Gå til innhold

Hvordan fortelle venninne at jeg vil flytte ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne har bodd sammen i litt over ett halvt år, og vi har kjent hverandre i 1.5. Vi tar ett fag sammen på det samme universitetet og det er slik vi ble kjent. Jeg har likevel aldri følt at vi "klikker" sammen, og hun og jeg har meget forskjellig personlighet, interesser, matvaner, ryddevaner, fritidsvaner, og økonomisk bakgrunn. Vi har også forskjellige vennekretser(hun har ganske stor og variert, jeg mindre og mer nære venner) og i løpet av dagen ser vi ikke veldig mye til hverandre utenom på forelesning 1 gang til dagen og nå og da hjemme. Jeg er også veldig fokusert på studier da jeg må ha gode karakterer for å komme meg videre i studiene, mens hun ikke trenger det, og har reagert flere ganger på at jeg leser for mye og burde gå ut med henne. Jeg har da gjort henne oppmerksom på min situasjon og sagt at hun ikke forstår. Leiligheten vi bor i har vi avtale på til august og jeg vurderer derfor å ikke fornye, da jeg heller ikke liker den så godt.

Jeg har en veldig god venninne som jeg har mye til felles med og som jeg kom overens med fra første dag. Hun og jeg har snakket om å bo sammen og vi er begge veldig giret på det, men nå må jeg finne ut hvordan jeg skal gå frem angående min nåværende "leilighetvenninne".?

Jeg vil ikke såre henne, og heller ikke at hun ender opp i en bo/økonomisk problematisk situasjon, så jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Hun er klar over at jeg ikke liker leiligheten og har nevt at jeg ikke vil bo der neste år, og vi har ikke kommet godt overens de siste ukene før jul, så det kommer ikke som en brutal overaskelse (håper jeg da.. )

Noen tips om hvordan jeg skal takle situasjonen??

Anonymous poster hash: 0429f...7f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring. Bare gå rett på sak. Si at du ønsker å flytte ut, vær ærlig å si din mening på en fin måte. Dere vet begge at dere ikke passer sammen til å bo under samme tak, så det bør hun takle helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring. Bare gå rett på sak. Si at du ønsker å flytte ut, vær ærlig å si din mening på en fin måte. Dere vet begge at dere ikke passer sammen til å bo under samme tak, så det bør hun takle helt fint.

Enig med dette. :)

Ville også ha sørget for å si det så fort som mulig, slik at venninnen din får god tid på seg til å finne en ny samboer eller evt. finne ut hva hun skal gjøre.

Anonymous poster hash: 86671...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...