AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tar meg selv i å lese at det er flere som relativt ofte "tar seg en burger" eller "spiser en stor sjokoladeplate", går på Mcdonalds og kjøper et lass der og gomler litt på Peppes, skolebrød som lunsj osv. Er dette vanlig egentlig? For meg er det en ikke-ting. Kan ikke huske sist gang jeg kjøpte meg en burger, eller slafset i meg mat fra mcdonalds. Det hører liksom den ytterste sjeldenhet til. Gjør dere det? En burger i uka? Mcdonalds flere ganger per mnd?++ Anonymous poster hash: af99b...28e
MsMax Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg spiser ikke no særlig med burger og den slags. Men sjokolade kan jeg da ta en gang i uka Men vil tro det er ganske vanlig, eller hadde jo ikke disse butikkene som selger burgere, pizza osv eksistert.
Notisblokk Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Når jeg var liten hadde vi ikke råd til å gå på restaurant, og mine foreldre synes det var viktig at vi skulle lære å spise "ordentlig mat". Så jeg har aldri kommet på å kjøpe meg en burger eller gå på Peppes uten at det er noe spesielt. Jeg kan kjøpe meg ett rundstykke på butikken hvis jeg blir sulten, men jeg lager alltid mat hjemme selv om jeg bor alene. Men jeg har mange venner som spiser kjøpepizza og hamburger hver eneste dag. Kjøleskapet er fullt av fjordland og ingenting av ferske råvarer. Jeg ver at fjordland er ikke det værste, men hva med penger? Jeg har ikke råd til å kjøpe så dyre middager hver dag? Lurer på hva det er jeg sløser penger på som ikke de gjør 2
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Det hender nok kanskje en gang i måneden at jeg er innom et eller annet junk-sted på vei fra A til B fordi jeg blir akutt sulten og ikke rekker noe annet. Noen måneder skjer det ikke og andre måneder skjer det flere ganger. Tror nok det er ganske vanlig at folk gjør slike ting av og til. Så lenge det er unntak og ikke regel, så er det neppe skadelig heller, om kostholdet er normalt ellers. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Er (så å si) veggis, så kan ikke huske sist jeg var på MacDonalds. År og dag siden. Men det hender jo jeg kjøper noe fast food, typ veggiskebab. Men lenge siden det og. Vet ikke helt hva du spør om egentlig, om det er vanlig å spise ofte på MacDonalds, eller vanlig å ofte spise usunt. Elsker sjokolade, og spiser sikkert litt nesten hver dag. Men da er det stort sett snakk om bare et par biter. Før kunne jeg lett trøkke i meg en 200g sjokoladeplate, men det er ikke like godt lenger. Søtsuget har roet seg litt. Skolebrød etc som lunsj spiser jeg ikke, jeg må prøve å holde et jevnt blodsukker, ellers risikerer jeg å besvime. Men det hender jo en og annen gang jeg går på kafé Liker ikke Peppes, men hender jeg og kjæresten bestiller en pizza fra Dolly om vi har kommet sent hjem fra reise etc Anonymous poster hash: ac113...635
FantasDick Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg bor et godt stykke utenfor byen og her har vi ikke McD/BK, så jeg føler meg må på BK når jeg er i byen. Spiser derfor en burger og chili cheese et par ganger i året. Spiser aldri burger e.l. ellers (lager burger hjemme av og til, men den er relativt sunn i forhold). Reagerer på gluten/korn, så det blir ikke noe skolebrød på meg, men kan finne på å skeie ut med en sjokolade eller en boks energidrikke (RockStar!) om jeg er på jobb en lørdagsmorgen og jeg er lei. Skjer ikke så ofte, men kanskje en gang i måneden. Spiser gjerne sjokolade hjemme på lørdager - eller en onsdag om jeg føler for det.
chouette Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 For min del er ikke McD/BK og andre fastfoodsteder aktuelt med mindre man er skrubbsulten på byen. Sjokolade derimot...Sukk! Help me kick the habit!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 føler meg usunn når jeg leser her Jeg og kjæresten kan finne på å kjøpe pizza på restauranten her opptil 2 ganger i uka Og hver gang vi er i nabobyen så kjøper vi oss mat enten på burgerking eller mcdonalds Sjokolade/potetgull og annet godteri kan vi fint finne på å spise flere ganger i uka Anonymous poster hash: 02226...169
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Til vanlig spiser jeg nok burger en eller 2 ganger i mnd, men da lager jeg selv, eller kjøper "gode" burgere og setter den sammen hjemme, med salat og løk og alt mulig godt. mc donalds og kjøpepizza er skjeldenheter, men kun pga. vekten. hadde jeg vært "naturlig tynn" hadde jeg nok spist mye mer av dette. Anonymous poster hash: e7ef3...297
Gjest Ozelot Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Elsker mat, usunn eller ei. Å spise er min yndlingsaktivitet i løpet av dagen 5
Gjest AnneShirley Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 4-5 ganger i året er vi på McDonalds. Gjerne i forbindelse med avreise til ferie el. Sjokoladeplate kan jeg og mannen finne på å dele på fredagskvelden.
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 For meg har det med helt andre ting enn vekt å gjøre. Kroppen fikser rett og slett ikke McDonalds o.l. lenger, etter at jeg begynte å spise veldig annerledes. Før i tiden kunne vi bestille Pizza flere ganger i uka. Em gang spurte vi hos Peppes om de kunne sjekke hvor mye vi hadde bestilt for det siste året... og fikk litt sjokk. Det hadde gått med noen tusenlapper der ja.. og jeg som ikke er noe glad i pizza en gang :/ 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Ekstremt sjeldent. Spiser jeg ikke hjemme så er det fordi jeg en sjelden gang spiser ute med en venn, kjæresten osv. på restaurant. Har knapt sett innsiden av en kafe:P Og skulle jeg nå være på farten og bli sulten kjøper jeg heller et eple eller en yoghurt, for det blir jo ikke noe dyrere om jeg spiser den på farten eller hjemme, til forskjell fra pizza på narvesen:P Anonymous poster hash: 92e38...56b
Nowayback Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Kostholdet mitt har vært ganske bedritent oppigjennom åra. Før spiste jeg frossenpizza kanskje 5 ganger i uka, og dette over mange år.. Jeg er LITT mer bevisst på kosthold nå, men det blir alltid en utskeielse i uka, i tillegg til helgekosen.
SardintrollReturns Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Noen ganger er jeg bare nødt til å være litt usunn, ser ikke noe galt i å skeie ut litt så lenge man ikke overdriver. En burger i helgen synes jeg må være greit uten at samvittigheten skal kollapse. Spiser man burger hver dag, derimot, har man et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå