AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 hei jeg er en utlending som er redd for norske folk. de skremmer meg. for det første føler jeg at jeg ikke forstår hva de sier, for det andre føler jeg de ikke forstår hva jeg sier. norsken min er ganske bra, men fransken min er mye bedre. skriver godt, men ordlyduttale sliter jeg veldig mye med. så jeg føler at jeg aldri oppnår noen fellesgrunn i grupper hvor vi har likesinnede ting å prate om. dvs. føler meg utanfor blant norske folk. what do? Anonymous poster hash: 2f6a8...0cb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Flytt. Anonymous poster hash: dbe01...156
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 hvor da, ut? Anonymous poster hash: 2f6a8...0cb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Ja Dersom du er fransktalende, finnes det jo alternativer. Skjønner deg godt da, jeg har studert fransk og fonetisk sett er så utrolig ulikt norsk. Ser at kommunikasjonen kan være vanskelig. Men om du ikke trives med Norge og nordmenn, så er du tross alt ikke limt fast her. Du kan ta saken i egne hender og flytte. Å forvente at folk her skal endre seg for deg, blir feil. Å bo her dersom du ikke trives og er redd mesteparten du omgir deg med, blir også feil. Jeg tror jeg hadde flyttet til et annet land om jeg var deg. Anonymous poster hash: dbe01...156
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Er ikke det litt drastisk, da? Anonymous poster hash: 2f6a8...0cb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er etnisk norsk og er redd nordmann. De tenker bare på seg selv og innesluttet og kalde. De må drekke seg fulle for å åpne seg litt. Hvor skal jeg flytte?Anonymous poster hash: 847e7...dca
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Ja Dersom du er fransktalende, finnes det jo alternativer. Skjønner deg godt da, jeg har studert fransk og fonetisk sett er så utrolig ulikt norsk. Ser at kommunikasjonen kan være vanskelig. Men om du ikke trives med Norge og nordmenn, så er du tross alt ikke limt fast her. Du kan ta saken i egne hender og flytte. Å forvente at folk her skal endre seg for deg, blir feil. Å bo her dersom du ikke trives og er redd mesteparten du omgir deg med, blir også feil. Jeg tror jeg hadde flyttet til et annet land om jeg var deg. Anonymous poster hash: dbe01...156 Jeg er fra Senegal. Vanskelig for meg å finne nytt bosted. Er ikke rik heller. Anonymous poster hash: 2f6a8...0cb
BunnyBlue Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Hva med å melde deg inn i en organisasjon? For eksempel idrett, politikk, musikk eller noe annet du er interessert i? Da blir du sikkert kjent med noen nordmenn, pluss at du får trent på å snakke norsk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå