Gå til innhold

De som er DUM har det MYE bedre!

Icy

Anbefalte innlegg

La meg si det slik:

En person som har meget god innsikt i f.eks. økonomi tenker hele tiden på økonomien sin. Kan jeg klare å betjene dette lånet? Når får jeg nok penger til å kjøpe dette? Hvor mye penger har jeg om ett år? <<< HAN ER BEKYMRET <<< han tenker på dette mye.

En person som er "dum" tar alt som det kommer. Han bryr seg rett og slett ikke! Han tar en dag om gangen og tenker ikke fremover. << IKKE BEKYMRET <<< han tenker ikke på dette

Selvfølgelig er det satt litt på spissen men tror det er mye sant i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg overhodet ikke. En som har god økonomisk innsikt vil nettopp ordne seg slik at han ikke trenger være bekymret for om han klarer å betale regningene sine osv. Og en som er motsatt trenger ikke nødvendigvis ikke være totalt uvitende om at han kaster bort pengene sine, han klarer bare ikke å la være, derfor kan han like gjerne være bekymret for sin økonomiske framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joppe

enig, en dum person ser ikke alt en kan bekmre seg over. En dum person ser alt i svart hvitt og har ikke problemer med å vite hva som er best!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jøss! Jeg som alltid har trodd jeg var pessimist, så finner jeg bare ut at jeg er veldig smart.

Jaja, visste jo egentlig det fra før da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Hvordan kan du så hardnakket påstå det? Snakker du av egen erfaring, kanskje :wink: (det var en spøk) :) Neida, men de du kaller "dumme" har kanskje andre typer bekymringer; mennesket bekymrer seg over alt mulig, det ligger i vår natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du så hardnakket påstå det? Snakker du av egen erfaring, kanskje :wink: (det var en spøk) :) Neida, men de du kaller "dumme" har kanskje andre typer bekymringer; mennesket bekymrer seg over alt mulig, det ligger i vår natur.

Folk sier jo at det man ikke vet har man ikke vondt av. Og de som er dumme vet ikke så mye...

Seff er det satt litt på spissen da....

Kan også si det på denne måten: En astronom eller nå hva de heter. De som forsker i verdensrommet og leiter etter alt mulig.. Hvis han finner en kommet eller noe som er på vei til jorden vil jo han seff få panikk og være redd for jordens undergang ikke sant? Men vi vanlige vet ingenting.. bekymrer vi oss? Nope :D

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dum.. bare lat og har stor tro på egen flaks.

Som om jeg skulle sagt det selv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Tror ikke det nødvendigvis stemmer. Man har en viss hjerneaktivitet selv som dum, og kan nok fint klare å bekymre seg likevel. Dessuten ved å være intelligent tar man lettere ting, som igjen kan føre til at man får en bedre utdanning, og igjen en tryggere økonomi og leveforhold.

Dessuten kan man fint være bekymringsfri, ta ting som det kommer, og likevel være oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Enig med deg. Kjenner en slik en og der er det 0 begymring. Hverken for dagen eller morgendagen. Penger? Jobb? Nei, ingen bekymring.

Jeg tenker hver gang jeg bruker på konto. Nå må det stå igjen så og så mye.

Kommer det regninger, så må jeg tenke på nytt.

Tenker på å spare til ferier. Planlegger hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig' date=' en dum person ser ikke alt en kan bekmre seg over. En dum person ser alt i svart hvitt og har ikke problemer med å vite hva som er best!![/quote']

På den annen side: En dum person kommer opp i langt flere problemer. Og ingen, selv ikke den komplette idiot, klarer å unngå å måtte fikse på disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekymret..... :klø: hva er det...nå må jeg finne en sånn bok som forklarer det, men hvor finner jeg den :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...