Gå til innhold

Tips til å få i 2åring frukt og grønt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 2,5 spiser ikke frukt eller grønnsaker. Frukt-delen har jeg "løst" ved å gi han smoothier så han skal få i seg noe frukt (jeg gir han ikke smoothie ettter han har nektet spise frukt, så det er ikke sånn trass "hvis jeg nekter spise frukt får jeg smothie") men jeg får ikke i han grønnsaker selv om jeg moser eller har bittesmå biter, gjemmer det i sauser eller gratenger, han spytter ut :-( har noen tips? Hadde vært overlykkelig bare han hadde likt noen få frukt og grønnsaker. I barnehagen setter de frem forskjellige oppskjært frukt på fat hver dag, så han har mulighet til å prøve forskjellig der og hjemme, men han spytter bare alt ut. Hjelp?

Anonymous poster hash: 14c4f...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"gjem" grønnsaker i fruktsmoothien? Altså kjør inn en gulrot sammen med fruksmoothien, noen brokkoli buketter osv. Ikke så mye at smoothien ikke er "god" lenger. Eneste jeg kommer på om du absolutt ikke får i han noe som helst uten å lure han.

AnonymBruker
Skrevet

Gi han tilbudet hver dag uten noe press.

Gi han rå gulrot, blomkål, sukkererter, paprika mens han ser barnetv.

Prøv å gi han en dip av noe slag.

Prøv avokado og banan sammen som smoothie.

Nektes alt, hele tiden, så ta en pause, introduser vitamintilskudd, og vent til sommeren igjen. Lettere å introdusere gode grønnsaker på sommeren (neper, det liker alle små jeg kjenner :))

Anonymous poster hash: 45c05...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine får også smoothie, Moe jeg ikke synes er noe nederlag. Og gulrot spiser de om de får dipp. Noen ganger går det ned litt kremer grønnsakerssuppe (helt jevnet med stavmikser, ikke en "bit" igjen)

Anonymous poster hash: d7445...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Gulrot, tomat og litt sitron er knallgod smoothie!!

Ellers ville jeg bare stressa ned. Det kommer av seg selv!! Her koste vi oss med sukkererter, minigulrøtter, druer, oppskåret eple o.l. på kveldstid. Plutselig en dag glemte mini at han "ikke likte det" og tok en gulrot. Han fikk ikke noe oppmerksomhet på at han ikke spiste og heller ikke på at han spiste. På den måten blir det aldri noe han "kan bruke mot oss hvis han vil trasse"...

Anonymous poster hash: 68a9c...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...