AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Har ca 25 kg jeg vil bli kvitt og er jente, om det har noe si. altså hvor mange karbohydrater bør jeg ligge på? Når jeg tidligere har telt kcal har jeg følt at jeg sulter meg, og jeg HATER å være sulten... Leste at på lavkarbo kan man spise hvor mye en vil uten å telle kcal og gå ned, iallefall slippe å gå rundt sulten. Til nå har jeg valgt matvarer som inneholder 5 g eller mindre karbohydrater per 100 gram. Men dette gjelder kanskje ikke drikkevarer, som melk? (har drukket for mye av det sikkert...) Anonymous poster hash: cb6d7...205
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Leste at på lavkarbo kan man spise hvor mye en vil uten å telle kcal og gå ned, iallefall slippe å gå rundt sulten.Anonymous poster hash: cb6d7...205 Dette er riktig, så lenge du ikke vil spise mer enn du forbrenner! Ellers er mindre enn 50 g karbo pr dag et greit sted å starte, så kan du heller justere opp eller ned etter hvert som du ser hvordan du fungerer på den mengden. Anonymous poster hash: ab711...22d 5
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Enig med AB over. Ta utgangspunkt i 50g. Regn deg frem til hvor mye grønnsaker dette er og så fordeler du dem ut over dagen. Resten av energien får du fra kjøtt og oljer. Om du har tenkt å bruke nøtter, ost, rømme og fløte må du huske å regne med karbohydrater fra disse også. Merk at dette er produkter som kan gjøre det lett å overspise - selv om du ikke er sulten.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Elsker den myten om at du kan spise så mye du vil på lav-karbo og gå ned i vekt..... "magic" Anonymous poster hash: a833d...25f 2
Redbull Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Elsker den myten om at du kan spise så mye du vil på lav-karbo og gå ned i vekt..... "magic"Anonymous poster hash: a833d...25f Det er jo på en måte litt sant da... Jeg er i ketose, og spiser "så mye jeg vil". Får ikke ned mye, er stappmett så og si hele tiden. Jeg ser poenget ditt altså! Ts, jeg ville lagt meg på 15-20 karbs til dagen. Les om ketolyse, det funker fjell for meg hvertfall! og jeg har/hadde også 25kg jeg skulle ned. Lykke til! 1
Pringle Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Selvfølgelig må du spise færre kalorier enn du forbruker for å gå ned i vekt, også om du spiser lavkarbo. Det er ikke sikkert at det er nødvendig å kjøre helt lavkarbo for å fjerne den unaturlige hungeren. Kutt først og fremst ut det åpenbare, sukker og søtsaker, potetgull, kaker, hvitt brød, og skjær ned på brød, pasta, ris. Det blir ekstremt og ensidig og slitsomt hvis hver enkelt matvare bare kan inneholde et visst antall gram/prosent av noe. Det er inntaket for hele dagen som gjelder. Jeg anbefaler deg at du leser deg litt opp om ernæring før du gjør drastiske endringer i kostholdet ditt...!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Selvfølgelig må du spise færre kalorier enn du forbruker for å gå ned i vekt, også om du spiser lavkarbo. Det er ikke sikkert at det er nødvendig å kjøre helt lavkarbo for å fjerne den unaturlige hungeren. Kutt først og fremst ut det åpenbare, sukker og søtsaker, potetgull, kaker, hvitt brød, og skjær ned på brød, pasta, ris. Det blir ekstremt og ensidig og slitsomt hvis hver enkelt matvare bare kan inneholde et visst antall gram/prosent av noe. Det er inntaket for hele dagen som gjelder. Jeg anbefaler deg at du leser deg litt opp om ernæring før du gjør drastiske endringer i kostholdet ditt...! Ensidig? Har du spist lavkarbo?Anonymous poster hash: c9f54...8b1 1
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Ensidig? Har du spist lavkarbo?Anonymous poster hash: c9f54...8b1 Jeg tror du misforstår litt. Jeg tolker det ikke som at Pringle mener at lavkarbo=ensidig, men at dersom en velger å utelukke eller inkludere råvarer basert på karbohydratinnhold så vil man få et vesentlig begrenset utvalg. Om jeg tolker det riktig er jeg helt enig. I tillegg mener jeg at selv om man setter en grense på 50g eller hva det måtte være så spiller det ingen rolle om man spiser litt mer noen dager eller mindre andre dager. Eneste en må være litt var på er dersom man ønske å oppnå ketose så må man ikke ha for mye karbohydrater. Det vil ta deg ut av ketose. Men nå er jo ketogene dietter regnet som å være restriktive og for mange ikke særlig praktisk å følge.
Pringle Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror du misforstår litt. Jeg tolker det ikke som at Pringle mener at lavkarbo=ensidig, men at dersom en velger å utelukke eller inkludere råvarer basert på karbohydratinnhold så vil man få et vesentlig begrenset utvalg. Om jeg tolker det riktig er jeg helt enig. Ja, det var det jeg mente. Takk for at du kommer meg til unnsetning igjen, Supraspinatus
Miss Lucky Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Du vil nok se størst resultater om du legger deg på rundt 20g karbo fremfor 50g. Et tips ang melk - bruker du melk i matlaging kan du med fordel bytte det ut med kremfløte som har mindre karbo. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Takk for fine svar :-) Å overspise på lavkarbo ser jeg for meg er vanskelig, for meg iallefall. Det er ting som inneholder masse karbohydrater som jeg har overspist av tidligere (chips, godteri osv.) Ser at jeg må være mer nøye med melkeprodukter. Har pleid å drikke et glass melk feks mens jeg lager mat pga jeg er sulten, og/eller til frokost. Og etter bare 2 glass så er jeg allerede på 20 g karbo. Anonymous poster hash: cb6d7...205
Gjest Superwoman! Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Jeg klarte å legge på meg når jeg gikk på lavkarbo. Spiste for mye nøtter og fet mat (selvom det er det man skal). Det må være at jeg har en ekstremt høy metthetsterskel, og at jeg spiste for mye i forhold til hva jeg forbrandt.
Fortunatus Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Jeg spiser lavkarbo og man skal absolutt være litt forsiktig. Prøvde meg på mye fløte og creme fraiche og da stoppet vektnedgangen. Mye bedre å spise litt usaltede nøtter, magrere (kesam og oster) meieriprodukter og det å spise mye ren fism hjelper meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå