Gå til innhold

Paraply som tåler vind = Hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hvor man finner man en paraply som tåler sterk vind?

Ser etter en paraply som ikke blir påvirka av sterk vind.

Anonymous poster hash: e6fdc...286
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg har en sammeleggbar, rød, snerten sak, med et supert etui.

En Knips X1, en slik, liten lekker sak.

Testet i vindtunnel og flip resistant

Jeg kjøpte min i Bergen, i en liten spesialbutikk i Marken.

Den er god også i blåst, men... og detet er viktig... det handler like mye om din evne til å føre din paraply som det handler om paraplyen.

Endret av Lille-pus
Skrevet

http://www.enklereliv.no/catalogsearch/result/?q=paraply

Har aldri prøvd, men vil ha sjøl.

Jeg har to av dem selv, og JA! De funker gull!

I orkanen som var i starten av Desember var vel jeg den eneste på feltet her uten ødelagt paraply ;)

De koster 3-400 kroner (alt etter hvilken type du velger), men de er søren meg verd hvert øre! :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kjøpte en "orkanparaply" igår i en "Enklere liv"-butikk der jeg bor. Det regnet og blåste så man nesten gikk overende. Paraplyen svarer virkelig til navnet! Dessverre finnes den (foreløpig?) bare i svart. Det hadde gjort seg med noe fargestrålende i slikt vær, men men. Jeg har også Knirpsparaplyer, som Lillepus, men det blir for spedt i riktig sterk vind, så jeg anbefaler den typen jeg kjøpte.

AnonymBruker
Skrevet

Når bruker dere paraply, egentlig?

Jeg har en som jeg bruker i begravelser, men å gå med paraply i skikkelig vind høres litt pussig ut for meg.. (?)

Anonymous poster hash: 2f2f3...597

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har en som jeg bruker i begravelser, men å gå med paraply i skikkelig vind høres litt pussig ut for meg.. (?)

Det kan sikkert være praktisk å skjerme seg mot vind, også. Selv bruker jeg paraply bare i regnvær.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan sikkert være praktisk å skjerme seg mot vind, også. Selv bruker jeg paraply bare i regnvær.

Men har du den da alltid med? Og hvor ofte er du ute og går i regnvær?

Selv har jeg en frakk/kåpe i vannavstøtende materiale, som jeg bruker om jeg skal ut i regn og/eller vind.

Skrevet

Den stormparaplyen fra Enklere Liv kommer i både veskestørrelse og "helfigur".

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg bruker min(e) paraplyer når det regner, men oftest da i kombinasjonsbruk med Iilse Jacobssen regnkåpe modell 'fotballmamma'.

Og når det regner så blåser det som regel... alt fra frisk bris til bokstavelig talt 'liten storm i kastene'.

Og jeg vender tilbake til min påstand om viktigheten av det å kunne 'føre sin paraply'.

Hva det er å føre en paraply vil en ekte bergenser være det riktige mennesket til å kunne svare på... jeg behersker kun den edle kunst i akseptabel stand... jeg er på ingen måte utlært...

Min siste vrengte paraply er... rundt 25 år siden...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og for oss som bor i Trondheim er det vanlig med bøttevis av regn og orkan samtidig, det er ikke til å unngå :P

Jeg anbefaler paraplyen fra The Body Shop, den er lagd av bambus og tåler veldig mye!

Anonymous poster hash: 1efb4...b49

Skrevet

Når det regner så klart ;)

Og om det regner å blåser full storm og enda litt mer så må uansett hundene ut.

Det er ikke slik at jeg ALLTID har den med meg. En klarer som regel å forutsi om det er fare for regn eller ikke når en ser ut vinduet før en går ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Når det regner så klart ;)

Og om det regner å blåser full storm og enda litt mer så må uansett hundene ut.

Paraply når man går tur med hunder?!? Nå har jeg hørt det også...

Hva har skjedd med den gode gamle PRAKTISKE allværsjakken?

• Liker 3
Skrevet

Ja, kjemperart...

Vil si det er mindre praktisk å gå med hette over hodet som både begrenser lyd og gjør at en ser dårligere til sidene. Så jeg foretrekker paraply :)

Gjest Ciegus
Skrevet

Den der praktiske allværsjakka er ikke alltid så praktisk. Når det regner sidelengs og jeg må gå mot regnet nytter det lite med allværsjakke, jeg vil jo helst ikke ha ansiktet fullt av regn heller. Så da må det en paraply til i tillegg. Skal jeg i et litt mer formelt møte dropper jeg regnbuksa, og også da er paraplyen grei å ha.

Jeg kombinerer nesten alltid allværsjakke og paraply når det regner kraftig, for med bare jakke og hette blir jeg fort våt.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

http://www.select.no/?artnr=73122&TASK=art&smurfid=97818918271120140107087262404039

noen som har testet den?

Selv bruker jeg gummibukse,regnjakke og gummistøvler.

Ellers brukerjeg en paraply når jeg skal korte turer

Dette ser som en kopi av denne:

http://www.enklereli...sult/?q=paraply

Jeg har ikke kjøpt så mye gjennom Select, men min erfaring er at de har ganske middelmådige varer, kopier av originaler.

Endret av Arabella
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Enklereliv hadde visstnok ikke igjen flere små orkanparaplyer.

Hvilke andre steder kan man få kjøpt dette?

Skrevet

Paraplyene fra Senz° og Senz6 skal være ganske så vind-sikre (100km/t), og tror nok at dette blir mitt neste paraplyen-innkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...