AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 En venninne spurte meg om jeg ville være forloveren hennes, noe jeg takket nei til. Jeg følte ikke jeg var den rette til å være forloveren hennes og syntes ikke vi var gode nok venner til at jeg kunne være forlover. Hun var ikke forlover i mitt bryllup, men hun var invitert og satt nærmest oss (brudepar) Som venninne pratet vi sammen på telefon hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Vi reiste på ferier sammen og den første man forteller når noe fint eller vondt skjer en. Etter at jeg takket nei til å være forlover, ble kontakten mellom oss slutt. Hun sender meg jul eller bursdagshilsen. Nå ett år senere ser jeg på facebook ser jeg en etter en sender henne en melding at de takker for invitasjonen og at de gleder seg at selve bryllupsdagen som er i juli. Jeg har enda ikke fått invitasjon og må nok innse at den ikke kommer. Jeg syns det er smålig av henne å ikke invitere oss (meg og mannen), bare fordi jeg takket nei til å være forlover. Om jeg så var god nok venninne for henne så hadde jeg uansett ikke ork eller tid til å ta forloverrollen for jeg var midt i flyttingen. Nå som vi ikke får invitasjon så vurderer jeg å kutte henne ut som venn. Jeg vil ikke ha slike smålig og bitre mennesker i livet mitt. Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: d224d...5ea
Noteknekk Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Det hørtes kanskje litt smålig ut ja, men det kommer og litt an på hvordan du takket nei og hvordan hun tolket det. Men jeg stusser litt på at du sier at dere snakket sammen på telefon hver dag og var første person dere fortalte ting til etc, for da skjønner jeg ikke egentlig at hun ikke kan være god nok venninne til å ville være forlover for, for meg hørtes det ut som et veldig nært vennskap. 43
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Det hørtes kanskje litt smålig ut ja, men det kommer og litt an på hvordan du takket nei og hvordan hun tolket det. Men jeg stusser litt på at du sier at dere snakket sammen på telefon hver dag og var første person dere fortalte ting til etc, for da skjønner jeg ikke egentlig at hun ikke kan være god nok venninne til å ville være forlover for, for meg hørtes det ut som et veldig nært vennskap. Det trenger ikke å bety at man er nær venn vel. Jeg ser det ikke slik. Jeg sendte henne en tekstmelding da jeg takket nei. Hun ringte tilbake for å høre på begrunnelsen men da orket jeg ikke å ta det der og da så det tok en uke før jeg ringte henne igjen. Anonymous poster hash: d224d...5ea
Populært innlegg lillemeg90 Skrevet 7. januar 2014 Populært innlegg #4 Skrevet 7. januar 2014 Det trenger ikke å bety at man er nær venn vel. Jeg ser det ikke slik. Jeg sendte henne en tekstmelding da jeg takket nei. Hun ringte tilbake for å høre på begrunnelsen men da orket jeg ikke å ta det der og da så det tok en uke før jeg ringte henne igjen. Anonymous poster hash: d224d...5ea Da forstår jeg hennes avgjørelse om å ikke ta kontakt og å ikke invite deg i bryllupet. En uke er ganske lenge. Hadde det vert meg hadde jeg tolket det som at du ikke ville ha kontakt. 60
Mus-Katt Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 På den måten du sa nei og at du ikke svarte henne osv så hadde jeg, om jeg var henne, forstått det som om du kanskje ikke var så interessert i å ha et vennskap lenger? Normalt sett kan måten du reagerte ved å vente 1 uke med å ringe uten å si noe være et hint om at man ikke ønsker vennskap. Jeg tror nok jeg også hadde tolket det på den måten, da 1. Du sa nei på sms 2. Hun ringte deg men du orket ikke snakke med henne om noe så viktig som en forloverrolle, jeg synes at siden hun spurte deg om å ta en slik stor rolle så bør man iallefall kunne svare tilbake med respekt, 3. Du synes ikke det var viktig nok og ventet 1 uke med å ringe. Så ja, jeg hadde nok antatt at vi ikke lenger hadde noe særlig venneforhold å skryte av så jeg hadde kanskje også ikke invitert deg. Med mindre dere har hatt normal kontakt i ettertid? 22
Erazor Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Vet ikke helt om dette er et troll eller ikke, men dersom det ikke er det, så synes jeg ikke at situasjonen ble taklet helt optimalt. Synes det er ganske tydelig at venninnen din ble ganske såret da du valgte å takke nei til å være forlover. Virker som om hun mente at dere hadde et spesielt nært forhold, og da hadde hun sikkert gledet seg til å be deg om å være forlover. Å finne ut at en nær venn ikke ser på deg som like nær, kan være et slag i trynet. At du heller ikke brydde deg nok til å forklare før etter en uke, var vel å gni det ekstra inn. 21
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 lillemeg90, on 07 Jan 2014 - 11:14, said: Da forstår jeg hennes avgjørelse om å ikke ta kontakt og å ikke invite deg i bryllupet. En uke er ganske lenge. Hadde det vert meg hadde jeg tolket det som at du ikke ville ha kontakt. Jeg synes du har vært så respektløs at jeg skjønner henne godt. Ville aldri ha invitert deg i mitt bryllup, hvis det var meg. Anonymous poster hash: 8ecbc...a2f 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Vet ikke helt om dette er et troll eller ikke, men dersom det ikke er det, så synes jeg ikke at situasjonen ble taklet helt optimalt. Synes det er ganske tydelig at venninnen din ble ganske såret da du valgte å takke nei til å være forlover. Virker som om hun mente at dere hadde et spesielt nært forhold, og da hadde hun sikkert gledet seg til å be deg om å være forlover. Å finne ut at en nær venn ikke ser på deg som like nær, kan være et slag i trynet. At du heller ikke brydde deg nok til å forklare før etter en uke, var vel å gni det ekstra inn. Jeg hadde nok med mitt! Hun visste at jeg var opptatt med å flytte!!! Det var utrolig dårlig timing og ikke minst egoistisk av henne å spørre om jeg kunne være forlover når jeg var midt i flytting. Det er virkelig ikke bare-bare å flytte. Hun kom heller ikke og hjalp meg med flytting som hun lovte. Anonymous poster hash: d224d...5ea
lillemeg90 Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Jeg hadde nok med mitt! Hun visste at jeg var opptatt med å flytte!!! Det var utrolig dårlig timing og ikke minst egoistisk av henne å spørre om jeg kunne være forlover når jeg var midt i flytting. Det er virkelig ikke bare-bare å flytte. Hun kom heller ikke og hjalp meg med flytting som hun lovte. Anonymous poster hash: d224d...5ea Ok? Du skulle vel ikke bruke hele tiden frem mot bryllupet hennes på å flytte? 17
Erazor Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg hadde nok med mitt! Hun visste at jeg var opptatt med å flytte!!! Det var utrolig dårlig timing og ikke minst egoistisk av henne å spørre om jeg kunne være forlover når jeg var midt i flytting. Det er virkelig ikke bare-bare å flytte. Hun kom heller ikke og hjalp meg med flytting som hun lovte. Anonymous poster hash: d224d...5ea Flytter du fremdeles til sommeren, når bryllupet står? Å være forlover er ikke så utrolig mye jobb, og de fleste har forståelse for at andre er opptatt nå og da. 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner henne godt jeg, du hadde aldri blitt invitert i mitt bryllup. Hvis det er noen som skal være flau her, er det TS. Anonymous poster hash: 6cf4a...800 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Det trenger ikke å bety at man er nær venn vel. Jeg ser det ikke slik. Jeg sendte henne en tekstmelding da jeg takket nei. Hun ringte tilbake for å høre på begrunnelsen men da orket jeg ikke å ta det der og da så det tok en uke før jeg ringte henne igjen. Anonymous poster hash: d224d...5ea Jeg kunne fint taklet et nei, spesielt om noen følte de ikke hadde kapasitet til å ta oppgaven. Men måten du beskriver håndteringen på, og med din tolkning av vennskapet utfra den kontakten dere hadde, så skjønner jeg veldig godt at hun ikke ønsker kontakt med deg lengre. Det handler ikke om bitterhet, men at du på alle måter har uttrykt på svært sårlig vis at du ikke bryr deg. Sende sms og vente ei uke med å ringe.......hallo? Jeg har veldig få forventninger til venner, men dette hadde jeg helt klart tolket som at du var en virkelig dårlig venn og uinteressert. Anonymous poster hash: 4a05b...9a1 14
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Flytter du fremdeles til sommeren, når bryllupet står? Å være forlover er ikke så utrolig mye jobb, og de fleste har forståelse for at andre er opptatt nå og da. Jeg syns det var vanskelig å forholde seg til det, ja. Midt i flyttingen. Nei vi er ferdig med å flytte nå. Hva mener du det ikke er mye jobb å være forlover? Å arrangere utdrikningslag, bruke masse penger, kontakte alle hun vil ha med i utdrikningslag. Få det til å samkjøre. Jeg har uansett bestemt meg for å kutte henne ut. Neste gang hun sender jul eller bursdagshilsen så skal jeg levere det tilbake. Anonymous poster hash: d224d...5ea
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har uansett bestemt meg for å kutte henne ut. Neste gang hun sender jul eller bursdagshilsen så skal jeg levere det tilbake. Anonymous poster hash: d224d...5ea Jeg tror nok hun har kuttet deg ut allerede men du tar ikke hintet.... og...synes du er utrolig barnslig. Anonymous poster hash: cfc09...297 32
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Høres ut som det er du som har valgt å avslutte dette vennskapet. Anonymous poster hash: 2de43...174 11
Erazor Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns det var vanskelig å forholde seg til det, ja. Midt i flyttingen. Nei vi er ferdig med å flytte nå. Hva mener du det ikke er mye jobb å være forlover? Å arrangere utdrikningslag, bruke masse penger, kontakte alle hun vil ha med i utdrikningslag. Få det til å samkjøre. Jeg har uansett bestemt meg for å kutte henne ut. Neste gang hun sender jul eller bursdagshilsen så skal jeg levere det tilbake. Anonymous poster hash: d224d...5ea Da kunne du ha sagt det - at du syntes det var vanskelig å forholde seg til under flyttingen, og spurt om det var greit at du tok stilling til det etter at du hadde flyttet. Uansett er det viktig å vise at man faktisk er glad for den tilliten det er å bli bedt om å være forlover. Jeg mener det jeg sa, at det ikke er så mye jobb å være forlover. Man må ikke gjøre noe kjempestort ut av et utdrikningslag, og heller ikke noe kjempedyrt. Dersom man er glad i en venn eller en venninne, så synes man gjerne det er kjekt å få være med på å arrangere noe sånt. At du kutter henne ut, er ditt valg. Teknisk sett har du vel allerede gjort det, ved å avvise henne på den måten du gjorde. Du får trøste deg med at du slipper å bruke penger på presang til bryllupet. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Høres ut som det er du som har valgt å avslutte dette vennskapet. Anonymous poster hash: 2de43...174 Ja, jeg avslutter vennskapet nå. Jeg sletter henne på min venneliste på facebook. Hun har uansett åpen konto så det spiller ingen rolle for meg. Da slipper jeg å bli spammet av henne på veggen min. Jeg blir kvalm av all oppgulp hun skriver til andre venninner om hvor herlig de er. Plutselig er alle de herlige mot henne. Anonymous poster hash: d224d...5ea
Mildemoses Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns det var vanskelig å forholde seg til det, ja. Midt i flyttingen. Nei vi er ferdig med å flytte nå. Hva mener du det ikke er mye jobb å være forlover? Å arrangere utdrikningslag, bruke masse penger, kontakte alle hun vil ha med i utdrikningslag. Få det til å samkjøre. Jeg har uansett bestemt meg for å kutte henne ut. Neste gang hun sender jul eller bursdagshilsen så skal jeg levere det tilbake. Anonymous poster hash: d224d...5ea Er det mulig.. Du er verste sort White Trash! 12
Noteknekk Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Jeg syns ikke lenger at det var smålig gjort av din venninne, men smålig gjort av deg. Det minste du kunne gjort var å vise henne litt respekt ved å takke nei på en skikkelig måte (ikke over sms) og faktisk ta deg tid til å gi henne en skikkelig begrunnelse på hvorfor du ikke kunne. 17
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Det trenger ikke å bety at man er nær venn vel. Jeg ser det ikke slik. Jeg sendte henne en tekstmelding da jeg takket nei. Hun ringte tilbake for å høre på begrunnelsen men da orket jeg ikke å ta det der og da så det tok en uke før jeg ringte henne igjen. Anonymous poster hash: d224d...5ea Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg reagert på akkurat samme måte som hun har gjort.. Anonymous poster hash: b241f...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå