Gå til innhold

Er alle menn slik at de MÅ kaste seg over noe nytt etter et brudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det nylig slutt med samboer. Vi var sammen i 2 år, dog noe turbulent med litt av og på perioder, og var nå samboere 8 mnd før jeg sa stopp.

Vi har litt felles venner, og jeg får da nå vite at han driver og sender meldinger rundt til våre felles venninner og spør de om de vet om navngitte damer er singel/om de vet hvem visse damer er etc..

Han er altså helt fullstendig desperat etter noe/noen.

Trøstesex han må ha? Jeg vet han er rimelig avhengig av bekreftelser OG er rimelig kåt hele tiden.

Uansett litt vondt å høre at han er så fryktelig desperat bare 2 uker etter jeg dro.

Og, for informasjonen sin del: vi er i 40-åra begge to.

Anonymous poster hash: 72dde...42e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er han lik min eks. Vi var sammen i 16 år. Han hadde ei dame der med en gang. De flyttet sammen 2 måneder etter bruddet vårt, og fikk et barn sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Da er han lik min eks. Vi var sammen i 16 år. Han hadde ei dame der med en gang. De flyttet sammen 2 måneder etter bruddet vårt, og fikk et barn sammen.

Var ikke det veldig sårt?

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er nok av kvinner som gjør nøyaktig det samme. Så slutt å framstil det som at dette er noe typisk som menn gjør. Fordi det er det ikke

Men for å svare på spørsmålet

Nei alle menn er ikke slik

• Liker 8
Skrevet

signerer corto maltese.

ikke alle menn gjør dette, noen menn gjør det. akkurat slik som noen kvinner gjør det.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Er alle menn slik?

Nei.

Punktum.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Alle menn er selvfølgelig ikke sånn, men rent generelt tror jeg at menn takler dårligere å være alene enn kvinner, og at de derfor går kjappere ut på jakt etter noe nytt/eventuelt overlapper...

Studier viser også at aleneboende menn har dårligere helse og dør tidligere enn aleneboende kvinner, så på en måte er det forståelig at de ønsker å være i forhold.

Når man er veldig ung, er jo ikke det noen problemstilling, men tendensen er nok sånn at menn raskere går inn i et nytt forhold etter et brudd enn kvinner gjør. Det er i hvert fall min erfaring, både fra eget liv og det jeg ser rundt meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn er selvfølgelig ikke sånn, men rent generelt tror jeg at menn takler dårligere å være alene enn kvinner, og at de derfor går kjappere ut på jakt etter noe nytt/eventuelt overlapper...

Studier viser også at aleneboende menn har dårligere helse og dør tidligere enn aleneboende kvinner, så på en måte er det forståelig at de ønsker å være i forhold.

Når man er veldig ung, er jo ikke det noen problemstilling, men tendensen er nok sånn at menn raskere går inn i et nytt forhold etter et brudd enn kvinner gjør. Det er i hvert fall min erfaring, både fra eget liv og det jeg ser rundt meg.

Jeg kunne sagt det stikk motsatte, av folk jeg kjenner/vet om er det bare kvinner som ikke takler å være alene.

Anonymous poster hash: 57332...499

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det nylig slutt med samboer. Vi var sammen i 2 år, dog noe turbulent med litt av og på perioder, og var nå samboere 8 mnd før jeg sa stopp.

Vi har litt felles venner, og jeg får da nå vite at han driver og sender meldinger rundt til våre felles venninner og spør de om de vet om navngitte damer er singel/om de vet hvem visse damer er etc..

Trøstesex han må ha? Jeg vet han er rimelig avhengig av bekreftelser OG er rimelig kåt hele tiden.

Uansett litt vondt å høre at han er så fryktelig desperat bare 2 uker etter jeg dro.

Hvorfor bryr du deg med hva han gjør etter det er slutt? Han er ikke lenger din, og du har ingenting med å bry deg med hvem han dater eller hvem han ligger med. Sjalusi??? Kjipt å se at han gikk videre?

Anonymous poster hash: 0bcc3...965

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et eksemel, men ikke sikkert det er det samme. Noen har jo sex for å komme seg lettere videre. Ikke tenk så mye over det hvis det er det han gjør - det har han lov til. Man mestrer brudd forskjellig; det betyr ikke at dere to ikke betydde noe for han.

Eksen min gjorde dette. Han har vansker med å uttrykke problemer generelt, og gjør mange rare og ukloke ting for å uttrykke seg. På denne måten oppnår han aldri det han vil oppnå:

Sånn som å bedrive silent treatmeant mot meg, for å oppnå noe - det går rett vest. Mens han tenkte at jeg skulle ha lyst til å snakke med han, ga jeg han heller eviglang tid for seg selv, for jeg trodde han signaliserte at han trengte tid, ikke at vi skulle kommunisere til hverandre via silent på et vis. :vetikke:

Også kunne han kaste meg ut en dag, eller dra ut av døren selv, og si at han aldri aldri kom tilbake.

