AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har trent ved samme treningssenter nå i halvannet år, og aldri opplevd lignende. To jenter trente med vekter, løftet vektstanga over hodet og slengte den så i bakken etterpå. Det bråkte noe inn i helvete. Er det vanlig å utføre øvelsen på denne måten (går ut i fra at det var rykk de drev med) og må man bare akseptere sånt bråk? Anonymous poster hash: ec9d9...515
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Hvis det er lov der du trener så ja. Du må bare akseptere det. Vektskiver som er laget for å tåle olympisk vektløfting bråker heldigvis ikke så mye som slike metallskiver en ofte finner på kjipe treningssenter. Trente de på en vektløfting plattform, eller har dere belegg på gulvet? Årsaken til at man slipper vektene i bakken under eller etter rykk og støt skyldes at det ikke alltid er mulig å senke dem ned uten å skade seg selv. Spesielt om man "mister" løftet. Det er to (strengt tatt tre) svært tekniske øvelser og det er ikke mye slingringsmonn. Anbefaler forresten å lære deg både rykk og støt. Veldig artig. Og halve delen av støtet, vendingen, er en veldig praktisk øvelse å kunne når en driver med vekter. 1
Gjest bustyvel Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Flere som gjør det der jeg trener også, men det er tilrettelagt for det mtp gulvet og vektskivene.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Hvis det er lov der du trener så ja. Du må bare akseptere det. Vektskiver som er laget for å tåle olympisk vektløfting bråker heldigvis ikke så mye som slike metallskiver en ofte finner på kjipe treningssenter. Trente de på en vektløfting plattform, eller har dere belegg på gulvet? Årsaken til at man slipper vektene i bakken under eller etter rykk og støt skyldes at det ikke alltid er mulig å senke dem ned uten å skade seg selv. Spesielt om man "mister" løftet. Det er to (strengt tatt tre) svært tekniske øvelser og det er ikke mye slingringsmonn. Anbefaler forresten å lære deg både rykk og støt. Veldig artig. Og halve delen av støtet, vendingen, er en veldig praktisk øvelse å kunne når en driver med vekter. Betonggulv med noe belegg på - sånt som smelter på betongen. Ikke så veldig støtdempende, tror jeg. Og skivene, de var vanlig metall, ja. Ja, det er sikkert en kul øvelse å kunne, men tror ikke det passer for folk med ryggproblemer (les:meg). Anonymous poster hash: ec9d9...515
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Betonggulv med noe belegg på - sånt som smelter på betongen. Ikke så veldig støtdempende, tror jeg. Og skivene, de var vanlig metall, ja. Ja, det er sikkert en kul øvelse å kunne, men tror ikke det passer for folk med ryggproblemer (les:meg). Anonymous poster hash: ec9d9...515 Hørtes rart ut, men jeg har sett at det er mye metallvekter på vektløftergym i Kina og Russland. Så det er ikke bare Eleiko ute og går (som vi er så bortskjemt med å ha der jeg trener). Kan skjønne at du er skeptisk til å gjøre det selv om du har ryggproblemer. Det er ikke da man begynner å lære seg en teknisk krevende øvelse, som samtidig krever bevegelighet som en gjennomsnittlige russisk akrobat. Jeg tror bare du ikke er vant til bråket. Jeg synes lyden er vesentlig bedre enn lyden av typiske sånne gymgutter som grynter mens de gjør benkpress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå