-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Jeg er/var på jakt etter et video editing program og ble glad da jeg sjekket Adobe sin side :-) Det er nå 30% rabatt på Premier Elements 12 og Photoshop Elements 12. Jeg har ikke noen kjennskap til noen av de men jeg kommer nok til å kjøpe Premier og Photoshop. Såg litt på Sony Vegas også men det kostet jo 3500.- om jeg husker rett. Adobe Premier Elements 12 - 516,25 NOK før 737,50 NOK Adobe Premier Elements 12 + Adobe Photoshop Elements 12 = 778,75 NOK før 1112,50 NOK Har sett noen video tutorials av Premier og ser ut som det er enkelt nok og forstålig nok til hva jeg er ute etter, men er åpen for forslag til andre programmer Endret 6. januar 2014 av -Leon-
-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2014 Sitter du på Mac eller Windows? Windows, men har forstått at det skal fungere greit på det også?
Lea2 Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Bare vær obs på at elementsprogrammene er light versjoner av de komplette versjonene. Pass på at du får alt du trenger i disse pakkene. Mest sannsynlig får du det til hjemme og hobbybruk. Og ja, Adobe programmene fåes til både osx og wibdows. Ingen forskjell. Endret 6. januar 2014 av Lea2
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Windows, men har forstått at det skal fungere greit på det også? Ja, men jeg ville forlatt Adobes produkter hvis jeg var deg. Her er diskusjonen hvorfor. Dog er det noen artige alternativer der ute, deriblandt Sumpaint, PaintShop Pro, Pixlr, Photoline, Corel Suite, Dxo, jeg utelot GIMP med vilje.
-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Bare vær obs på at elementsprogrammene er light versjoner av de komplette versjonene. Pass på at du får alt du trenger i disse pakkene. Mest sannsynlig får du det til hjemme og hobbybruk. Og ja, Adobe programmene fåes til både osx og wibdows. Ingen forskjell. Det er bare til hjemme/hobbybruk og jeg har egentlig råd til å ta en sjanse. Ja, men jeg ville forlatt Adobes produkter hvis jeg var deg. Her er diskusjonen hvorfor. Dog er det noen artige alternativer der ute, deriblandt Sumpaint, PaintShop Pro, Pixlr, Photoline, Corel Suite, Dxo, jeg utelot GIMP med vilje. Okey, jeg visste ikke at det var litt negative meninger om Adobe :/ Jeg har prøvd ut Corel VideoStudio Pro X6 men følte det ikke var helt det jeg var ute etter og jeg ser hovedsakelig etter et video editering program Endret 6. januar 2014 av -Leon-
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Det er bare til hjemme/hobbybruk og jeg har egentlig råd til å ta en sjanse. Okey, jeg visste ikke at det var litt negative meninger om Adobe :/ Jeg har prøvd ut Corel VideoStudio Pro X6 men følte det ikke var helt det jeg var ute etter og jeg ser hovedsakelig etter et video editering program Ok, Photoline er fin da. Jeg er på en mac og bruker pixelmator.
Lea2 Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 For mange er dette med subscription gode nyheter. Særlig for oss som stadig må oppgradere programvare. Å kjøpe fulle pakker fra Adobe er en kostbar affære. Generelt sett er disse "dårlige ryktene" mest at folk ikke har satt seg inn i fordelene. Selv har jeg CS5 og må nok belage meg på å rettferdiggjøre den oppgraderingen et år til før jeg går over på subscriptionø. Gleder meg! CS6 er sexy... /avsporing over
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 For mange er dette med subscription gode nyheter. Særlig for oss som stadig må oppgradere programvare. Å kjøpe fulle pakker fra Adobe er en kostbar affære. Generelt sett er disse "dårlige ryktene" mest at folk ikke har satt seg inn i fordelene. Selv har jeg CS5 og må nok belage meg på å rettferdiggjøre den oppgraderingen et år til før jeg går over på subscriptionø. Gleder meg! CS6 er sexy... /avsporing over Ble litt forvirret - skal du oppgradere til CS6 eller abonnere på CC, jeg trodde ikke at de var like? Anonymous poster hash: c5a01...233
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Det går ikke an å kjøpe pakkene lenger så vidt jeg vet. Men når man bruke CC, så får man automatisk den siste versjonen.. og det er vel CS6 for øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Det går ikke an å kjøpe pakkene lenger så vidt jeg vet. Men når man bruke CC, så får man automatisk den siste versjonen.. og det er vel CS6 for øyeblikket. Jeg sjekket Adobe-siden nettopp, og progammene i CC har en del nye funksjoner og verktøyer som de ikke har i CS6 så det blir ikke det samme. Anonymous poster hash: c5a01...233
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Jeg sjekket Adobe-siden nettopp, og progammene i CC har en del nye funksjoner og verktøyer som de ikke har i CS6 så det blir ikke det samme. Anonymous poster hash: c5a01...233 De har sikkert kommet enda litt videre siden jeg prøvekjørte CS6. Jeg nekter plent å gå inn å titte, for da klarer jeg ikke å holde meg unna! Regner med at jobb tvinger meg til å oppgradere om ikke altfor lenge uansett, men enn så lenge holder CS5. De ga kanskje ut CS6 som siste oppgradering på gamlemåten en stund? Husker bare at jeg ikke klarte å forsvare kjøp der og da.
-Jiinxs- Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2014 Det ble til at jeg kjøpte pakken. Prøvde ut Sony Vegas Pro 12 idag og ser at det programmet er litt for innviklet for mitt bruk og siden rabatten går ut på Adobe ikveld så slo jeg like godt til. Likte UI i Adobe framfor Sony sin. Så kanskje med tiden så kjøper jeg Sony Vegas men akkurat nå tror jeg Premier Elements 12 holder for mitt bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå