AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Bruddet med far til barna mine har vært tøfft. Han valgte å gå. Han hadde en ny dame, og da ga han blaffen i meg. Det gjorde han ikke før han hadde henne. Nå har han forklart barna at de må godta nye dama. De har problemer å godta situasjonen. Og barna fortalte meg at faren hadde sagt: Moren deres er den siste dama jeg ville hatt. Uansett om jeg var singel så ville jeg hatt alt annet enn deres mor. Jeg synes den er litt drøy å si.... Men kanskje det er meg som overreagerer. Ekssamboeren har sagt det samme til meg, så barna lyver ikke om det. Jeg forklarte barna i går, at jeg er utrolig glad for at det er slutt når han kunne si noe sånnt. Men at jeg vil at de skal elske han, for han er faren deres, og han er nok glad i dem selv om han av en eller annen grunn ikke er så interessert i deres mor. Barna sa at de elsker han selvom, men at de synes at det var styggt sagt ovenfor meg. Hva synes dere om en slik kommentar, hvordan tolker dere den? Jeg vet at jeg skal være glad at han gikk., utifra kommentaren Og jeg lever videre, men samtidig synes jeg at kommentaren var teit.... Anonymous poster hash: 30ff3...bfa
Britt Banditt Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns at han burde holdt seg for god til å si noe sånt. Når foreldre går fra hverandre er jo bud nr 1 å ikke snakke dritt om den andre foran barna.. 25
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Kanskje barna dine maser veldig på ham om at han skal bli sammen med deg igjen? Og at han (i et litt dårlig pedagogisk øyeblikk) prøvde å legge den ballen død for godt? han kunne kanskje spart seg for å si "hvis jeg var singel...", men det må være lov å si til barna sine at de ikke må håpe på noe du som voksen vet at ikke kommer til å skje. 3
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns at han burde holdt seg for god til å si noe sånt. Når foreldre går fra hverandre er jo bud nr 1 å ikke snakke dritt om den andre foran barna.. Han pratet jo ikke direkte dritt, bare sa at det var umulig for ham å bli sammen med mor igjen, på en litt uheldig måte (forutsatt at TS har sitert nøyaktig) 1
Britt Banditt Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Han pratet jo ikke direkte dritt, bare sa at det var umulig for ham å bli sammen med mor igjen, på en litt uheldig måte (forutsatt at TS har sitert nøyaktig) Jeg vil nå si at det gå under "å prate dritt". 4
BritneyBitch Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Enig, utrolig stygt og unødvendig sagt. Skriv det ned, og bestill time på familievernkontoret.
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg vil nå si at det gå under "å prate dritt". Enig, utrolig stygt og unødvendig sagt. Skriv det ned, og bestill time på familievernkontoret. Hvordan er det stygt å si noe slik? Det er unødvendig å fortsette etter "det kommer aldri til å skje" men hvordan er det å slenge dritt? Det må være lov å forklare ungene sine at det ikke kommer til å skje, uansett hvor mye de har lyst eller maser om det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes at dette beviser hvor glad jeg skal være for å slippe å være sammen med han Er egentlig bra at han sier sånnt. Men ikke så bra at han sier det til barna. Men han er veldig desperat etter det at han ønsker at barna skal bli bestevenner med den nye dama hans. Han har sagt til meg at den nye dama hans er helt fantastisk, og at hun ville dø for våre barn. Hun er helt enestående sier han. Ungene sier at det han sier er tul, og at hun er mer opptatt av sine barn, og eksen og hennes felles barn. Jeg har bedt de være venner med henne. Og sagt at det er ikke nye dama sin feil at faren valgte henne. Dette er faren sitt valg. Han føler seg som sjelesvenn med henne, og hadde ikke samme følelse med mora deres. Ungene går opp og ned. Plutselig aksepterer de dette, og plutselig sier de at dette er sårt. Greit faren kan ha sagt det i desperasjon for at barna skal forstå at han ikke vil være med meg igjen. Men jeg synes at det å si noe sånnt bidrar til forverring. Barna blir såret på vegne av at jeg er mora deres. Men jeg har sagt: jeg bryr meg ikke. Det gjør ikke noe at han sier sånnt. Dette får meg til å føle meg helt ferdig jeg også og det gjør det Anonymous poster hash: 30ff3...bfa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Han ødelegger forholdet til barna. Min venninne opplevde at faren var utro og flyttet ut. Hun støttet moren som hadde det vanskelig, noe faren nektet å akseptere. Han mente sy dattera ikke "hadde rett til" å være sint på måten han hadde behandlet hennes mor på. Han har fremdeles ikke tilgitt henne for denne åpenbart horrible oppførselen og har derfor ikke en gang møtt barnebarnet sitt (snart 20 år siden bruddet). Dustemann!Anonymous poster hash: 017dc...22c