Hva sa han egentlig til meg?: Ikke la meg gå, blabla.

Så roter han med andre rett etter bruddet, helt fra da til nå, og later som at han går videre. Det har gått et halvt år, og nå har han hørt at jeg har begynt å date noen, så han kommer til meg og er helt i sjokk! (Han ville tydeligvis signalisere noe til meg, IGJEN)...

Nei huff.... for en eks... Man kommer aldri noen vei med mennesker som ikke klarer å uttrykke seg.

Men nå er ikke alle som eksen min, kan godt hende at eksen din bare går videre...

Anonymous poster hash: cfbe9...3ae
AnonymBruker
Skrevet

alle menn er gjerne ikke fort videre. Min eks var.... etter 16 års samboerskap hoppet han rett inn i leiligheten sammen med den nye.... Men jeg tror ikke alle er sånn. Har hørt om folk som sier at det ville de aldri ha gjort.

Anonymous poster hash: cec38...883
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Din eks er tydeligvis slik, "alle menn" er ikke slik.

Anonymous poster hash: cda31...dba
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg med hva han gjør etter det er slutt? Han er ikke lenger din, og du har ingenting med å bry deg med hvem han dater eller hvem han ligger med. Sjalusi??? Kjipt å se at han gikk videre?

Anonymous poster hash: 0bcc3...965

Slutter meg til dette.

Jeg synes det er utrolig ondsinnet å pålegge en eks en slags karantenetid etter bruddet.

Anonymous poster hash: d5ba2...c77

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Gjest Heartbeat
Skrevet

Det der høres litt desperat ut ja :fnise: Som om det ikke er så nøye hvilken dame, bare hun er singel and ready to mingel :P

Men når det er sagt, så er jeg ikke singel noe særlig lenge selv heller etter et brudd :fnise: Vanskelig å ikke bli fristet til noe mer når det er så mange herlige menn der ute ;)

Ikke bry deg om han, kan hende han tåler å være alene dårlig. Noen menn er jo slik, som også kvinner kan være

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare på spørsmålet

Nei alle menn er ikke slik

JO det er de det så!

Anonymous poster hash: eea53...1e1

Gjest Corto Maltese
Skrevet

JO det er de det så!

Vel jeg gjorde ikke det. Og jeg tviler på at jeg er den eneste.

AnonymBruker
Skrevet

Er så patetisk med menn som ikke klarer å være alene. Sorry, FOLK som ikke klarer å være alene. Min ex var utro mot meg og flytta inn med hu jævla fittekjerringa med en gang. Han har visst gjort sånn med alle kjærestene sine. Det mener jeg er unormalt. Jeg har fortsatt kjærlighetssorg etter 1 år og er ikke i nærheten av å være klar til å date noen en gang.

En ting er at man kan møte kjærligheten kjapt etter et brudd, men da tenker jeg at man ikke var ordentlig forelsket i exen. Etter et brudd er det mye følelser som skal bearbeides, og er det ikke greit å ha litt tid å komme seg på?

Gjest Nanna87
Skrevet

Svake menn gjør dette. Exen min fant dama 2 dager etter bruddet med meg, og vi var sammen i 4 år.. Jeg derimot fant meg selv igjen å lærte meg å være alene igjen. Jeg har lært mye om meg selv på denne tiden, og har mange gode venner jeg er med. Synes dette er en forferdelig svakhet som rett og slett symboliserer dårlig selvbilde. Nå har jeg også flere venner som både er menn og kvinner, og jeg vil ikke si at menn gjør dette oftere en kvinner, heller omvendt. Det mest under-holdige med disse menneskene er at de kommer springende tilbake igjen når neste forhold går til hell. Alltid like moro å se på;)

AnonymBruker
Skrevet

Min ex, som var\er ganske populær blant damene, veldig kjekk fyr, som jeg slo opp med av diverse grunner, ble veldig lei seg og ville at vi skulle prøve igjen. Han tok kontakt flere ganger over en periode på fire måneder. To uker etter den siste meldingen han sendte meg (hvor han uttrykte hvor spesiell jeg var og hvor urolig han var etter at jeg ikke var en del av livet hans lenger) fikk han seg dame, ikke lenge etter var dama blitt gravid. Det blikket jeg får av ham når vi en sjelden gang er på samme plass, er priceless.

Menn....

Anonymous poster hash: b733b...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...