Gå til innhold

Besvimer i dusjen...

Fremhevede innlegg

Gjest missluna
Skrevet

heisann....

undrer meg om dere kan ha peiling på hva som feiler meg.. Jeg skal til legen så fort som mulig, men får ikke kommet meg dit før om en uke, hvis ikke det er meget nødvendig...

Greia er at jeg for tre dager siden hadde dusjet og følte meg veldig uvel etterpå... ble kvalm og svimmer og det endte med at jeg besvimte og våkna opp liggende på badegulvet... Jeg hadde ikke følt noe som helst ubehag før dette skjedde, men ble ganske skjelven etterpå... Men det ble glemt dagen etter og i går skjedde det samme igjen, men denne gangen i dusjen (hadde heldigvis typen min med meg som holdt meg da jeg besvimte).

Jeg aner ikke hva det kan være, for jeg stresser ikke noe særlig og har heller ikke vonde skuldre/nakke(som da kan føre til at man ikke får nok blod til hodet, og besvimer). Utenom dette så er jeg utrolig tørst for tiden, uten at jeg vet om dette kan ha noe med saken å gjøre..

Noen som kjenner seg igjen eller som kan ha peiling på hva dette kan komme av?

Klem fra missluna :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
heisann....

hm... Tørst?? Det er ikkje berre du som er dehydrert da???

Men frå spøk til alvor. Tørste kan vere eit tegn på diabetes. Og diabetes kan vel medføre svimmelheit? Sidan insulinen ikkje fungerar slik den skal, vil blodsukkeret også vere både lavt og høgt.. Men eg er ikkje spesialist altså...

Gjest missluna
Skrevet

k... takk... var det typen sa det kunne være oxo, diabetes...

er det ingen andr som ha noe forslag eller tanker om hva det kan være?

på forhånd takk :) 8)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Lav blodprosent kanskje? Jeg er sånn av og til når jeg har sovet for lite. Blir svimmel og føler at jeg skal svime av når jeg lukker øynene i dusjen, blir ikke bedre av lyden av vann og varmen rundt meg. Merker ingenting før jeg går i dusjen, som regel. Tar en times tid før jeg kommer meg igjen etterpå.

Skrevet

Blodtrykket blir lavere ved varme, så om du har lavt blodtrykk fra før kan man besvime av for varme dusjer.

Jeg merker selv at jeg må redusere lengden og varmen på både dusj og bading nå (gravid) fordi blodtrykket mitt har sunket (heeelt normalt). Men det er langt fra farlig eller noe problem. Ligger på 105/60 og lavt blir det vel ikke definert som før ved 90/50...

Blodprosent, jernlagre og diabetes er også gode forklaringer.

Gjest Anonymous
Skrevet

kjenner meg såååå igjen i dette...

har hatt slike "anfall" siden jeg var rundt 8-9 år.. er nå 20. før ganske vanlig me 1-2 "anfall" i uka, nå ca bare 1 gang i mnd kanskje 2.. legene har sagt d var lavt blodsukker, lavt blodtrykk, dehydrering, for lite jernlagre osv osv...

sørg for å drikke regelmessig, vann med litt saft i eller juice(hjelper mye for meg), spis noe, om bare et par druer, så går d bra. å som ble sagt tiligere, dusj å lavt blodtrykk går ikke bra sammen. (har erfaring). svimt av minst 6 ganger pga noe slikt..

lurer, har du opplevd at du ikke husker noen ting rett etter at du våknet? sånn ca 1-5 min etter? blackout liksom.....

Koz litle

Skrevet

Jeg ville søren meg insistert på å komme inn til legen før om ei hel uke! Blir litt sint på dine vegne for at vedkommende ikke tilbyr seg å ta deg inn mellom to pasienter, tidlig om morgenen el. lign. Syns ikke folk skal behøve å oppleve sånt uten at det blir undersøkt!

Når det gjelder diagnose blir det uansett ikke annet enn spekulasjoner. Men det høres absolutt ikke bra ut. :-?

Skrevet
Jeg ville søren meg insistert på å komme inn til legen før om ei hel uke!

Helt enig med la Flaca! Du har besvimt to ganger i løpet av tre dager - det er respektløst av legen å foreslå legetime om en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...