Gå til innhold

Opprevne poter

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Hunden min har fått "skrellet" av noe hud på bakpotene. (Skjedde fredag. Han lekte med en annen hund...på asfalt.) Han ser ikke ut til å være nevneverdig plaget av det når han går, bortsett hvis noe skarpt kommer rett borti. (Men så er han ikke hunden som piper og klager heller da.)

Jeg synes det ser skikkelig vondt ut, og den stakkars hunden slikker og slikker...

Er dette noe som kan ordne seg selv, eller må det dyrlege og medisiner til for at potene skal gro? Noen med peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lar hunden slikke på potene for mye, så kan den få våteksem.. noe som ikke er like enkelt som oppskrapte poter.

Jeg ville kjøpt et par med fleece-sokker til hunden og kanskje en potesalve.

Pass på at potene ikke blir våte lenge om gangen. Om det er veldig vått ute kan du kjøpe et par med "sko" til hunden. De har skinnsåle og slipper ikke vannet gjennom så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sleiking kan våteksem oppstå, ja. Men det er ikke det jeg bekymrer meg mest for i en slik situasjon. De gangene jeg har vært borti poteskader, har disse blitt sydd igjen. Husker ingen detaljer, men jeg tror det har å gjøre med at potene gror så dårlig og så og si aldri om man ikke syr.

Jeg ville gjort følgende:ringt veterinær, renset med pyrisept, kjøpt potesokker og tatt på. Ikke latt hunden slikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Takk skal dere ha!!! Skal få tak i "sokker" til ham med en gang.

De gangene jeg har vært borti poteskader, har disse blitt sydd igjen.

Tror ikke det er nødvendig å sy. Det er på en måte det øverste hudlaget som er gått av, ikke en dyp rift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Jeg ringte dyrlegen jeg. Fikk beskjed om å vaske potene i grønnsåpevann flere ganger daglig + bruke potesokker så mye som mulig for å forhindre slikking. (Og i hvert fall når vi var på tur.)

Stakkars...han likte ikke de sokkene noe særlig nei...Da vi var på tur turte han nesten ikke sette bakbeina nedi bakken. Så utrolig komisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. det er morsomt å se på dem når de tar høye kneløft pga sokkene, ja.

Men de blir vant med det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...