AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 I morgen skal jeg kjøpe en enstens frierring. Jeg ønsker også å bære ring under forlovelses. Er ikke dette "mulig normalt sett med frierring". Krever det to forlovelsesringer/gifteringer av samme type, eller kan jeg også kjøpe en ring type giftering uten at dette ser rart ut? Anonymous poster hash: 650d4...1f0
Gjest mann20mb Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Hei. kjøp en til henne og selvfølgelig en til deg selv. velger du sølv til henne tar du selv også. Du trenger ikke å ha lik. finest med en enkel ring i samme farge som kvinnen, selv om hun har sten/diamant på ringen. syntes dette hørtes knallbra ut ! Kjøp giftering hvis du liker en, eller en normal ring, helst i sølv/gull så det er litt kvalitet på den. Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Frierring og forlovelsesring er ikke det samme. En frierring er en enklere, gjerne litt billigere ring som man frir med. Tanken er da at man skal gå og velge forlovelsesringer sammen etterpå, og har valgt å bruke frierring fordi man ikke er sikker på hva slags forlovelsesring hun vil ha/hvor mye penger dere ønsker å bruke etc. Om du skal kjøpe forlovelsesringer, så forsvinner hele poenget med frierring. (Og det er jo helt greit det, selvfølgelig) Når det gjelder din egen ring synes jeg du skal kjøpe akkurat det du har lyst på. Anonymous poster hash: fb9cc...387
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Frierring og forlovelsesring er ikke det samme. En frierring er en enklere, gjerne litt billigere ring som man frir med. Tanken er da at man skal gå og velge forlovelsesringer sammen etterpå, og har valgt å bruke frierring fordi man ikke er sikker på hva slags forlovelsesring hun vil ha/hvor mye penger dere ønsker å bruke etc. Om du skal kjøpe forlovelsesringer, så forsvinner hele poenget med frierring. (Og det er jo helt greit det, selvfølgelig) Når det gjelder din egen ring synes jeg du skal kjøpe akkurat det du har lyst på.Anonymous poster hash: fb9cc...387 Frieri og forlovelse er jo det samme, det er frieri/forlovelse-ring og giftering som er to forskjellige ting. Men mange velger å bare kjøpe gifteringene først, og bruke de under forlovelsen.. Du kan jo kjøpe to gullringer, og graver f. eks ''din petter'' og ''din sandra'' i ringene, syns det er søtt! Anonymous poster hash: e20b4...4a2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Du som man kan godt bruke "gifteringen" som forlovelses ring, så får du bare en gullsmed til å pusse den igjen før du gifter deg. Det er planen min i allefall. Anonymous poster hash: 4497d...b0a
Pimpel Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Vi bruker samme ringer nå, som når vi gifter oss neste år. ÅÅÅÅ, det er jo i år :D Men vi ble enig om å gifte oss. Kanskje litt annerledes da?
shoppedilla Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg var med min bror da han skulle kjøpe frierring og vi spurte da i x antall forskjellige butikker om dette. Han kan ikke ha ring i forbindelse med jobben sin så han ønsket ikke egen ring nå i forlovelsestiden. De i butikken sa at dette var helt valgfritt, ønsket mannen ring så kunne han kjøpe en enkel i samme farge og ønsket han ikke så kunne han droppe det. Så kan man godt kjøpe gifteringer sammen når den tid nærmer seg. Det kan lønne seg å gå i flere forskjellige butikker og undersøke pris. Ikke vær redd for å stille spørsmål i butikken på ting du ikke forstår Vi slet litt med å forstå dette med karat og slipegrad og gud vet hva. Så vi spurte til vi skjønte det sånn tålelig greit. Broren min syns det var veldig greit å ha med meg fordi jeg og hans forlovede har ganske like fingre så da kunne han se hva han syntes så pent ut. Samtidig som jeg kom med innspill. Vi ble enige om at det var bedre å kjøpe en som var litt mer enn han trodde hun ville like enn noe som var for smått. Er lettere å si at man syns ringen var for mye enn for lite for den som blir fridd til. Lykke til med ringkjøp og frieri
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Frieri og forlovelse er jo det samme, det er frieri/forlovelse-ring og giftering som er to forskjellige ting. Men mange velger å bare kjøpe gifteringene først, og bruke de under forlovelsen.. Du kan jo kjøpe to gullringer, og graver f. eks ''din petter'' og ''din sandra'' i ringene, syns det er søtt! Anonymous poster hash: e20b4...4a2 Vel, noen bruker frierringer som jeg beskrev over, og når man har planer om å bytte den ut så blir det jo ikke det samme. Men etter en runde på google så innser jeg at begrepene brukes mye mer om hverandre på norsk enn jeg var klar over, og at bl.a. frierring brukes om sånne klassiske enstens forlovelsesringer for kvinner. I stand corrected! Anonymous poster hash: fb9cc...387
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Ringen er en "frierring, enstens diamant. Det jeg har sett på for meg er en vanlug forlovelses/giftering. Vil dette fungere?Anonymous poster hash: 650d4...1f0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Om det vil fungere er jo opp til deg og damen. Det er jo dere som skal gå med ringene :-)Anonymous poster hash: fb9cc...387
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Det er selvfølgelig opp til deg, men synes det kun er kvinnen som skal ha ring. Forlovelsesring på menn er harry. Anonymous poster hash: f60cc...e39
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Det er selvfølgelig opp til deg, men synes det kun er kvinnen som skal ha ring. Forlovelsesring på menn er harry. Anonymous poster hash: f60cc...e39 Norsk tradisjon er blitt Harry? Tror du har misforstått begrepet Harry Jeg synes dette med ring med sten til kvinnen er en litt tåpelig aping etter ting man har sett på film, men jeg flyr ikke rundt å kaller folk som velger slik for "Harry" likevelAnonymous poster hash: f02cd...0a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå