Gå til innhold

Reise med Ryanair

Laila53

Anbefalte innlegg

Hei. Min mann og jeg skal reise tur retur Rygge - Gran Canaria med Ryanair. Nå kan ikke han reise nedover med bestilt fly. Han må ta et senere fly med et annet selskap. Vi regner med å sjekke inn begge via internett og jeg reiser som avtalt. Men hvis han ikke kommer på flyplassen mister han da sin returreise samtidig?

Er det noen som har erfaring med dette? Ryanair er håpløs å komme i kontakt med. Den automatiske telefonsvareren ber oss ringe senere og legger bare på røret. Og mail har de jo ikke.

Takknemlig for tips :blomst:

Endret av Laila53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har returbillett og den mister han nok ikke selv om han ikke er med på turen ned. Likevel anbefaler jeg at du spør når du sjekker inn og reiser selv, slik at de som sitter i innsjekkingen evt. bekrefter det. Dessuten kan han sjekke inn på nett for turen hjemover 3 uker før hjemreise. Så om dere bare skal være borte i en eller to uker, så kan han gjøre det og skrive ut boardingpass før han i det hele tatt drar fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en sak om noe lignende for en tid tilbake. Der var det i hvert fall slik at retur-billetter ikke kunne benyttes uten at du var faktisk passasjer til destinasjonen. Kan det ha vært her inne jeg leste om det? Tror det var et kjærestepar som like gjerne hadde bestilt tur/retur-billetter USA-Norge, da dette viste seg å være rimeligere enn enveisbillett, og som resultat ble stående på flyplassen uten å komme med på flyet da de aldri hadde benyttet reisen til. Mener de pent måtte betale for ny billett. Ville med andre ord ikke tatt sjansen før jeg hadde fått en skriftlig bekreftelse på at det er greit.

Endret av Musaleem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryanair kansellerer ikke returreise selv om utreise ikke har blitt benyttet.

Takk for beroligende svar. Jeg vil selvsagt spørre i skranken for å være sikker. Og det å skrive ut returreisens boardingpass må da være en garanti i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet at tilsvarende skjedde med en venn av meg og kjæresten hans. Han fikk ikke dratt, tok et senere fly og var likevel med på Ryanair-flyvningen hjem som planlagt. Jeg vet jo ikke om han plutselig måtte kjøpe ny billett, men jeg hørte i hvert fall aldri noe om en slik problemstilling. Kan altså ikke si noe 100 % sikkert, men min annenhåndserfaring stemmer altså overens med det Evelynita sier.

Anonymous poster hash: 2b677...480
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe problem med RyanAir. De selger ikke tur-returreiser på samme måte som mange andre selskap, dere har kjøpt to uavhengige reiser, én hver vei.

Ta det helt med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...