AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har til nå ikke hatt noen inntekt, men kommer til å få kontantstøtte når babyen er 1 år. Er hjemme med babyen og den går ikke i barnehage. Samboer har stått for alle utgifter til nå og jeg har brukt av sparepenger til lommepenger. Han vil nå at jeg skal bidra til fellesutgifter siden jeg får inntekt. Hva synes dere er rettferdig med tanke på at han tjener en god del mer enn meg? Han har årslønn på 900000-1000000 og jeg vil da ha 72000 i "årslønn" Anonymous poster hash: ca4d7...79c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Regn ut en prosentandel fra hver, men spør hva han mener. Det er et valg bare dere kan ta. Jeg synes det er rettferdig at begge bidrar og kunne aldri selv levd på partner. Eier dere bolig sammen? Om han er enig i at du ikke skal jobbe må jo han stå for mesteparten av utgiftene å iogmed at du har lite penger. Anonymous poster hash: 38731...360 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Regn ut en prosentandel fra hver, men spør hva han mener. Det er et valg bare dere kan ta. Jeg synes det er rettferdig at begge bidrar og kunne aldri selv levd på partner. Eier dere bolig sammen? Om han er enig i at du ikke skal jobbe må jo han stå for mesteparten av utgiftene å iogmed at du har lite penger.Anonymous poster hash: 38731...360 Vi er usikre. Derfor er det greit å se hva andre mener. Han eier huset og betaler ned på det selv. Anonymous poster hash: ca4d7...79c 1
Harlekin Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror det lureste er at du begynner å jobbe, jeg. Å leve på sparepenger er jo "begynnelsen til slutten". Skal ikke faren ha noe pappaperm? Sånn bortsett fra det, så er jeg vanligvis helt enig i at man skal dele utgiftene, men kontantstøtten er jo en dråpe i havet i forhold til det han tjener. Betaler han alle utgifter til barnet også? 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 hvorfor begynner du ikke å jobbe? Anonymous poster hash: ce0ff...392 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Fordi barnehagestart ikke er før etter sommeren vel.. Ja, han betaler alt til barnet. Jeg overfører barnetrygda til han. Har arvet en del til baby fra familie, så har ikke trengt å kjøpe så mye. Anonymous poster hash: ca4d7...79c
nojac Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg mener prinsipielt at de som velger å få barn sammen, må snakke om vårt i stedet for mitt og ditt. Hvis han tjener mer i måneden enn du får på et år for å passe barnet, er det smålig av ham å kreve at du bidrar til fellesutgiftene. 15
ViljaH Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Hvis han ikke ønsker å forsørge deg, så må du akseptere det. Da må du også bidra. Synes det er rart at du aldri har jobbet og forventer å bli forsørget, virker som du tar det som en selvfølge. Skal du jobbe til høsten da? Forventer du forsørgelse da også? 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Hvis han ikke ønsker å forsørge deg, så må du akseptere det. Da må du også bidra. Synes det er rart at du aldri har jobbet og forventer å bli forsørget, virker som du tar det som en selvfølge. Skal du jobbe til høsten da? Forventer du forsørgelse da også? Aldri jobbet? Jeg har vel aldri skrevet det? Jeg skal søke jobber til høsten ja. Hvis jeg får en jobb så regner jeg med at jeg tjener litt mer enn det kontantstøtten er på, så nei. Anonymous poster hash: ca4d7...79c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg mener prinsipielt at de som velger å få barn sammen, må snakke om vårt i stedet for mitt og ditt. Hvis han tjener mer i måneden enn du får på et år for å passe barnet, er det smålig av ham å kreve at du bidrar til fellesutgiftene. Jeg ble gravid rett etter at vi ble sammen. Det var ikke helt planen så raskt, men det var aldri snakk om abort. Det gikk litt raskt i svingene så jeg flyttet inn til han etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Når jeg får meg jobb til høsten forhåpentligvis skal jeg selvfølgelig bidra det jeg kan, men han vil likevel eie huset alene. Håper da at jeg får muligheten til å spare opp litt penger jeg også hvis jeg får mer til overs i mnd. Han har leieinntekter på 7000 i mnd også. Det glemte jeg å si i hi. Anonymous poster hash: ca4d7...79c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Flere synspunkt? Anonymous poster hash: ca4d7...79c
Blå'73 Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Det er ihvertfall alt annet enn smålig av han og kreve at du også bidrar til fellesutgifftene, begynn og jobb og del utgiftene så likt dere klarer. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Du kan ikke vente med å søke jobb til høste, du bør begynne alt i vår. Dersom pappaen har dagjobb bør du også vurdere å jobbe kveld (deltid) frem til barnet begynner i barnehagen. Anonymous poster hash: 2d4c2...0aa 6
Gjest Chloe87 Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syntes du også skal bidra litt selv om han tjener godt, men selvfølgelig skal det ikke deles 50% siden det er såpass stor forskjell på økonomien. Ikke bli en som forventer å bli forsørget hvertfall, da får du det hardt hvis det eventuelt blir slutt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Du kan ikke vente med å søke jobb til høste, du bør begynne alt i vår. Dersom pappaen har dagjobb bør du også vurdere å jobbe kveld (deltid) frem til barnet begynner i barnehagen. Anonymous poster hash: 2d4c2...0aa Han er ferdig på jobb 5-halv 6. Da kan jeg ikke begynne å jobbe før tidligst 6. Skal jeg jobbe 6-8 timer går ikke det for jeg står opp med baby i 5 tida. Jeg er bare menneske og har behov for litt mer søvn enn det. Anonymous poster hash: ca4d7...79c
ViljaH Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Aldri jobbet? Jeg har vel aldri skrevet det? Jeg skal søke jobber til høsten ja. Hvis jeg får en jobb så regner jeg med at jeg tjener litt mer enn det kontantstøtten er på, så nei.Anonymous poster hash: ca4d7...79c "Jeg har til nå ikke hatt noen inntekt"... hvilken tidsperiode skal det forstås som, om ikke hele forholdet eller hele livet? Endret 8. januar 2014 av ViljaH 7
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Samboeren din har en million i året og har ikke råd til å forsørge familien sin selv nå som du er uten arbeid en stund.. Helt sykt. 12
ViljaH Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 Samboeren din har en million i året og har ikke råd til å forsørge familien sin selv nå som du er uten arbeid en stund.. Helt sykt. Virker som hun har vært uten arbeid hele forholdet. Han bestemmer da over sine penger, er ikke sikkert han så for seg at ny kjæreste ville medføre å fø henne. Uansett risikabelt økonomisk opplegg av TS, hele greia. 2
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Virker som hun har vært uten arbeid hele forholdet. Han bestemmer da over sine penger, er ikke sikkert han så for seg at ny kjæreste ville medføre å fø henne. Uansett risikabelt økonomisk opplegg av TS, hele greia. Hva han såg for seg er ikke vår sak, men har man kone og barn er det et vi her og siden han tjener godt så er det ingen grunn for ham å være urimelig. TS kan heller komme sterkere på banen når hun får jobb. 2
Asso Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Du får vel ikke kontantstøtte når ungen har begynt i barnehage. Jeg mener at når du er i et forhold, bor sammen og har barn sammen så skal begge partene bidra både økonomisk og på andre måter. Min samboer har råd til å betale for leiligheten og strømmen og alt, men jeg føler at det ikke er rettferdig. Så selv om jeg akkurat har råd til min del av husleien så betaler jeg den. Du kan ikke forvente å få og få vettu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå