AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har begynt å få noe ganske bra på gang med en fyr, han er smart, vittig, interessang og morsom. Dessuten har vi veldig mye til felles og deler samme syn på verden generelt. Denne fyren er en arving og har nesten urovekkende mye penger, vi snakker milliardærklassen. Jeg er en fattig student i forhold til hva han er. Jeg har alltid vist at han kommer fra en familie med penger, men tenkte heller at det var høytstående jobber hos foreldrene, og ikke at han selv sitter med en arv som gjør at han kan bruke akkurat hvor mye han vil uten å måtte behøve å jobbe en dag i sitt liv, selv om han har tenkt til det for han er en intelligent person og jeg har hvertfall aldri opplevet han som en bortskjemt pappagutt. Dette høres da ut som jeg har skutt gullfuglen, men akk nei. Jeg vil aldri at det skal handle om penger eller at han skal tro dette. Jeg prøver hele tiden å finne på "gratis-ting" som vi kan gjøre, gå tur, se film, lage mat ect. Men han tar meg med på dyre resturanger og fine steder, selv om jeg klart forteller han at jeg ikke har råd til det. Han tar det som den største selvfølgen at han betaler, noe jeg setter pris på og syntes er veldig søtt, men jeg vil ikke at han skal føle at han MÅ betale for meg på noen måte for å fortsette å ha meg. Jeg er glad i denne fyren, og veldig forelsket, men jeg er redd når situasjonen er som det er. Jeg kan ikke skaffe meg så mye penger, selv om jeg har egen jobb og skole så er det umulig for meg å være på hans nivå rent økonomisk. Jeg er redd for hva foreldrene hans vil tro, hva vennene hans vil tro, og hva han kanskje selv vil tro til slutt. Jeg har aldri vært ute etter pengene hans på noen måte og forventer aldri at han skal betale eller kjøpe noe til meg. Jeg liker denne fyren fordi vi kommer godt overens og har det morsomt sammen, og jeg vil heller ikke gjøre det slutt selv om vi tydeligvis kommer fra to helt forskjellige verdener. Hjelp, råd?? Erfaringer?? Anonymous poster hash: 74eed...4f5
Gjest Inferno Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Dere kommer godt overens og har det fint sammen. Du er ikke ute etter pengene hans, og han spanderer gladelig på deg. Jeg klarer ikke helt å se problemet her? Det er ganske lett å gjennomskue golddiggers; så lenge du og han vet hvor dere står, burde ikke andres formening spille noen rolle. 15
Betasuppe Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Omfavn situasjonen, hallo liksom... Bare aksepter og nyt det. 2
ekkoet Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hvis man skal tenke slik som du gjør, hvem skal stakkars fyren egentlig få lov til å date da uten at folk tenker sitt? Det finnes et svært begrenset antall unge single jenter på hans alder som faktisk er i samme situasjon som ham og kan matche ham i økonomi. Det er klart at han må kunne date utenom denne gruppen. Så lenge du lever et normalt liv og ikke utnytter situasjonen kan ingen heller beskylde deg for det. Hvis det en dag skal bli noe mer må alle forstå hvor pengene skal komme fra dersom dere skal matche hans levesett, det er ikke din skyld. Endret 7. januar 2014 av ekkoet 8
Erazor Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Av og til er den økonomiske balansen veldig skjev. Sånn er det bare. Da vil det falle naturlig at den ene parten tar en ekstra del av utgiftene, spesielt dersom de selv tar initiativet til dyre aktiviteter. Klart det vil kjennes rart for den som ikke har så mye penger, men om det var omvendt, ville du nok ha gjort det samme for ham. Så lenge en ikke har en forventning om og tar det for gitt at den andre skal betale alt, så tror jeg at det greieste er å slappe av, ta i mot og vær glad og takknemlig, og ha i bakhodet at fyren i alle fall ikke blir ruinert av dette. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Han er først og fremst et menneske du bryr deg om. Ikke gjør pengene til en større sak enn nødvendig. Han skal jo ikke ekskluderes fra et normalt liv fordi om han er en formuende mann? Det beste du kan gjøre hvis du sliter med å forholde deg til alle disse pengene, er å forklare det. Du kan jo si at du er veldig forelsket, men at du ikke vet hvordan du skal forholde deg til alt dette som er ukjent territorium for deg? Du kan jo nevne at hvis han gjerne vil ha deg med på middager og slikt, har du ingen annen økonomisk mulighet enn å la ham betale, selv om du synes det er litt vanskelig. Anonymous poster hash: add43...247 4
Sjokoladenøtt Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Du er i alle fall ikke en golddigger, er vel derfor han liker å spandere på deg Hvis du liker ham så er det vel bare å go with the flow Når en person har så mye penger, så er ikke en dyr middag på en fin restaurant så utrolig dyrt 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner deg godt. Det kan være ganske ubehagelig å føle at man ikke kan leve opp til samme standard, på en måte. Noen føler seg også litt sårbare i tilfelle forholdet går over, man har felles barn og kanskje har blitt uvenner. Da sitter eksen veldig mye bedre i det enn en selv, og selv har man kanskje oppgitt mye potensiell intekt ved å være hjemme med felles barn i tillegg. Men han typen din må være i utlandet da eller, ettersom det ikke finnes noen unge milliardærer her til lands? Da står jo ikke janteloven så sterkt heller. Eksen min var søkkrik (ikke norsk), og han tok meg også med på alt mulig. Problemet da var at jeg følte ikke jeg fikk til å bli kjent med den egentlige han, han var liksom bare sånn blankpolert rufsete, hvis du skjønner. De andre surferne på stranda var faktisk ekte hardbarka surfere, mens han kom der med surfehår det sikkert kostet flere tusen å klippe til. Bare et eksempel, men likevel, det blir noe tilgjort. Selv det at han en gang i sin ungdom prøvde å ha en på gulvet-jobb. Jeg avsluttet forholdet fordi jeg ikke va forelska nok. Jeg savnet det et menneske utvikler i seg i møte med motgang og det å måtte snu på krona i perioder av livet. Han hadde fått alt lagt i fanget. Møtte også en annen en som tydeligvis har ganske mye på bok, og han var også av typen som trodde alt i livet kom av seg selv, og man skulle ikke trenge å jobbe for noe. Han fattet ikke hvor hardt mange må jobbe for å komme dit de er. Turnoff er vel bare forbokstaven, dessverre. Det blir som å date et barn som er vokst opp i et fantasiland. Så også noen ubehagelige sider av han etter hvert som sannsynligvis hadde vokst seg sånn som følge av litt for mye velstand. Anonymous poster hash: 09ac5...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner hva du mener. Jeg liker heller ikke å bli spandert på og liker å betale selv når forholdet er ferskt. Sånn var det med meg og mannen min også, som tjener 3 ganger så mye som meg. Så det tok lang tid før jeg følte meg konfortabel med at han betalte når vi var ute å spise middag osv.. Nå er ikke han rik da, men tjener godt. Men kan skjønne hvordan du føler det. Slapp av og nyt kjærligheten og la han spandere på deg Så kan du finne på andre romantiske ting som kke koster så mye som du står for. Han skjønner nok at du ikke er ute etter pengene hans Anonymous poster hash: d4490...5bb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Skjønne problemet.. Hvor gamle er dere da? Hvis han er ung er det vel like lett for andre å tro at du er golddigger, som hvis han er eldre. Men det er jo rimelig tydelig at du ikke er det, og da synes jeg ikke at du skal bekymre deg Bare stå fast på at du er ute etter HAN. Anonymous poster hash: 99f7c...3c2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har begynt å få noe ganske bra på gang med en fyr, han er smart, vittig, interessang og morsom. Dessuten har vi veldig mye til felles og deler samme syn på verden generelt. Denne fyren er en arving og har nesten urovekkende mye penger, vi snakker milliardærklassen. Jeg er en fattig student i forhold til hva han er. Jeg har alltid vist at han kommer fra en familie med penger, men tenkte heller at det var høytstående jobber hos foreldrene, og ikke at han selv sitter med en arv som gjør at han kan bruke akkurat hvor mye han vil uten å måtte behøve å jobbe en dag i sitt liv, selv om han har tenkt til det for han er en intelligent person og jeg har hvertfall aldri opplevet han som en bortskjemt pappagutt. Dette høres da ut som jeg har skutt gullfuglen, men akk nei. Jeg vil aldri at det skal handle om penger eller at han skal tro dette. Jeg prøver hele tiden å finne på "gratis-ting" som vi kan gjøre, gå tur, se film, lage mat ect. Men han tar meg med på dyre resturanger og fine steder, selv om jeg klart forteller han at jeg ikke har råd til det. Han tar det som den største selvfølgen at han betaler, noe jeg setter pris på og syntes er veldig søtt, men jeg vil ikke at han skal føle at han MÅ betale for meg på noen måte for å fortsette å ha meg. Jeg er glad i denne fyren, og veldig forelsket, men jeg er redd når situasjonen er som det er. Jeg kan ikke skaffe meg så mye penger, selv om jeg har egen jobb og skole så er det umulig for meg å være på hans nivå rent økonomisk. Jeg er redd for hva foreldrene hans vil tro, hva vennene hans vil tro, og hva han kanskje selv vil tro til slutt. Jeg har aldri vært ute etter pengene hans på noen måte og forventer aldri at han skal betale eller kjøpe noe til meg. Jeg liker denne fyren fordi vi kommer godt overens og har det morsomt sammen, og jeg vil heller ikke gjøre det slutt selv om vi tydeligvis kommer fra to helt forskjellige verdener. Hjelp, råd?? Erfaringer?? Anonymous poster hash: 74eed...4f5 Anonymous poster hash: 654a1...6b9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har begynt å få noe ganske bra på gang med en fyr, han er smart, vittig, interessang og morsom. Dessuten har vi veldig mye til felles og deler samme syn på verden generelt. Denne fyren er en arving og har nesten urovekkende mye penger, vi snakker milliardærklassen. Jeg er en fattig student i forhold til hva han er. Jeg har alltid vist at han kommer fra en familie med penger, men tenkte heller at det var høytstående jobber hos foreldrene, og ikke at han selv sitter med en arv som gjør at han kan bruke akkurat hvor mye han vil uten å måtte behøve å jobbe en dag i sitt liv, selv om han har tenkt til det for han er en intelligent person og jeg har hvertfall aldri opplevet han som en bortskjemt pappagutt. Dette høres da ut som jeg har skutt gullfuglen, men akk nei. Jeg vil aldri at det skal handle om penger eller at han skal tro dette. Jeg prøver hele tiden å finne på "gratis-ting" som vi kan gjøre, gå tur, se film, lage mat ect. Men han tar meg med på dyre resturanger og fine steder, selv om jeg klart forteller han at jeg ikke har råd til det. Han tar det som den største selvfølgen at han betaler, noe jeg setter pris på og syntes er veldig søtt, men jeg vil ikke at han skal føle at han MÅ betale for meg på noen måte for å fortsette å ha meg. Jeg er glad i denne fyren, og veldig forelsket, men jeg er redd når situasjonen er som det er. Jeg kan ikke skaffe meg så mye penger, selv om jeg har egen jobb og skole så er det umulig for meg å være på hans nivå rent økonomisk. Jeg er redd for hva foreldrene hans vil tro, hva vennene hans vil tro, og hva han kanskje selv vil tro til slutt. Jeg har aldri vært ute etter pengene hans på noen måte og forventer aldri at han skal betale eller kjøpe noe til meg. Jeg liker denne fyren fordi vi kommer godt overens og har det morsomt sammen, og jeg vil heller ikke gjøre det slutt selv om vi tydeligvis kommer fra to helt forskjellige verdener. Hjelp, råd?? Erfaringer?? Anonymous poster hash: 74eed...4f5 Slapp av Du er som 99% av damene som går etter pengene. Tror at du egentlig er tilfreds med situasjonen, men bare må "klage" og skrive på KG. Det er som sagt ingenting galt med deg. Golddigger? Anonymous poster hash: 654a1...6b9
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Slike Trustfundmennesker bruker å være artige ei stund. 2
Pene sko... Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hva er galt med en mann som vet å ta vare på og skjemme bort sin utkårede? Hva om det var motsatt? Det er nok av menn som knapt løfter en krone for sine kjære, eller tar dem med på noen ting. La han få skjemme deg bort. Det er sikkert hans lille glede, akkurat som jeg også liker å skjemme bort min kjære etter beste evne. Endret 7. januar 2014 av Pene sko... 2
Kittykat Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Man har alltid de som tenker "golddigger", men de skal man ikke bry seg om. Det som er det aller viktigste her, er hva dere føler for hverandre og at du (og kanskje han) vet at pengene hans ikke betyr noe som helst i deres forhold. Klart penger er kjekt å ha til nødvendige ting og regninger, men det er vel alt. Penger kan ikke kjøpe lykke og han må jo få vise at at han liker deg/er forelsket i deg på måter som han er komfortabel med. Det er ikke sikkert at han har noen problemer med å spandere på deg i det hele tatt. Kos deg og vær lykkelig med han Endret 7. januar 2014 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Man har alltid de som tenker "golddigger", men de skal man ikke bry seg om. Det som er det aller viktigste her, er hva dere føler for hverandre og at du (og kanskje han) vet at pengene hans ikke betyr noe som helst i deres forhold. Klart penger er kjekt å ha til nødvendige ting og regninger, men det er vel alt. Penger kan ikke kjøpe lykke og han må jo få vise at at han liker deg/er forelsket i deg på måter som han er komfortabel med. Det er ikke sikkert at han har noen problemer med å spandere på deg i det hele tatt. Kos deg og vær lykkelig med han Penger kan ihvertfall kjøpe ganske mange forhold.... og en slags "kjærlighetsillusjon", kanskje. Damene stod i kø rundt eksen og prøvde å ødelegge mellom oss, de var som gribber. Han merket det ofte ikke, bare de var søte og spilte rollen som det de trodde han ville ha godt nok. Tror noe av det han likte så godt med meg var at han kunne stole på meg fordi jeg alltid var ærlig på godt og vondt, og han slapp å være redd for at jeg spilte et spill. Han var vant til å komme unna med ganske mye dårlig oppførsel fordi de han holdt på med ikke ville gi slipp på gullgruven sin, men jeg satte han på plass og dreit i om det ble slutt, rett skulle være rett og jeg lot ikke noe gå på bekostning av min integritet. I forhold til ekteskap hadde jeg følt meg mye tryggere hvis vi hadde opprettet et fond til meg, i tilfelle. Mye kan skje, og jeg hadde sannsynligvis blitt hjemmeværende med barna i noen år mens han hadde bygget karriere. Jeg hadde nok følt meg veldig sårbar ved tanken på at en av de slueste, falskeste "gribbene" kunne føre til at jeg en dag måtte selge huset jeg har liten eierandel i og kjøpe meg en bitteliten toroms. Et fond ville ha vært en gjensidig tillitserklæring og en ekstra trygghet i en verden som ikke er som den en gang var. Dette var faktisk noe han selv også ønsket. Men nå var jeg som sagt ikke nok forelsket til å ta det så langt Anonymous poster hash: 09ac5...c2b
Snowblind Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Syns du skal ta en prat med han, og fortelle han at du syns det er ukomfortabelt at han betaler "alt".
Miss Lucky Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Har vært i samme situasjon selv, kjent på usikkerheten og følelsen av å få så utrolig mye og ikke ha muligheten til å gi det samme tilbake, materialistisk. Men det hverken forventet eller ønsket han heller ikke. Det høres nok rimelig klisje ut, men det eneste han forventet og ville ha tilbake var jo meg og min kjærlighet <3 Gi av deg selv istedenfor å prøve å "hevde" deg økonomisk. Kjærlighet kan jo uansett ikke måles i penger. Og til slutt - nesten litt trist men sant - du blir fort vant til å bli bortskjemt
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Og til slutt - nesten litt trist men sant - du blir fort vant til å bli bortskjemt Bortskjemt blir man vant til å bli av generøse menn generelt Allerede min high school sweetheart brukte alle lommepengene på middager og gaver. Veldig hyggelig med menn som spanderer mye, så lenge det er av gjensidig kjærlighet og ikke noe annet rart noe. Anonymous poster hash: 09ac5...c2b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Syns er litt morsomt at TS kommer å "klager" fordi hun blir tatt med på fancy restauranter og blir oppvartet . Ja du har skutt gullfuglen så ikke "lat" som det er så fæææært . Patetisk . Om det er så ille som du påstår så slå opp . Alle kvinner liker å bli vartet opp så blir litt for dumt å klage over at han er en arving . Sett pris på det er mange som skulle ønske de var i dine sko . Er vel det du kanskje ønsker å høre Anonymous poster hash: bca2c...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå