Gjest Maman Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Har seks nøster av Nøstebarns 2-tråds merinoull, som jeg hadde tenkt til å strikke flere Mor Signe-tepper av. Men jeg fant ut at det holdt med ett, så nå har jeg seks nøster jeg lurer på hva jeg skal strikke av. Har noen tips til hva jeg kan bruke nøstene til? Alt av klær og interiør til baby, småbarn, dame og herre kan være interessant:) er ganske nybegynner da, så det kan ikke være for vanskelig heller, ( ingen av gratisoppskriftene til Nøstebarn ser fristende ut, og prisen med porto for å bestille oppskrifter blir litt mye... Ser det er mye på Pickles som er fint, men vet ikke hva som egner seg der av oppskrifter der merinoullen kan brukes...) Håper på hjelp:)
Gjest Mary Quant Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Skjerf og/eller lue til deg selv? Eventuelt et fint sjal?
Gjest Maman Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Jeg finner ingen oppskrifter..syns garnet er så tynt, og jeg strikker ganske løst. Tenkte derfor at noen kanskje hadde brukt merinogarnet til noe før som de kunne tipse om:)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Jeg finner ingen oppskrifter..syns garnet er så tynt, og jeg strikker ganske løst. Tenkte derfor at noen kanskje hadde brukt merinogarnet til noe før som de kunne tipse om:) Garnet er tynt ja, men det fyller likevel ganske godt. Har brukt det med hell istedet for annet "pinne nr 3"-garn, som f.eks babyull. Sjekk om biblioteket ditt har boka strikk til nøstebarn? Den enkle nøstebarngenseren som ligger på sidene deres er helt enkel, men et utrolig godt bruksplagg! Den som har blitt aller mest brukt, deilig lett og passe varmt mellomplagg under dress/regntøy Bildet på oppskrifta er jo litt kjip restegenser da... Gjør den mer spennende med å matche farger og strikk striper? Eller sett noen strikka bord med biler på Sjekk også bloggen deres - nøsteblogg.no. Det ligger flere gratisoppskrifter der, men ikke alle er merka dessverre, så en må scrolle seg gjennom for å finne dem. Denne genseren har jeg på planen til meg selv http://nosteblogg.blogspot.no/2013/07/sommerkveldsgenser.html Anonymous poster hash: 56e69...252
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 ( ingen av gratisoppskriftene til Nøstebarn ser fristende ut, og prisen med porto for å bestille oppskrifter blir litt mye... Ser det er mye på Pickles som er fint, men vet ikke hva som egner seg der av oppskrifter der merinoullen kan brukes...) Håper på hjelp:) Ikke brukt garnet deres, men vet at pickles-jentene har rykte på seg for å strikke veldig løst. Så ville kanskje sett på antall meter per gram, at det var ca det samme som garnet du har. Men vet ikke hvilke garn de har som tilsvarer. Anonymous poster hash: 56e69...252
PecanPie Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har strikket en tunika til med selv på pinne 6. Brukte ca 150 gram garn. Oppskriften var fra Strikk til nøstebarn. Ellers har jeg strikka jakker, gensere, votter og sjal. Enkel tråd på pinne 2,5-3 gir lette luftige plagg, mens dobbel tråd på pinne 4 gir tettere, lunere plagg. Kanskje finner du noe i for eksempel Babystrik på pinde 3 av Lene Holmr Samsøe, ellers garnstudio.no? Jeg har strikket denne jakken i et garn som er veldig likt Nøstebarns merinoull, den ble veldig fin i striper! http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=15&lang=no
kokkos Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hehe, jeg ville umiddelbart foreslå mor signe-tepper Ribbegenser fra nøstebarnboka? Syns den er god. Ellers tror jeg det er ei jakke der som er strikka i dobbel totrådsgarn. Støtter bibliotekforslaget! Edit: ravelry er fint til inspirasjon! Der kan du søke på garntype og se hva andre har lagd med den typen garn. Kjekt Endret 11. januar 2014 av kokkos
Longgone Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Svigermor strikket herlig babyteppe til babyen.. Jeg bruker det hele tiden og vurderer å lære meg å strikke bare for å lage et selv ;-)
FruLuna Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Leger uten grenser vil gjerne ha luer som de kan gi til nyfødte på sykehus rundt omkring i verden. Hvis du får noe garn til overs, kan du kanskje hjelpe dem? Trenger vel ikke så mye garn til en nyfødtlue (og de trenger sikkert noen i prematurstørrelse også).
Steget Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Du kan strikke et teppe til deg selv! eller bruke dobbel tråd for å få litt tykkere garn. pickles har flere oppskrifter hvor de blander ull og bomull, det kan du bruke nøstebarngarnet.
LilleBallerina Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Luer, votter, sokker, jakker, bukser. Anbefaler boka Strikk til Nøstebarn.
Gjest Akiko Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Nøstebarndressen er nesten obligatorisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå