Gå til innhold

Publisering av sensur UIO - hvilket klokkeslett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Publisering av eksamensresultatene skal komme neste onsdag 15. januar. Er det slik at de da vil være tilgjengelige kl 00.01 om natten eller kommer de i løpet av dagen på hvilket om helst tidspunkt slik at man bare må gå inn og sjekke jevnlig?

Anonymous poster hash: 69600...ff9
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Da jeg tok ex.phil skulle resultatene komme, tja, "8. januar", og da kom de ved midnatt (natt til 8. januar). Når fristen har vært feks 8. januar, så har jeg fått resultatene i løpet av dagen eller (oftest...) dagen etterpå, på et tilsynelatende tilfeldig tidspunkt.

Anonymous poster hash: 220d0...53c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett fått resultatene mine ved midnatt, altså når datoen skifter, men noen ganger har det drøyd utover dagen, og noen få ganger har det også tatt en dag eller to til.

Anonymous poster hash: 29e7d...7d0
Gjest hva som helst
Skrevet

Varierer veldig mellom de ulike instituttene. Har opplevd ved midnatt, men også langt utpå dagen, eller dagen etterpå. Tror ikke det er noe fast tidspunkt (utenom at de selvfølgelig helst skal forsøke å holde fristen for sensur).

AnonymBruker
Skrevet

Vårt fakultet legger ut i løpet av dagen. Vi har så mange eksamener at vi aldri får inn sensorprotokollene før tiden. De skal også legges inn to ganger, da vi har kontroll. Så person 1 legger inn sensuren når hun får den, deretter kontrollerer person 2. Tidspunktet er altså avhengig av at vi får det tilsendt tidsnok fra alle sensorene, deretter må vi registrere det. Registreringen prioriteres fremfor andre arbeidsoppgaver, men dette skjer manuelt og det er vi som trykker på publisér-knappen, det er ingen magisk greie som skjer av "systemet". Systemet er mine fingre. I går måtte vi vente tre timer med å publisere sensur fordi vi kun hadde fått halvparten av karakterene fra sensorer. Når studenter spør sier vi vanligvis at det skjer innen kl. 18. Vi lover iallfall aldri noen å få ved midnatt, og kl. 09.00 samme dag er uaktuelt.

Anonymous poster hash: c0a4d...ad4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sensur idag, den kom rundt klokken 12 :)

Anonymous poster hash: 6eec6...699
AnonymBruker
Skrevet

Vårt fakultet legger ut i løpet av dagen. Vi har så mange eksamener at vi aldri får inn sensorprotokollene før tiden. De skal også legges inn to ganger, da vi har kontroll. Så person 1 legger inn sensuren når hun får den, deretter kontrollerer person 2. Tidspunktet er altså avhengig av at vi får det tilsendt tidsnok fra alle sensorene, deretter må vi registrere det. Registreringen prioriteres fremfor andre arbeidsoppgaver, men dette skjer manuelt og det er vi som trykker på publisér-knappen, det er ingen magisk greie som skjer av "systemet". Systemet er mine fingre. I går måtte vi vente tre timer med å publisere sensur fordi vi kun hadde fått halvparten av karakterene fra sensorer. Når studenter spør sier vi vanligvis at det skjer innen kl. 18. Vi lover iallfall aldri noen å få ved midnatt, og kl. 09.00 samme dag er uaktuelt.

Så det du mener er at når sensuren kommer ved midnatt, så er det faktisk noen som sitter og trykker publiser akkurat da? Kan dere ikke legge inn noe ala "publiser kl 00:00"?

AnonymBruker
Skrevet

Så det du mener er at når sensuren kommer ved midnatt, så er det faktisk noen som sitter og trykker publiser akkurat da? Kan dere ikke legge inn noe ala "publiser kl 00:00"?

Joda, man kan jo legge inn dagen før og sette en dato for publisering (ikke klokkeslett, men det er vel da automatisk ved midnatt), men hos oss så har vi ikke dokumentene dagen før. Det er alltid en eller to sensorer som sender på samme dag og holder oss tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart før i tråden, men likevel: På mitt studium er det altså slik at de legger inn sensuren en dag eller to før sensurfristen vi får oppgitt, og så tar systemet over og publiserer resultatene på fristen.

Anonymous poster hash: 29e7d...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...