Lou Salome Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Det var en dum ting å si til barna, men det høres ut som de har spurt: "Men hvis du var singel, ville du vært sammen med mamma da?" Da kunne han ikke like gjerne svart "ja", det ville vært umulig i fohold til nydama. Å tolke det behøver da verken du eller vi, den kommentaren kan ikke tolkes som noe annet enn sannheten, dessverre. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan er det stygt å si noe slik? Det er unødvendig å fortsette etter "det kommer aldri til å skje" men hvordan er det å slenge dritt? Det må være lov å forklare ungene sine at det ikke kommer til å skje, uansett hvor mye de har lyst eller maser om det. Fordi det er unødvendig å si til dine egne barn. De skal få tid og ro til å akseptere bruddet. Her så kastes de inn i en situasjon der pappa allerede har gått videre. Mor sier jo at de sliter med å akseptere situasjonen. Barn liker det trygge, det de er vant til og med brudd + stemor så må pappa være forsiktig. Her så gir han barna en vond magefølelse og gjør bruddet enda vanskeligere for barna. Det er selvfølgelig hans valg hva han vil si, men om han vil ha et forhold til barna så burde han trå forsiktig. Det er det nemlig han som må fordi det er han som gikk, og som gikk rett inn i ett nytt forhold. Anonymous poster hash: b3e57...4e7 3
Marie90 Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Kanskje barna dine maser veldig på ham om at han skal bli sammen med deg igjen? Og at han (i et litt dårlig pedagogisk øyeblikk) prøvde å legge den ballen død for godt? Dette var mitt inntrykk også. I det hele tatt er det en komplisert situasjon der man egentlig må ta alt med en klype salt. Uansett - det er som det er. Bare forhold deg nøytralt til mannen. 2
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Fordi det er unødvendig å si til dine egne barn. De skal få tid og ro til å akseptere bruddet. Her så kastes de inn i en situasjon der pappa allerede har gått videre. Mor sier jo at de sliter med å akseptere situasjonen. Barn liker det trygge, det de er vant til og med brudd + stemor så må pappa være forsiktig. Her så gir han barna en vond magefølelse og gjør bruddet enda vanskeligere for barna. Det er selvfølgelig hans valg hva han vil si, men om han vil ha et forhold til barna så burde han trå forsiktig. Det er det nemlig han som må fordi det er han som gikk, og som gikk rett inn i ett nytt forhold.Anonymous poster hash: b3e57...4e7 Det er helt greit, og jeg sa vel selv at det var et dårlig valg pedagogisk. Det var kanskje ikke rett ord, men har ikke barn så aner ikke hva jeg prater om, men her sier folk at han "slenger dritt" og at det må dokumenteres og tas med til familievernkontoret. Det synes jeg er å ta litt hardt i. Vi vet ingenting om situasjonen han sa dette i, så vidt jeg ser ahr ikke TS gitt oss noen tidsramme for bruttet og utsagnet heller, så vi vet ingenting, men i klassisk KG-stil er det fram med høygafler og fakler. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes ikke det er pent sagt uansett om det er for å gjøre nye dama blid..... Han bør tenke mer på følelsene til barna, enn henne. Jeg er jo deres mor. Greit at de kan ha spurt..... men slikt svar gir en ikke.... Barna synes at svaret var så kynisk..... og kjærlighetsløst. Itillegg sier de at faren er veldig beskyttende anngående nye dama. Han sier at barna får flytte ut hvis de går imot henne på noen som helst måte. Jeg synes at han er veldig egoist. Er glad jeg slipper å ha med han å gjøre mer. Og dette beviser jo at han ikke har et gram med følelser for meg igjen. Null tap, sa jeg til barna. Han ringte mens de var hos meg, og meg og barna var enige i at de skulle ta min telefon når han ringte hvis jeg ikke orker å snake med han. For det kan være vanskelig av og til. Spørsmålet er om jeg skal snakke med eksen om denne kommentaren hans, eller bare gi blaffen. jeg tror ikke det hjelper å prate med han om den. For han har sagt samme til meg, og han er veldig sta på at alt han sier og gjør er det rette, og at det er meg som er dusten... Han er ellers flink med barna. Eneste problemet er dette med forholdet hans med nye dama, som har vært litt utfordrende for barna. Anonymous poster hash: 30ff3...bfa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Det som jeg er sjokket over er at han har sagt til barna at hvis de ikke aksepterer nye dama, så får de flytte ut fra hans hjem. Anonymous poster hash: 30ff3...bfa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Hvor gamle er barna? Om han ikke vil ha dem hos seh om de ikke akseptere nydama 100%, kan dere kanskje ta ham på ordeAnonymous poster hash: 017dc...22c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes ikke det er pent sagt uansett om det er for å gjøre nye dama blid..... Han bør tenke mer på følelsene til barna, enn henne. Jeg er jo deres mor. Greit at de kan ha spurt..... men slikt svar gir en ikke.... Barna synes at svaret var så kynisk..... og kjærlighetsløst. Itillegg sier de at faren er veldig beskyttende anngående nye dama. Han sier at barna får flytte ut hvis de går imot henne på noen som helst måte. Jeg synes at han er veldig egoist. Er glad jeg slipper å ha med han å gjøre mer. Og dette beviser jo at han ikke har et gram med følelser for meg igjen. Null tap, sa jeg til barna. Han ringte mens de var hos meg, og meg og barna var enige i at de skulle ta min telefon når han ringte hvis jeg ikke orker å snake med han. For det kan være vanskelig av og til. Spørsmålet er om jeg skal snakke med eksen om denne kommentaren hans, eller bare gi blaffen. jeg tror ikke det hjelper å prate med han om den. For han har sagt samme til meg, og han er veldig sta på at alt han sier og gjør er det rette, og at det er meg som er dusten... Han er ellers flink med barna. Eneste problemet er dette med forholdet hans med nye dama, som har vært litt utfordrende for barna. Anonymous poster hash: 30ff3...bfa Her synes jeg DU går over grensa... Det er ikke barnas oppgave å beskytte deg. Det virker som om de er litt for mye informert og involvert i "voksen-saker". Ingen av dere burde diskutere dette med dem. Høres ut som du også lar dine følelser skinne gjennom... Barna trenger hverken å informeres om hva faren eller du føler, de har nok med sitt eget.Anonymous poster hash: 8d67d...b8f 9
Marie90 Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes du skal gi blaffen. Å si noe til ham vil gi ytterligere sure miner og vanskelige forhold. Når han deler dette med den nye kjæresten kan du fremstå som først og fremst lei deg for at han føler det slik ang. deg, mer enn lei deg på barnas vegne. Det er slik jeg ville lest det, uavhengig om det er sannheten. Fokuser på å være god med barna og ta fokus vekk fra eksen og den nye kjæresten når de er der. Hvis han ringer, ta samtalen i et annet rom selv og si at du ikke kan prate med ham der og da hvis du ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Barna er tenåringer begge to. Så de er store. Men jeg synes den fyren er regelrett sårende , og drittsekk følelsesmessig, men jeg ønsker at barna skal ha et godt forhold til sin far og den nye familien hans, men problemet er at de ikke har valgt den nye familien hans, og de synes at han gikk for raskt inn i samboerskap med henne. De kunne ønske at han var senere. Men jeg ber dem om å prøve å fungere med henne. Jeg er avhengig av at de har en far å bo hos også, for jeg har mye sene vakter. Og føler en trygghet med at de bor hos han og. Ungene er også blitt skeptisk til hva kjærlighet er..... De sier at de får ikke lyst å ha seg et forhold hvis det er slik det skal være at mannen plutselig slutter å elske den personen han har bodd med så lenge. Og dersom han finner en ny en så fort osv.... Jeg har forklart dem at jeg og faren ikke var like, vi var ulike, derfor. Og jeg er faktisk nå glad for at jeg ikke er sammen med han. Ville dere følt dere såret hvis dere var i min situasjon? Ville dere vært såret hvis dere hørte deres far sa dette til dere anngående deres mor? Jeg må finne en måte å forholde meg til eksen på. Jeg hater de ord han har sagt om meg. Vanskelig å se en mann som sier sånnt.. Men viktig å håndtere situasjonen, og ikke være bitter og sur uansett. Jeg prøver å snakke med han minst mulig. Kun om viktige ting om barna, og ikke mer. Anonymous poster hash: 30ff3...bfa
Marie90 Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror nok alle som har opplevd et vondt brudd der partneren har kommet seg videre før de har det, føler det samme. Å være såret er naturlig. På godt og vondt, det eksmannen din uttrykker er nok det mange føler, om de så ikke sier det høyt. Når man slutter å elske noen eller opplever konflikter ser man partneren i et annet lys. Det er alltid en grunn til at forholdet oppløses utover det faktum at han har møtt en ny kvinne. Så det at han ikke hadde villet vært sammen med deg om han så var singel er faktisk naturlig, og slik de aller fleste fraskilte mennesker føler det. Jeg er enig i at det ikke er korrekt pedagogisk å si det foran barna. Når det gjelder barna - si det som det er, mennesker slår opp og skilles man mange holder også sammen og er lykkelige, mange finner også kjærligheten igjen på nytt. At det ikke fungerte for deg og faren deres har ingen innvirkning på deres sjanse for å være lykkelige. Jeg reagerer på at du lar dem ta tlf for deg når du "ikke orker" og får et inntrykk av at det snakkes om denne konflikten hjemme. Hvis du skal være bedre enn ham i denne situasjonen, lar du tiden hos deg være konflikt-fri uten snakk om far eller hans nye samboer. Som sagt, ta tlf i et annet rom når han ringer, forhold deg til ham personlig. Gjør andre ting med barna som får fokuset vekk. Jo mer du snakker om far og gjør det tydelig at han har såret deg og splittet familien, jo mer opplever de at hjemmet er 'ødelagt'. Sett på en film og lag noe god mat og snakk om andre ting - gjør det klart at den fine tiden med mamma er fortsatt der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå