AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 En barndomsvenninne som fortsatt bor i hjembygda, mens jeg flyttet til Oslo for å studere og har blitt her. Helt siden jeg forlovet meg så har hun vært negativt til alt jeg foretar meg. Herregud for en stygg ring! Du kan ikke gå med den der blant folk? Jaja, jeg får vel gratulere dere da. Hvorfor i alle dager skal du gå med de derre styltene?? (jeg kjøpte meg ett par loubotin i anledning bryllupet) Herlighet, er ikke Norge bra nok for deg, når du må til Italia for å kjøpe brudekjole?? Hvorfor må du ha selskapet i Oslo og ikke i bygda? Du ser ut som en stappa pølse i den kjolen. Hva?! Skal han ha på seg bunad, mens du går med den kjolen der? Da kommer dere til å se ut som noen tullinger. Hun tok kontakt og avslørte alle utdrikningsplanene overfor meg da hun ikke likte det forloveren min har planlagt. Jeg måtte ikke være så storforlangende og komme meg ned fra min høye hest. Så langt har jeg bare vært tålmodig, men like tålmodig har ikke min forlover vært at hun trakk tilbake invitasjonen til utdrikningslaget. Ja, det er en av de få tingene som har skjedd siden jeg forlovet meg. Nå sitter jeg med invitasjonen hennes og vurderer sterkt om jeg skal sende den eller ikke. Grunnen til at jeg revurderer er at jeg fikk en telefon fra henne idag og var selvsagt sint fordi vi har laget hjemmeside med all info om bryllupet vårt. Det var visstnok jåleri og tåpelig. Bryllupet har gjort meg til ett monster fikk jeg høre. Hun har hatt sammenbrudd for lenge siden, men bortsett fra det sliter hun ikke psykisk. Jeg er redd for at hun kommer til å lage bråk i bryllupet. Jeg har forsøkt å snakke med henne, men hun unngår temaet. Jeg trenger virkelig råd fra andre som kanskje er i samme situasjon og ikke er partisk. Anonymous poster hash: b7e5e...e6e
Gjest Akiko Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg hadde droppet henne og forklart hvorfor. Ingen grunn til å invitere noen som bare synes alt er tull likevel. 17
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Nei, ikke inviter henne, hun kan ødelegge bryllupet ditt. Endret 7. januar 2014 av Evilposelos 5
Gjest Daenerys Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Hadde ikke giddet å invitere en så negativ person i bryllupet
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg hadde sagt til henne neste gang jeg snakket med henne at jeg vurderer å droppe henne pga negativitene hennes.Anonymous poster hash: 9703e...edc 2
Gjest Eurodice Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 En slik "venninne" hadde jeg kuttet ut blankt uten noen forklaring. Hun vet selv hvorfor. Jeg har gjort det samme, ikke i forbindelse med bryllup, men generell selvopptatthet og uten tanke for andre enn seg selv. 8
Barcelone Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 En slik "venninne" hadde jeg kuttet ut blankt uten noen forklaring. Hun vet selv hvorfor. Jeg har gjort det samme, ikke i forbindelse med bryllup, men generell selvopptatthet og uten tanke for andre enn seg selv. Signerer denne. Hvem trenger fiender når man har venner som dette. Hadde bare kuttet henne ut i det store og hele og hvertfall ikke invitert henne hverken til utdrikningslag eller bryllup. 2
Havbris Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Hun har vel selv lagt forholdene godt til rette for å ikke bli invitert i noe bryllup, hun har vel nærmest lagt inn en avskjedssøknad slik jeg ser det. Dropp henne, vær forberedt på sanksjoner men vend blikket ditt mot de gode vennene som tilfører positiv energi. 7
Gjest Bond Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Ikke bare hadde jeg ikke invitert henne til bryllupet, jeg hadde sterkt vurdert å droppe hele vennskapet.
Pingting Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Kan bare si meg enig med de andre her. Ikke behold vennskap med folk som behandler deg sånn - det fortjener du ikke.
Wolfmoon Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Det er ikke ofte jeg blir sjokkert lenger her på KG, men at noen kan oppføre seg slik mot en venninne som skal gifte seg, er for meg helt uforståelig. Og om du nå hadde blitt helt brudzilla, så setter man seg ned og snakker om det på en ordentlig måte, man går ikke inn for å ødelegge og være negativ!
Brudalura Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Hahahahahah! Dettte er det verste eg har lest! Hadde aldri i mitt liv invitert henne til min store dag! Egentlig trenger hun ikke en forklaring fra deg, men hadde nok lagt ved noe, sånn som det du har skrevet her. La hun få gå litt i seg selv! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Hun høres sykt sjalu ut. Eller som en trangsynt person som har grodd fast på bygda. Kommer fra ei lita bygd selv, og de som virkelig hører bygda til, er ofte nedlatene til folk som blir by-personer. Der er det mer stas om guttene blir arbeidsfolk og håndverkere, enn om de blir akademikere og blir "fine" byfolk, if you get my drift. Da kommer det gjerne slengbemerkninger. For "sossete" folk er ikke kult. Dette gjelder vel mest den eldre garden, men jeg har hørt litt av hvert fra ungdommen der også. Jeg hadde droppet å invitere henne, så kan hun sitte der og furte i felleskjøpdressen sin. Anonymous poster hash: a6dff...be8 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Dette speiler jo bare henne- er hun i en vanskelig situasjon? I såfall er det ikke riktig tidspunkt å kutte noen ut på. Det hun gjør må være symptomer på noe annet. Anonymous poster hash: c0d82...c2b 2
Gjest AnneShirley Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Hva med å ringe henne og ta en prat? Fortell at du synes oppførselen hennes er uakseptabel og at du derfor har vurdert å ikke invitere henne. Da får hun sjansen til å forklare og beklager oppførselen sin. Om hun er i en vanskelig situasjon og tidligere har vært en god vei, ville jeg inngått å bare droppe henne uten videre.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Hva med å ringe henne og ta en prat? Fortell at du synes oppførselen hennes er uakseptabel og at du derfor har vurdert å ikke invitere henne. Da får hun sjansen til å forklare og beklager oppførselen sin. Om hun er i en vanskelig situasjon og tidligere har vært en god vei, ville jeg inngått å bare droppe henne uten videre. Det har jeg forsøkt flere ganger, som skrevet i innlegget. Hun unngår temaet. Jeg har snakket med mannen og andre som kjenner henne i bygda for å finne ut om det har skjedd noe spesielt som jeg skal ta hensyn til. Hun har en bra jobb, har en snill mann og barna er friske. Hun har hatt sammenbrudd i forbindelse med fødselen, men dette er lenge siden. Da tok jeg en uke fri for å være sammen med henne og familien. Hvis jeg ikke inviterer henne så kommer jeg garantert til å miste vennskapet mitt med henne. For meg er det vanskelig å gi opp ett vennskap så lett. Man er venner gjennom tykt og tynt sies det. Derfor sårer det meg at hun kan si noe slikt istedenfor å støtte meg eller vise at hun er glad på våre vegne. Jeg har ikke blitt til en bridezilla, tvert imot. Jeg ivrer ikke etter å vise frem innkjøpene mine, men forsøker heller ikke å skjule det dersom noen spør. Alt av planlegging har jeg for det meste gjort sammen med samboer og ett annet vennepar. Anonymous poster hash: b7e5e...e6e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Det høres ut som om at hun kanskje er litt sjalu på deg innerst inne, også prøver hun å kamuflere det med negativitet? Begge deler er like dårlig uansett hvordan det kommer frem. Jeg hadde virkelig ikke invitert henne, og jeg hadde også kutta kontakten med henne totalt. De siste årene har jeg blitt mer og mer bevisst på å kun omgi meg med mennesker som sprer positivitet for det meste av tiden. Anonymous poster hash: 4f63e...80a
The Kitten Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 En barndomsvenninne som fortsatt bor i hjembygda, mens jeg flyttet til Oslo for å studere og har blitt her. Helt siden jeg forlovet meg så har hun vært negativt til alt jeg foretar meg. Herregud for en stygg ring! Du kan ikke gå med den der blant folk? Jaja, jeg får vel gratulere dere da. Hvorfor i alle dager skal du gå med de derre styltene?? (jeg kjøpte meg ett par loubotin i anledning bryllupet) Herlighet, er ikke Norge bra nok for deg, når du må til Italia for å kjøpe brudekjole?? Hvorfor må du ha selskapet i Oslo og ikke i bygda? Du ser ut som en stappa pølse i den kjolen. Hva?! Skal han ha på seg bunad, mens du går med den kjolen der? Da kommer dere til å se ut som noen tullinger. Hun tok kontakt og avslørte alle utdrikningsplanene overfor meg da hun ikke likte det forloveren min har planlagt. Jeg måtte ikke være så storforlangende og komme meg ned fra min høye hest. Så langt har jeg bare vært tålmodig, men like tålmodig har ikke min forlover vært at hun trakk tilbake invitasjonen til utdrikningslaget. Ja, det er en av de få tingene som har skjedd siden jeg forlovet meg. Nå sitter jeg med invitasjonen hennes og vurderer sterkt om jeg skal sende den eller ikke. Grunnen til at jeg revurderer er at jeg fikk en telefon fra henne idag og var selvsagt sint fordi vi har laget hjemmeside med all info om bryllupet vårt. Det var visstnok jåleri og tåpelig. Bryllupet har gjort meg til ett monster fikk jeg høre. Hun har hatt sammenbrudd for lenge siden, men bortsett fra det sliter hun ikke psykisk. Jeg er redd for at hun kommer til å lage bråk i bryllupet. Jeg har forsøkt å snakke med henne, men hun unngår temaet. Jeg trenger virkelig råd fra andre som kanskje er i samme situasjon og ikke er partisk. Anonymous poster hash: b7e5e...e6e Hvis du kan tenke på en god grunn grunn til å invitere henne, så gjør du det.
nocebo Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Tenk nøye gjennom det, finner du én eneste veldig god grunn til å invitere henne, utover et gammelt vennskap som tydeligvis ikke fungerer lenger, så kan du gjøre det, hvis ikke - dropp det. Da jeg giftet meg ville jeg ha mennesker med meg den dagen som jeg visste gledet seg med oss og som ville gjøre alt for at vi skulle ha en så bra dag som mulig. Med en sånn "venninne" ville jeg bekymret meg over hva hun kunne finne på av negative ting på selve dagen, og det trenger man ikke unødvendig av!
Sophie Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Hadde spurt henne rett ut om hun virkelig vil ha inivitasjon når hun er så negativ til absolutt alt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå