Er dette noe å være engstelig for? (Jeg spurte fastlegen min men han hadde ikke peiling.) Hvor går jeg ellers hvis jeg har spørsmål om sånt? I tillegg så jeg på negleplaten på lillefingrene mine, og på den ene ser det ut som det er en slags "mørkere flekk" som er konstant. "Flekken" er 1x1 mm. Når jeg klemmer på neglen, forblir den der. Hva er det? Jeg har også et par slags "dryppende" riller, som ser ut som når voks renner nedover noe, kan det skyldes stress? Jeg har hatt en periode nå på 2 år som har vært ekstremt stressende. Så har jeg og kun synlige lunulaer på 6 av fingrene mine. Er det normalt/unormalt? Når jeg ser nedover på neglene mine, så har jeg på noen av dem sett en antydning til en svak "strek" som går på tvers, altså horisontalt, men det er bare på midten av neglen og ikke over hele og den ser ikke dyp ut, så det ser ikke ut som Beau's lines. ? Ellers har jeg forholdsvis lang hyponychium og det "båndet" som er mellom den og under ser på en måte litt gulaktlig lyst ut rett mot den hvite kanten når man ser oppå neglen, mens rett bak er det litt mørkere. Normalt det og? Og kan det mørke, samt en slags "hvitaktig strek" (som blir borte under klemming) under neglen ha noe med at man tidligere har trykket hyponychium tilbake? Til sist, er det noe man kan gjøre for å redusere riller, utenom polering? (Masse spørsmål, men jeg håper noen kan svare, da Google kan gjøre en mørkredd. Og det står så forskjellig, så håper at noen her inne kan hjelpe meg. ) Anonymous poster hash: 1c824...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Del Skrevet 8. januar 2014 ? Anonymous poster hash: 1c824...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Del Skrevet 8. januar 2014 Er det ingen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 1c824...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Del Skrevet 8. januar 2014 STRESS NED Anbefaler deg å ta en tur til utdannet negletekniker, (aka manikyr) hvis dette plager deg så mye, de skal kunne kjenne igjen om det er noe alvorlig eller ikke. Forlenget hyponychium er helt naturlig. Streken kan være trykkskade f.eks fra å dytte ned neglebånd. Lunulaen kan variere veldig uten at det har noe å si. Flekkene vet jeg ikke noe om, det kan hende du har en liten føflekk? Hvite flekker er ufarlig, det er også resultat av ytre trykkskader. Rillene er ikke så mye å gjøre med. Anonymous poster hash: e268d...37a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Del Skrevet 10. januar 2014 Dyyytt. Anonymous poster hash: 1c824...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Del Skrevet 10. januar 2014 Dyyytt.Anonymous poster hash: 1c824...ace Post bilde av hendene dine så kanskje jeg eller noen andre kan svare deg på et mer sikkert grunnlag. Anonymous poster hash: e268d...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 10. januar 2014 #7 Del Skrevet 10. januar 2014 Hei TS. Det høres ikke ut som det er noe arvorlig. Du virker stresset og det kan synes på neglene. Eller om du har andre tilstander i kroppen eller forandringer i livet ditt. Veldig mye om vår helse kan synes på negler, hår og hud. Kan du poste et bilde av hendene dine tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Del Skrevet 10. januar 2014 Post bilde av hendene dine så kanskje jeg eller noen andre kan svare deg på et mer sikkert grunnlag.Anonymous poster hash: e268d...37a Kan du poste et bilde av hendene dine tror du?Kanskje bildene er litt store, men det er det jeg får til: Venstre tommelnegl; Høyre tommelnegl; Høyre langfingernegl; Lillefingernegl; Uff. Anonymous poster hash: 1c824...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Del Skrevet 10. januar 2014 Slutt å se på neglene dine. Det er noen få ting man kan se på neglene som indikerer sykdom, men det er ikke noe av det du nevner her. Negler utsettes for støt og skraping som kan gi streker og hakk. Man stiller ingen diagnoser kun ved å se på negler. Det eneste som kan være aktuelt å få sjekket, er den mørke flekken, i tilfelle det er en føflekk. Men når den er så liten som du beskriver, ville jeg ikke bekymret meg for det.Anonymous poster hash: 635d6...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Del Skrevet 11. januar 2014 Kanskje bildene er litt store, men det er det jeg får til: Venstre tommelnegl; Uff.Anonymous poster hash: 1c824...ace Jeg ser bare normale negler, ingenting å stresse over. Du kan godt se over kostholdet at du får i deg nok B-vitaminer, jern og proteiner med tanke på langfingerneglen. Hvis den alltid har hatt dypere riller der kan det komme på grunn av en skade på neglroten en gang i tiden, da er det ikke noe å gjøre med det. Den mørke flekken så jeg ikke så mye av. Ta på neglelakk så slipper du å se ned på neglene og stresse mer. Anonymous poster hash: e268d...37a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 11. januar 2014 #11 Del Skrevet 11. januar 2014 Disse neglene er ikke spesielt unormale. Jeg er også plaget av riller. Noe veldig mange er. Det ser ut som fargen på neglene er frisk og fin. Jeg ville ikke bekymret meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå