Nowayback Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
Kyary Pamyu-Pamyu Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 5 min 15 sek her. Har av en eller annen grunn alltid vært sterk i den, selv om jeg ikke klarer mer enn 15 vanlige sit-ups. Merkelig det der. Kompisen min sendte meg den her i dag som han skal følge, kan du kan hive deg på du også?: http://30dayfitnesschallenges.com/30-day-plank-challenge/
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 leste at 1-3 min x 3 er det som regnes som helt vanlig. Denne øvelsen er effektiv selvom man ikke holder på i 15 min. Ta heller flere repetisjoner. Jeg klarer bare 1 min, men har akkurat startet nå, så håper på litt forbedring, og gjør det hver dag. Men det er absolutt helt ok med 2 min, bra vil jeg faktisk si. Jeg kan ta rundt 50 situps, så tror det for min del ligger i svak rygg musklatur. Prøv å finne ut hvor din svakhet ligger, og tren denne delen av kroppen litt ekstra. Anonymous poster hash: 23f31...3e6
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du klarer 2 min planke så må du bytte øvelse. Da er den for lett. Prøv med hollow (body) hold. Når du klarer å holde den posisjonen i 2 minutter så kan du begynne med å holde en 5-10kgs vektskive i posisjonen.
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du klarer 2 min planke så må du bytte øvelse. Da er den for lett. Prøv med hollow (body) hold. Når du klarer å holde den posisjonen i 2 minutter så kan du begynne med å holde en 5-10kgs vektskive i posisjonen. Den så spennende ut. tar selv ikke planken pga. en "ørliten" pondus. Der er visstnok ikke så bra for oss som har hatt en del magefett.. Men den du viser fjerner jo det problemet.
Supraspinatus Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Den så spennende ut. tar selv ikke planken pga. en "ørliten" pondus. Der er visstnok ikke så bra for oss som har hatt en del magefett.. Men den du viser fjerner jo det problemet. Og er vesentlig tyngre å holde. Søk litt rundt for å finne en mer detaljert beskrivelse av øvelsen. Det er viktig at korsrygg alltid er i kontakt med underlaget. Man varierer hvor tungt det er ved å enten ikke å ha armene over hodet, eller det, kombinert med å bøye knærne. 2
Corvo Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Og er vesentlig tyngre å holde. Søk litt rundt for å finne en mer detaljert beskrivelse av øvelsen. Det er viktig at korsrygg alltid er i kontakt med underlaget. Man varierer hvor tungt det er ved å enten ikke å ha armene over hodet, eller det, kombinert med å bøye knærne.
Nowayback Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2014 (endret) . Endret 12. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Hva hjelper planke mot egentlig? Er slank, men mangler synlige magemuskler. Hva må til? Mer ned i vekt eller bygge muskler? Hjelper planken mot bygging av magemuskler? Anonymous poster hash: 4a6e4...4e1
Nowayback Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2014 (endret) På 8.1.2014 den 19.45, AnonymBruker skrev: . Endret 12. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Og er vesentlig tyngre å holde. Søk litt rundt for å finne en mer detaljert beskrivelse av øvelsen. Det er viktig at korsrygg alltid er i kontakt med underlaget. Man varierer hvor tungt det er ved å enten ikke å ha armene over hodet, eller det, kombinert med å bøye knærne. Det virker som om du har en del peiling på trening også videre. Kunne du svart på spørsmålet mitt kanskje? Hva hjelper planke mot egentlig? Er slank, men mangler synlige magemuskler. Hva må til? Mer ned i vekt eller bygge muskler? Hjelper planken mot bygging av magemuskler? Anonymous poster hash: 4a6e4...4e1
Supraspinatus Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Det virker som om du har en del peiling på trening også videre. Kunne du svart på spørsmålet mitt kanskje? Hva hjelper planke mot egentlig? Er slank, men mangler synlige magemuskler. Hva må til? Mer ned i vekt eller bygge muskler? Hjelper planken mot bygging av magemuskler? Anonymous poster hash: 4a6e4...4e1 Planken hjelper deg å bygge statisk styrke i de rette magemusklene. Formålet til magemusklene er å lage spenn. Jeg klarer ikke å finne et godt norsk ord for det, men på engelsk kaller man det for "brace". At en forbereder seg. I dette tilfellet ved å stive av overkroppen. Med andre ord så brukes øvelsen til å bli sterkere til å stive av overkroppen slik at ryggraden ikke får unødvendig trykk eller bevegelse. Synlige magemuskler handler mest om hvor mye fett det er på magen. Noen er genetisk disponert for å ha mageruter ved en høyere fettprosent, mens andre må lavt ned i fettprosent. Den beste øvelsen for å "bygge" magemuskler får du ved å involvere hofteleddsbøyerne. Spesielt når en løfter beina. Hollow body hold som jeg linket til over er en variant. Andre varianter er "leg raise" eller "benhev", "l-sit", "knees to elbows", "toes to bar", "v-ups". Husk at du må trene ryggen minst like mye som du trener forsiden ellers kommer du til å trene på deg dårlig kroppsholdning.
Ingvilddd Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Jeg "plagdes" med at jeg ikke følte planken var noe tung og dermed at det ikke trente noe, nesten uansett hvor lenge jeg sto. Da begynte jeg med vektskive, og da klarer jeg maks ett minutt. Anbefales!!
Nuttery Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Når jeg begynte å trene klarte jeg ca 8 sekunder (helt ekstremt dårlig), og her i går perset jeg på 1 min 38 sekunder. KJEMPESTOLT. Trent et par mnd, ikke aktivt øving av planken. Score.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Jeg merket veldig forskjell fra å ta den "late" planken, dvs. bare holde seg i riktig posisjon (som jo for all del er knallhardt om man er helt utrent) og å gå over til den mer aktive varianten med fokus på å stramme de riktige musklene. Hardt spenn i rumpa, presse albuene mot tærne, og tærne mot albuene - og stram forside av lårene. DA ble det skikkelig trening. Mulig det er sånt som alle de "proffe" kan, men for meg som er nybegynner og ikke kunne all verdens er dt overraskende mange som ikke forteller deg at du skal stramme en eneste muskel. Anonymous poster hash: 86882...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå